اخبار داغ

در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار مطرح شد؛

نرخ بیکاری شهرستان انار نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است/ پیش بینی ایجاد ۵۰۰ شغل جدید در شهرستان انار

نرخ بیکاری شهرستان انار نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است/ پیش بینی ایجاد ۵۰۰ شغل جدید در شهرستان انار
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار عصر روز گذشته با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان به برخی موارد و مشکلات تولید کنندگان رسیدگی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار عصر روز گذشته با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان به برخی موارد و مشکلات تولید کنندگان رسیدگی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

فرصت یک ماهه به کارخانه پلی اتیلن انار برای پرداخت بدهی خود

, فرصت یک ماهه به کارخانه پلی اتیلن انار برای پرداخت بدهی خود,

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: به دلیل وجود سختی بالای آب و ای سی بالای این آب در همه جای این شهرستان، در شهرک صنعتی انار نیز مشکل آب آشامیدنی وجود دارد که قرار شد جابجایی چاه آب آشامیدنی در جهت تغییر سختی آب انجام شود.

,

وی افزود: در بازدید از کارخانه تولید سیم و کابل پیشرو انار که سالانه ۱۲ هزار تن کابل تولید می کند، مشکل عدم توانایی پرداخت سود بانکی را دارد؛ این کارخانه ملزم به پرداخت سود، جریمه و دیرکرد ۱۸ درصد بود که در این جلسه قرار شد سود تسهیلات این کارخانه به میزان ۶ درصد کاهش یابد.

,

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: کارخانه پلی اتیلن انار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک تجارت بدهکار است لذا در این جلسه یک ماه به صاحب این کارخانه فرصت داده شد تا طلب خود را از شهرداری و آب و فاضلاب انار جمع آوری و بدهی خود به بانک را پرداخت کنند.

,

وی ادامه داد: کارخانه تولید لوله پی وی سی انار نیز که در سال ۹۶ به میزان ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده و در حال حاضر نیز باید ماهانه ۴۵ میلیون تومان پرداخت کند که توان پرداخت این قسط برای صاحب کارخانه مشکلی بود که در این ستاد مطرح و قرار شد بانک ماهانه به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از این کارخانه اقساط تسهیلات را دریافت کند تا رونق تولید را در این کارخانه شاهد باشیم.

,

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین کارخانه تولید مفتول آلومینیوم نیز که متعلق به بافقی است در سال ۹۶ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی درخواست داده بود اما مشکل ضامن داشت که قرار شد ارزیابی مجدد شود تا بتواند تسهیلات را دریافت کند.

,

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه بیش از ۱۶ طرح صنعتی، مرغداری، کشاورزی و غیره مطرح شد که دارای مشکل و موانعی از جمله زیست محیطی، آب، گاز و غیره بود و خوشبختانه این مشکلات مرتفع شد.

,

نرخ بیکاری شهرستان انار نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است/ پیش بینی ایجاد ۵۰۰ شغل جدید در شهرستان انار
 

, نرخ بیکاری شهرستان انار نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است/ پیش بینی ایجاد ۵۰۰ شغل جدید در شهرستان انار,
,

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید افزود: حدود یک هزار نفر بیکار در شهرستان انار وجود دارد و نرخ بیکاری این شهرستان کمتر از ۹ درصد برآورد می شود که نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است.

,

وی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه سرمایه گذاری روی اشتغالزایی برای یکهزار نفر بیکار شهرستان انار بوده و در کارگروه ها جذب ۵۰۰ نفر اشتغال سالانه برای شهرستان پیش بینی شده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان توسط بخش غیر دولت تصویب و در حال اجرا است که با اجرای آن ۲۰۶ نفر اشتغالزایی از این طرح ها حاصل می شود.

,

وی افزود: این طرح ها در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره برداری می رسد و مشکلات طرح ها در حوزه دستگاه های اجرای استان کرمان پیگیری می شود.

,

رودری بیان کرد: ۱۲ طرح معین های اقتصادی نیز با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده که ۲۶۶ نفر اشتغال ایجاد می کند.

,

وی اضافه کرد: نشست امروز بنا به تاکید استاندار کرمان به صورت عملیاتی دنبال می شود و در این زمینه ۱۴ طرح دارای مشکل وجود دارد که به همراه دعوت نامه به بانک ها و دستگاه های اجرایی استان اعلام شده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: اگر این طرح ها اجرا شود بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود که بخش بزرگی از بیکاری انار را پوشش می دهد که برخی از طرح ها مشکل بانکی دارد و مابقی در حال اجرا است.

,

وی گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب پروژه های محرک و اشتغالزا برای رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرستان ها و استان کرمان دنبال می شود.

,

رودری تاکید کرد: ۵۱ درصد اقتصاد و اشتغال شهرستان انار مربوط به بخش کشاورزی، ۲۱ درصد در حوزه صنعت و معدن و ۲۸ درصد در بخش خدمات است و اقتصاد تک محصولی در کشاورزی انار مشاهده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه