اخبار داغ

فرماندار شهرستان بم:

تخریب "ارگ بم" با لودر صحت ندارد

تخریب "ارگ بم" با لودر صحت ندارد
فرماندار شهرستان بم گفت: ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمی تواند وارد ارگ شود، بنابر این تخریب ارگ بم با لودر صحت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تخریب دیوارهای ارگ بم منتشر شده بود که صحت و سقم این ماجرا را از مسئولین شهرستان جویا شده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تخریب ارگ بم با لودر صحت ندارد 

, تخریب ارگ بم با لودر صحت ندارد ,

هادی شهسوار پور فرماندار شهرستان بم اظهار داشت: ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمی تواند وارد ارگ شود بنابر این تخریب ارگ بم با لودر صحت ندارد.

,

, ,

وی گفت: بنا‌هایی داخل ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده اند در حال مرمت و باز سازی است و مصالح آن خشت و گل است که دوباره پس از احیا در ساخت ساز و مرمت استفاده می شوند.

,

, ,

شهسوارپور افزود: ارگ بم یک اثر تاریخی ثبت جهانی و یونسکو می باشد و هرگونه تعمیر و مرمت با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور است.

,

, ,

موحد، مدیر پایگاه جهانی ارگ بم نیز در ادامه گفت: هیچ گونه تخریبی با وسایل مکانیکی در ارگ بم صورت نگرفته است و امکان استفاده از وسایل مکانیکی نیست بازسازی و مرمت ارگ بم با چهار پروژه و پیمانکاران این چهار پروژه تعیین و مشخص شده اند و کار نظارت بر کار این پیمانکاران بر عهده پایگاه جهانی است.

,

وی ادامه داد: قسمت‌های از ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده بود توسط پیمانکاران با نظارت ما مرمت و بازسازی می شود، در مرحله آوار برداری یکی از پیمانکاران به صورت دستی با کلنگ آوار برداری و به بیرون از ارگ انتقال دادند و هیچ گونه تخریبی نبوده است .

,

, ,

موحد گفت: امیدواریم بتوانیم قسمت‌های باقی مانده ارگ بم در اثر زلزله سال ۸۲ را مرمت و بازسازی کنیم .

,

بعد از بازسازی و مرمت قسمت‌های حصار بیرونی برج‌های  ارگ بم، اصطبل بازار مسجد آن بازسازی و مرمت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه