اخبار داغ

یادداشت؛

اجلاس سالانه منافقین با پشت زمینه های متفاوت!

اجلاس سالانه منافقین با پشت زمینه های متفاوت!
نشست سالانه منافقین در 22 تیرماه امسال در کشور آلبانی برگزار شد در حالی که مانند سنوات گذشته، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و لابی قدیمی منافقین در کسوت وکیل ترامپ رئیس جمهور امریکا در این جلسه شرکت کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، جولیانی در سخنان خود و پیام های کوتاهی که پی در پی توئیت می کرد، به شکل آشکار و شفافی از این گروه به عنوان بدیل جمهوری اسلامی ایران نام می برد و با این موضعگیری خود، دو سیاست متناقض آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذاشت؛ یکی سیاست رسمی دولت آمریکا که مدعی است آمریکا به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و دیگری سیاست مشاورین و نزدیکترین حلقه مشورتی ترامپ که بر طبل سرنگونی نظام جمهوری اسلامی می کوبند و آدرس آلترناتیو می دهند!.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

نگاهی به مواضع اخیر ترامپ در قبال جمهوری اسلامی نشان می دهد که ترامپ اساساً به دنبال نفی برجام نبوده و تنها یک سیاست زیاده خواهانه ای را دنبال می کند. تمامی فشارهای اقتصادی و سیاسی ترامپ از دل این سیاست در می آید که برجام های موشکی و منطقه ای را هم از دل برجام هسته ای بیرون بکشد؛ یعنی همان خواسته ای که از دست سلف خود باراک اوباما در رفته بود!

,

حضور جولیانی در اجلاس سال گذشته منافقین بسیار پرمعنا بود چرا که دولتی در آمریکا بر سر کار آمده بود که جولیانی از نفرات بسیار نزدیک به حاکمیت آن محسوب می شد. اما این حضور، وجه افتراق جلسه امسال با جلسات سال های قبل نیست.

,

اجلاس امسال دو پشت زمینه کاملا متفاوت از اجلاس سال های گذشته به نمایش گذاشت. به عنوان پشت زمینه اول، اجلاس امسال، نه در خاک فرانسه بلکه در سرزمین آلبانی برگزار شد؛ جایی که منافقین پس از دهه ها حضور در عراق، اکنون بصورت متمرکز در این کشور کوچک اروپایی سکنی گزیده اند.

,

در پایگاه ”سرزمین خودی“مستقر هستند و در قرارگاه خود این مراسم را برگزار می کنند.

,

رو نمایی از قرارگاه جدیدالتأسیس منافقین در خاک آلبانی پشت زمینه دوم این اجلاس است. بعد از ترک خاک عراق و ساکن شدن در آلبانی، این اولین اجلاسی است که منافقین بطور متمرکز و در یک مکان اختصاصی که ”سرزمین خودی“ و اشرف 3 نامگذاری شده برگزار می شود.

,

این مهم، حاوی یک پیام سیاسی و اجتماعی است. منافقین از یک طرف میخواهند قدرت و اقتدار به اصطلاح آلترناتیو نظام را به رخ جهانیان بکشانند و از طرف دیگر، به هواداران خود در داخل کشور نوید و امیدواری دهند. گفته می شود که مدت یک و نیم سال صرف ساختن قرارگاه اشرف 3 شده است.

,

اگر چه در سال های گذشته اجلاس منافقین که همه ساله در فرانسه برگزار می شد یک اجلاس یک تا دو روزه بود ولی اجلاس امسال ـ آنطور که رسانه های غربی و عربی اعلام کرده اند ـ یک گردهمایی و اجلاس پنج روزه است که از روز چهارشنبه 20 تیرماه شروع شده و تا روز دوشنبه 24 تیرماه ادامه داشته است!

,

برخلاف سال های گذشته، پیش درآمد گردهمایی امسال منافقین، با چندین تظاهرات و راهپیمایی در پاریس، بروکسل، واشنگتن، برلین و سوئد همراه بود. این امر می تواند پشت زمینه سوم اجلاس امسال نامیده شود.

,

بسیار واضح و مبرهن است که دولت آمریکا تلاش کرد تا با هر وسیله ای، اراده جمهوری اسلامی ایران را ”راستی آزمایی“ کند؛ یکبار با فرستادن سیگنال های «درگیری نظامی»، یکبار با «تحریم های اقتصادی خرد کننده» و یکبار هم با «بدیل سازی»، اما تمامی این اقدامات و بکارگیری اهرم های فشار چیزی جز آب در هاون کوبیدن نیست.

,

صورت مسأله مثل روز روشن است. تهدید نظامی علیه ایران از سوی ترامپ از حیض انتفاع ساقط شده است چرا که ترامپ و حلقه نزدیک اطرافیان وی بر این عقیده اند که با حربه جنگ، بازنده انتخابات 2020 خواهند بود.

,

اگر ترامپ اهل جنگ بود می بایست بعد از سرنگونی پهپاد گرانقیمتش پای آن می آمد. مذاکره نیز در چنین شرایطی که پی در پی تحریم های جدید اعمال می شود، نه منطقی است و نه قابل دفاع.

,

مقام معظم رهبری ـ از مدتها پیش ـ صریح و با اطمینان، از همان ابتدا تکلیف جنگ و مذاکره را با گفتن اینکه «جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد» روشن کردند و آب پاکی را روی دستان تبلیغات چی های جنگ و هیزم بیاران معرکه مذاکره ریختند.

,

حال که بحث جنگ و مذاکره نیست، آن کسانی که باید بشنوند خوب بشنوند که جمهوری اسلامی ایران تاکنون تصمیم نگرفته بود که از سایر ابزار قدرت خود علیه زورگویی های آمریکا استفاده کند. بجز جنگ و مذاکره، اهرم دیگری به نام مقاومت هست که برای جمهوری اسلامی چندان غریبه نیست.

,

خلاصه کلام اینکه، اگر تا دیروز آمریکا فکر می کرد که صدور تنش به خاورمیانه بی هزینه است حالا نه تنها آمریکا، بلکه عربستان، اسرائیل و امارات هم فهمیده اند که جمهوری اسلامی ایران چندان هم دست بسته نیست، خواهند دید که جمهوری اسلامی ایران نیز گزینه های خاص خود را روی میز دارد.

,

حْسن قضیه اینجاست که مقام معظم رهبری آنچه که شرط بلاغ بود را پیشاپیش به همه طرف ها ابلاغ کرده است؛ خواه از سخنانش پند گیرند و خواه ملال.

,

نویسنده : علی صفاری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه