اخبار داغ

فیلم؛

داستان زندگی معلولین ذهنی در گچساران/ اینجا بهشت خدا روی زمین است

داستان زندگی معلولین ذهنی در گچساران/ اینجا بهشت خدا روی زمین است
داستان زندگی معلولین ذهنی، داستان کودکانی است شاد و غمگین، بدخلق و پریشان، داستان شباهت ها و تفاوت هات، داستان آن چه موجب جدایی هایمان می شود و آن چه به یکدیگر پیوندمان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب، معلولانی که گوشه ای از آرزوهایشان را با دستانشان نقاشی می کنند تا برگهای دفتر زندگی شان آرام آرام از  روح بی آلایش  آنها  لبریز شود،همان معلولانی که آرزوهایی فراتر از لغات و بی نهایت زیبا در دل کلماتشان پنهان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

هر لحظه کلام، نگاه، لبخند و  حضورشان را قدر و اندازه ای بالاتر از آنچه  که به ظاهر تحقق می یابد، می توان احساس کرد،اگرچه  داستان زندگی معلولین ذهنی، داستان کودکانی است شاد و غمگین، بدخلق و پریشان، داستان شباهت ها و تفاوت هات، داستان آن چه موجب جدایی هایمان می شود و آن چه به یکدیگر پیوندمان می دهد. داستان فاصله ها و تنهایی ها، داستان شکستن مرزها و رهایی…

,

زمان رویارویی با آنها باید به آنها بگویی از کدامین غصه شان با تو سخن بگویند که طاقت شنیدنش را داشته باشی، یا از کدامین قطرات اشکشان بگویند که به خاطر نیامدن تو به کنارشان، پشت ابرهای تنهایی دلشان شروع به چکیدن کردند و تو بی خیال، مثل همیشه به آسمان نگاه کردی و از باریدن اشکهایشان گله کردی.

,

هرچند مسئول مرکز توانبخشی حرفه ای مهر گچساران نیز در این خصوص می گوید: این مرکز از مهر ماه  1380 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 23 مدد جو را تحت آموزش دارد که هدف نیز آموزش مهارت های پایه،مهارت های اجتماعی و نیز حرفه آموزی به منظور آمادگی لازم برای حضور در مراکز شغلی است.

,

سید نادر حسینی فر می افزاید:در این مرکز به مددجویان معرق کاری،نقاشی،چرم دوزی و قاب سازی آموزش داده می شود که در کنار دیگر فعالیت های حرفه ای این مرکز توانبخشی، خدمات کاردرمانی،موسیقی درمانی،مددکاری و ورزش هم انجام می گیرد.

,

وی درادامه اظهار می کند:عقب ماندگان ذهنی افرادی هستند که از نظر فعالیت های ذهنی ،نسبت به همسالان خود نارسایی دارند و در نتیجه از نظر توانایی یادگیری با محیط ،درک مفاهیم و استدلال صحیح به درجات مختلف محرومند.

,

حسینی فر با اذعان به اینکه مسائل و مشکلات معلولان باید در اذهان مردم و مسئولان تداعی شود،تأکیدکرد:مسئولین و افراد جامعه باید توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند و در برطرف کردن مشکلات این قشر خاص از جامعه همت کنند.

,

اگر چه دوست داشتن، روزی برای رهایی از تکرار است،و روزی برای رسیدن به اوج جاودانگی باورها...،پس  اینجا همان بهشت خدا روی زمین است؛ همان پسرهای معلول ذهنی و جسمی خوش خنده ای که با دیدن شان منقلب می شوید.

,

پس برای دیدن این گزارش جذاب با "آفتاب جنوب" همراه شوید:

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه