اخبار داغ

توصیه‌های پلیس فرودگاه کرمانشاه به حجاج

توصیه‌های پلیس فرودگاه کرمانشاه به حجاج
رئیس پلیس فرودگاه استان کرمانشاه با اعلام توصیه‌های پیشگیرانه در خصوص اعزام زائران حج از آنان خواست با عوامل پلیس همکاری‌ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سیامک یدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی به حجاج در خصوص قوانین و مقررات سفر حج و همچنین توصیه ها و هشدارهای پلیس آنها اظهار داشت: امسال حدود ۱۱۵۶ نفر از حجاج از طریق فرودگاه کرمانشاه به سرزمین وحی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, ۱۱۵۶,

وی افزود: این افراد در قالب ۵ پرواز در تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیرماه اعزام خواهند شد که علاوه بر زائران استان کرمانشاه، کاروان‌هایی هم از حجاج استان‌های ایلام و همدان نیز از طریق فرودگاه کرمانشاه اعزام می‌شوند.

رئیس پلیس فرودگاه استان کرمانشاه در ادامه ضمن ارائه توصیه هایی به زوار، گفت: زائران ۴۸ ساعت قبل از پرواز بارهای غیر همراه خود را تحویل دهند و برای پرواز نیز ۴ ساعت قبل در فرودگاه حاضر باشند.

,
,
,

این مسئول با تاکید بر اینکه زوار مدارک هویتی خود را ضمن مراقبت در دسترس قرار دهند، بیان داشت: همچنین سعی کنند تنقلات را در جیب خود قرار ندهند تا هنگام بازرسی با مشکل مواجه نشوند.

,

یدی اهمیت حمل مواد مخدر اشاره ای داشت و خاطر نشان کرد: همراه داشتن مخدرها جرم محسوب می شود.

,

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ قلم دارو جزو فهرست داروهای ممنوع است، ابراز داشت: این دارو ها متادون، ترامادول آمپول پتیدین آمپول مورفین قرص هیدرو مورفین قرص متیل فنیدات هیدروکلراید آمپول ترامادول شربت اکسپکتورانت کدئین قرص استامینوفن کدئین و شربت متادون است که همراه داشتن آنها ممنوع است.

,

رئیس پلیس فرودگاه استان کرمانشاه عنوان کرد: زائران باید توجه داشته باشند که اگر موادمخدر از فردی کشف شود از یک تا پنج سال از سفرهای خارجی محروم خواهند شد.

,

این مسئول تصریح کرد: همچنین از همراه داشتن برخی داروهای گیاهی که برای کشور عربستان شناخته شده نیستند از جمله شیرین بیان به دلیل شباهت به برخی مخدر ها خودداری کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: زائران می‌توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۵۰ گرم طلا و زیورآلات و همچنین پنج هزار یورو پول نقد همراه خود داشته باشند.

,

رئیس پلیس فرودگاه استان کرمانشاه با بیان اینکه حمل ترشیجات و مایعات اسیدی در پرواز ایجاد مشکل می‌کند، گفت: از زائران درخواست می شود این گونه مواد را با خود به همراه نداشته باشند و همچنین از حمل مواد محترقه و آتش زا درون وسایل خود خودداری کنند.

,

وی همچنین به زائران توصیه کرد که از گرفتن امانت و به امانت سپردن ساک و وسایل خود به دیگران خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه