اخبار داغ

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۹۰ واحد مسکونی به افراد دارای دو معلول واگذار شد/ اختصاص ۳درصد سهمیه استخدامی به معلولان

بیش از ۹۰ واحد مسکونی به افراد دارای دو معلول واگذار شد/ اختصاص ۳درصد سهمیه استخدامی به معلولان
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت ساخت مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول سال گذشته ۶۷ واحد شهری و ۳۰ واحد روستایی واگذار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غفار رمضانی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: تاکنون ۳۲۵ مرکز فعال اعم از مهدکودک، سالمندان و تشکل‌های مردم نهاد تحت حمایت بهزیستی در استان وجود دارد که بیش از ۲ هزار نیرو در این مراکز مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی با اشاره به تعهدات این سازمان در تامین مسکن خانواده‌های دارای عضو معلول و زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح احداث مسکن از سال ۸۹ تاکنون سهمیه استان قزوین ۳ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی بوده که ۲ هزار و ۱۰۰  واحد از آن به خانواده‌ها تحویل داده شده و یک هزار و ۸۳۰  واحد باقی مانده است.

,

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه تعهد بهزیستی در سال جاری ۲۶۲ واحد است، گفت: با توجه به اهمیت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری، سهمیه استان در مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری ۲۰۳ واحد بود که از این تعداد ۳۰ واحد در سال ۹۶ و ۶۷ واحد هم در سال ۹۷ واگذار شده است.

,

این مسئول بیان کرد: همچنین در بخش مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول روستایی؛ سهمیه استان ۱۰۵ واحد بود که ۲۰ واحد در سال ۹۶ و ۳۰ واحد در سال ۹۷ واگذار شد.

,

‌رمضانی با بیان اینکه سال گذشته ۶۶۳ شغل برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه  اشتغال ۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی به مددجویان و معلولان تخصیص یافت که امسال به ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که طی سال ۹۷ یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان تخصیص داده شد.

,

۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور به بهزیستی قزوین تعلق می‌گیرد

, ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور به بهزیستی قزوین تعلق می‌گیرد,

وی عنوان کرد: براساس قانون ماده ۲۷ ، همه دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، موظف هستند در بحث استخدامی، سه درصد از سهمیه جذب نیروی انسانی خود را به معلولان اختصاص دهند و در صورت عدم تمکین مجرم شناخته خواهند شد.

,

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: سال گذشته در بخش بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد که نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

,

این مسئول ادامه داد: ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور به بهزیستی قزوین تعلق می‌گیرد و این بودجه صرف اشتغال افراد دارای معلولیت می‌شود، به طوریکه میزانی از بیمه افراد دارای معلول را به جای کارفرما، بهزیستی استان تقبل می‌کند.

,

رمضانی در خصوص طرح‌های حمایتی مددجویان گفت: علاوه بر طرح‌های مختلف حمایتی اعم از کمک هزینه ازدواج، موسساتی زیر نظر بهزیستی برای حمایت از افراد نخبه ماهیانه ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان جهت حمایت تحصیلی واریز می‌کنند که سال گذشته ۶۳ میلیون تومان واریز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه