اخبار داغ

فرسودگی ناوگان تاکسی و چالش های پیش رو؛

تاکسی هایی که همچنان منتظر بارکد کیوآر هستند/ افزایش کرایه‌های تاکسی با روشن شدن کولر!

تاکسی هایی که همچنان منتظر بارکد کیوآر هستند/ افزایش کرایه‌های تاکسی با روشن شدن کولر!
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: متاسفانه اکثر تاکسی های شهر کرمان فرسوده هستند و به دلایل مشکلات اقتصادی، تسهیلات کم بانکی و افزایش قیمت اتومبیل کمتر راننده ای می تواند تاکسی فرسوده خود را به اتومبیل نو تبدیل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  راه آرمان؛ بارکد کیو آر یک رمزینه ماتریسی دو بعدی است که به شکل چهارگوش های سیاه روی یک پس زمینه سفید مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق دستگاه های مخصوص و یا تلفن های هوشمند خوانده می شوند. کیو آر کدها می توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه باشد، یا حتی کاربر را به یک نشانه اینترنتی ارجاع دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این روش پرداخت، به هر راننده یک برچسب بارکد کیو آر داده شده و کد به شماره حساب بانکی او متصل می‌شود. در سمت دیگر یک اپلیکیشن مخصوص تلفن‌ همراه وجود دارد که مسافر با نصب آن روی گوشی خود و شارژ کردن مبلغی دلخواه می‌تواند کرایه را پرداخت کند. برای پرداخت کرایه، مسافر نخست کد کیو آر درون تاکسی را که معمولا پشت صندلی تاکسی‌ها قرار دارد، با دوربین تلفن‌ همراه اسکن می‌کند، سپس مبلغ کرایه نمایش داده می شود و با لمس یک گزینه، پول از حساب مسافر کسر و به حساب راننده واریز می‌شود. با این سیستم دیگر نگرانی از حمل پول خرد و پرداخت کرایه برای مسافر و راننده وجود ندارد و همه چیز آنلاین و بسرعت انجام می‌شود. 
این فناوری فارغ از برخی نقاط ضعف همچون ضرورت آنلاین بودن، اساسا می تواند تاثیر به سزایی در تسهیل پرداخت های خرد داشته باشد؛ خصوصا پرداخت های خرد تاکسی ها و کسب و کارهایی که در آن به پول خرد نیاز است.

,
,

عبدالهادی طاهری، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در رابطه با این خبر به خبرنگار ما گفت : سعی داریم بهترین نوع استفاده از این طرح را در سطح شهر کرمان داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگی همچون تهران برخی از تاکسی ها به این کد مجهز هستند، افزود: متاسفانه این طرح در برخی از شهرها به شکست منجر شده است و حدود دو سه ماهی است که به چندین شرکت فراخوان داده ایم و با استعلامی که از تهران داشته ایم این طرح با مشکلاتی روبرو است که باید برطرف شود.

,

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان عنوان کرد: قرار است بزودی فاوای شهرداری کرمان برای تحقیق بیشتر به تهران بروند.

,

طاهری بیان کرد: بنابراین برای اجرایی کردن این طرح در شهر کرمان باید از شرکت هایی که چنین خدماتی را با کمترین خطا ارائه می دهند استفاده کرد که شامل تمامی تاکسی ها هم نمی شود.

,

وی افزود: متاسفانه برخی از مسافران از سواد رسانه ای کمتری برخوردار هستند و نمی توانند به راحتی از این طرح استفاده کنند که ابتدا باید زمینه ای برای رفع این مشکل فراهم شود.

,

 

,

تسهیلات کم بانکی و افزایش قیمت اتومبیل چالش پیش روی نوسازی

, تسهیلات کم بانکی و افزایش قیمت اتومبیل چالش پیش روی نوسازی, تسهیلات کم بانکی و افزایش قیمت اتومبیل چالش پیش روی نوسازی,

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان همچنین در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسی رانی کرمان ابراز داشت: متاسفانه باید گفت اکثر تاکسی های شهر کرمان فرسوده هستند و به دلایل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت اتومبیل کمتر راننده ای می تواند تاکسی فرسوده خود را به اتومبیل نو تبدیل کند.

,

وی ادامه داد: با تسهیلات کمی که بانک ها در اختیار می گذارند و با درآمد کمی که اکثر رانندگان تاکسی ها دارند نمی توانند طرح نوسازی را اجرا نمایند.

,

طاهری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حال حاضر نوسازی به صورت نقد امکان پذیر است رانندگان را با چالش بزرگی روبرو کرده است ولی با این همه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در صدد است تا دولت تسهیلات بهتری فراهم آورد.

,

 

,

به علت فرسودگی ناوگان استفاده از کولر افزایش کرایه را در بر خواهد داشت

, به علت فرسودگی ناوگان استفاده از کولر افزایش کرایه را در بر خواهد داشت, به علت فرسودگی ناوگان استفاده از کولر افزایش کرایه را در بر خواهد داشت,

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در انتها در رابطه با استفاده کولر برای رفاه حال مسافران در تابستان توسط رانندگان اذعان داشت: متاسفانه اکثر تاکسی های کرمان فرسوده هستند و بعید است با وجود مشکلات اقتصادی استفاده از کولر و ارائه خدمات به مسافرین باشد و این هنوز در دستور کار ما قرار نگرفته و اگر بخواهیم این فشار را به رانندگان بیاوریم نیاز به افزایش کرایه را به دنبال خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه