اخبار داغ

پژوهشگر علوم اجتماعی:

مدیریت جهادی راهکار عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

مدیریت جهادی راهکار عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است
پژوهشگر علوم اجتماعی گفت: مدیریت جهادی اصلی‌ترین کاری است که مردم ایران به ویژه جوان مومن انقلابی باید به عنوان یک اصل در گام دوم انقلاب اسلامی قرار دهد تا این راهبردها، عملیاتی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی رمضانی در حاشیه همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای سلسله نشست‌های تخصصی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در تشریح و اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، مفاهیمی که کنار هم قرار گرفتند از لسان یک حکیم فرزانه به نام ولی امر مسلمین، جاری و ساری شده است.

وی افزود: این بیانیه در سه لایه، گفتمانی، راهبردی و عملیاتی تکنیکی-تاکتیکی باید برسد تا بدنه و دامنه‌ی جامعه، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، بحث‌های سیاسی-امنیتی و نمونه‌هایی از این دست؛ قابل تعمیم است.
 
این پژوهشگر علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم، هویتش از جنس مفاهیمی است که غرب را به  چالش می‌طلبد و اینجا، تعدی می‌کند و می‌گوید اسلام یعنی این؛ و انقلاب اسلامی بعد 40 سال، می‌تواند روی پای خودش بایستد و تمام قوانین انقلاب و قواعد انقلاب‌هایی که در روسیه، فرانسه و نقاط دیگر انجام شده است را برهم زده و قواعد جدیدی را پایه‌گذاری کرده است.

رمضانی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته است قاعده ترمیدور واتسون را بر هم زده و اُفولی برای این انقلاب نیست؛ چرا که یک‌هزار و 400 سال اسلام زنده بوده و انقلاب اسلامی که نقطه قله‌ای برای انقلاب‌های اسلامی دنیا است می‌تواند به‌عنوان یک نقطه امید، برای همه مستضعفین جهان باشد.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم، یعنی رسیدن انقلاب به عرصه فجر صادق، یعنی این انقلاب، فجر صادق انقلاب مهدوی است، که آنجا عدالت را با تمام جوانبش، می‌سازیم.

این پژوهشگر علوم اجتماعی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب دارای یک هویت و فرآیند منطقی است؛ بدین معنا که رهبر انقلاب، حین و قبل را تبیین و توصیف و آینده را پیش‌بینی می‌کند و برای رسیدن به این تمدن اسلامی، راهبردهای امیدآفرینی هفت‌گانه را مطرح می‌کنند.

رمضانی اعلام کرد: مدیریت جهادی اصلی‌ترین کاری است که مردم ایران خصوصا جوان مومن انقلابی باید به عنوان یک اصل قرار دهد تا این راهبردها، عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: بیانیه دوم انقلاب، یک منشوری است که دنیایی حرف دارد و لازم است که نخبگان با ورود به این مبحث، به تشریح کامل جوانب گوناگون آن بپردازند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه