اخبار داغ

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد

سرمایه‌گذاری 1360 میلیاردی بخش خصوصی در بندر امیرآباد/ اتمام ساخت «اسکله رو‌رو» بندر امیرآباد تا پایان امسال

سرمایه‌گذاری 1360 میلیاردی بخش خصوصی در بندر امیرآباد/ اتمام ساخت «اسکله رو‌رو» بندر امیرآباد تا پایان امسال
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه در تکمیل ساخت اسکله "رورو" با توجه به نبود دانش بومی برای ساخت پل این اسکله مجبور به استفاده از مشاوران اروپایی شدیم، گفت: بنا بر اعلام پیمانکار پروژه، این پل در اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیاوش رضوانی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه مازندران در خصوص آخرین وضعیت ساخت اسکله رو رو در بندرامیرآباد که بنا بر وعده قبلی، باید کار احداث و راه‌اندازی آن در تابستان امسال به پایان می‌رسید؛ گفت: ساخت این اسکله هم برای ما، هم برای کشورهای حاشیه خزر و هم برای وزارتخانه مهم است و حتی کشورهای حاشیه دریای خزر نیز پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: تاکنون 92 درصد از ساخت این پروژه به پایان رسیده است و بخش‌هایی نظیر باسکول، جک‌ها، اراضی و غیره آماده شده است.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که با آن برخورد کردیم، موضوع ساخت و اصلاح پل این اسکله است که به دلیل اینکه دانش مطالعه روی این پروژه در داخل کشور وجود ندارد، به دنبال یافتن مشاوران حرفه‌ای اروپایی برای ساخت و اصلاح این پل بودیم که پیگیری‌های لازم در این خصوص، کمی زمان‌بر بود.

این مسئول متذکر شد: حدود یک ماه قبل مناقصه‌ای برگزار کردیم تا برای اصلاح پل از مشاوران خارجی بهره ببریم که هم اکنون پیمانکار برگزیده در حال انجام امور اداری است.

رضوانی عنوان کرد: بنا بر اعلام این پیمانکار، این پل در اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ساخت و اتمام این پروژه، نزدیک به 80 میلیارد تومان هزینه می‌برد.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: بندر امیرآباد یکی از بنادریست که بعد از انقلاب برای ایجاد آن فکر و دوراندیشی شده و کاملا استاندارد و قابل توسعه است.

این مسئول ظرفیت این بندر برای ورد کالا را 7 و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: حدود 40 درصد از ظرفیت بندر خالی هست.

رضوانی اظهار داشت: در سال گذشته 5 میلیون و 700 تن کالا به بنادر استان وارد شد که از این میزان 3 میلیون و 800 تن در بندر امیرآباد بوده است.

وی ماندگاری کالا در بنادر را 30 تا 45 روز اعلام کرد و گفت: اکثر کالایی که وارد بندر امیر آباد می شود، غلات است که باید از بارندگی و رطوبت هوا دور باشد.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: تنوع کالا در دریا روز به روز متنوع تر می شود و اکنون بالای 14 تیپ کالا در بندر جابجا می شود.

رضوانی از اشتغال 1800 نفر به صورت مستقیم در مجمع بندر خبر داد و یاد آور شد: هم اکنون در بندر امیرآباد 23 شرکت بالغ بر 690 میلیارد تومان در حال فعالیت است و 13شرکت با 670 میلیارد تومان در حال ساخت می باشد.

وی تخلیه غلات بندر امیرآباد تا 22 تیر 98 را 64 درصد بیان کرد و گفت: بندر امیر آباد در بین بنادر شمال طی چند ماهه ابتدای سال جاری، 81 درصد صادرات به کشورهای حاشیه خزر داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد شناورهای وارد شده به این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشت، اظهار داشت: تخلیه بار در بندر نیز 24 درصد، صادرات بالای 80 درصد و واردات 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رضوانی در بخش دیگر سخنانش در زمینه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر ،گفت: در حال حاضر 23 مورد سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد بالغ بر 690 میلیارد تومان انجام و در حال بهره برداری هستیم و 13 مورد نیز با سرمایه‌گذاری 670 میلیارد تومانی در حال ساخت است.

به گفته مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، مبلغ کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا پایان سال 97 در این بندر میزان یک‌هزار و 360 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه