اخبار داغ

انصراف دانش‌آموزان المپیادی به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی

انصراف دانش‌آموزان المپیادی به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از انصراف دانش‌آموزان در المپیاد جهانی فیزیک به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عنایت سالاریان» معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اعلام کرده است: تیم المپیاد علمی زیست‌شناسی برای شرکت در سی و امین المپیاد جهانی عازم بوداپست پایتخت کشور مجارستان و تیم المپیاد علمی ریاضی عازم شهر باث (انگلیس) شدند. منتخبان چهار رشته المپیادی دیگر نیز به مرور تا پایان مرداد ماه اعزام می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: دانش‌آموزان المپیاد فیزیک نیز به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی از شرکت در آن انصراف دادند. اما از این دانش‌آموزان در مراسمی نمادین با حضور وزیر امور خارجه تقدیر می‌شود.
,
 
,
او با تشریح روند انتخاب شرکت کنندگان در المپیادها در کشور گفت: چهار درصد از کل شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد (۴۸۱ نفر از مجموع ۸۳۶۹۴ نفر) در رشته نجوم، اختر و فیزیک شرکت کردند که در مرحله دوم به ۵۰۴ نفر تقلیل یافت.
,
 
,
وی افزود: ۹ المپیاد رسمی در دوره تابستانه به مدت ۶ هفته از تاریخ ۲۲ تیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین رشته جغرافیا با همکاری سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در دانشکده سازمان جغرافیا برگزار می‌شود. المپیاد سلول‌های بنیادی نیز بنا به تشخیص کمیته علمی به مدت سه هفته از ۱۲ مرداد کلاس‌های رسمی خود را شروع می‌کند.
,
 
,
سالاریان در خصوص المپیادهای جهانی گفت: ۷ المپیاد جهانی است که کشوری آن شامل سلول بنیادی و ادبی است. المپیاد ادبی امکان حذف و معافیت از کنکور داشته ولی سلول بنیادی چنین امتیازی ندارد. البته دو رشته المپیاد جغرافیا و سلول بنیادی از طرف بنیاد علمی نخبگان امتیاز تسهیلات نخبگانی را نیز دریافت کرده‌اند.
,
 
,
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: از این تعداد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر رشته تعدادی به مدال طلا دست پیدا می‌کنند و امتیازات و تسهیلات حذف کنکور را دریافت می‌کنند. همچنین مرحله پنجم این المپیاد از آبان ماه آغاز و تا اسفند ماه به طول می‌انجامد که در نهایت این افراد برای تیم ملی انتخاب می‌شوند.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه