اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

اگر جنگی اتفاق بیفتد، با هزاران موشک اسرائیل را نابود خواهیم کرد/ پمپاژ ناامیدی و بزرگنمایی مشکلات نقشه دشمن است/ انگلستان خبیث فقط در ظاهر پایبند به تعهدات برجام است

اگر جنگی اتفاق بیفتد، با هزاران موشک اسرائیل را نابود خواهیم کرد/ پمپاژ ناامیدی و بزرگنمایی مشکلات نقشه دشمن است/ انگلستان خبیث فقط در ظاهر پایبند به تعهدات برجام است
ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و به موضوعاتی از جمله کاهش تعهدات ایران در برجام، اهمیت استکبارستیزی و نقش ائمه جمعه در ترویج گتمان انقلابی تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, ,

امام جمعه مشهد:

,

استکبارستیزی این است که چشم به دروازه غرب نداشته باشیم

,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره وعده‌های خدا در قرآن بود و در مورد صدق و تحقق وعده‌های پروردگار در آخرت بحث کردیم؛ در هفته گذشته در مورد تعیین وعده‌ای که خدا در آخرت داده است مسائلی عنوان شد.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: برخی تصور می‌کنند بهشت وعده خدا برای مومنان است و جهنم وعده به کفار در عین حال اینها اصل وعده نیست بلکه نتیجه وعده است و در سوره مبارکه احقاف در مورد این مسئله آیات شریفه توضیحاتی داده‌اند.

, .,

علم‌الهدی گفت: وعده صدق خدا این است که در مورد افراد مومن دو جریان اجرایی می‌شود به این معنا که نتیجه صدق و تحقق این وعده که در نتیجه آن خداوند از سیئات مومنان می‌گذرد، نتیجه‌اش بهشت است. وعده صدق در آیه 16 سوره احقاف به آن اشاره شده است.

, . , .,

وی خاطرنشان کرد: در سوره مبارکه زمر خداوند می‌فرماید اهل بهشت به صورت دسته جمعی به سمت بهشت روانه می‌شوند و قبل از ورود به بهشت، موکلان بهشت و ماموران دستگاه الهی به آنها سلام می‌دهند و البته این سلام معمولی نیست.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به همایش ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته تاکید کرد: ائمه جمعه کشور در این همایش به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند رهنمودهای مقام معظم رهبری در این دیدار علاوه بر همه امتیازات رهنمودهای ایشان در این فرمایشات و رهنمودها نکات جامعی را بیان فرمودند.

, .,

علم‌الهدی با اشاره به اینکه این رهنمودها وظیفه ائمه جمعه را در مواضع و رفتارهای سیاسی و مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص کرد اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری امتیازش در این بود که تنها رهنمود نبود بلکه راهکار نیز ارائه دادند که اجرای این نظریات و فرامین مقدسه مقام معظم رهبری با چه راهکاری صورت بگیرد.

, .,

وی تصریح کرد: از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار بیان شد مسئله انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود؛ مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل فهم است و با حرکت انقلابی به نتیجه می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع به ضرر کشور و ملت و آینده است.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: اینکه آدم بخواهد از انقلابی بودن کوتاه بیاید و رضایت افراد را به دست آورد و از مواضع انقلابی تنزل کند تنها به ضرر انقلاب نیست بلکه ایشان فرمودند این به ضرر ملت و کشور و آینده ایران خواهد بود.

, : , .,

علم‌الهدی افزود: مردم ما خواسته یا ناخواسته در ریلی هستند و در قطاری قرار دارند که در حرکت است؛ این رهنمودها خطاب به همه مسئولان بود؛ از مواضع انقلابی نباید در هیچ بعدی کوتاه بیائیم و نباید عقب‌گرد کنیم، مقام معظم رهبری فرمودند تو که امام جمعه هستی اگر از مواضع انقلابی کوتاه بیائی مردم و کشور ضرر می‌کند.

, .,

وی با اشاره به اینکه اگر برادر و خواهری می‌خواهد مسئولیتی در مجلس و دولت قبول کند اول باید محاسبه کند آیا می‌تواند این مسئولیت را با حفظ موضع انقلابی صورت دهد تصریح کرد: اگر نمی‌تواند از ابتدا وارد عرصه نشود، از مواضع انقلابی نمی‌شود کوتاه آمد در سالگرد رحلت امام در سال 95 مقام معظم رهبری روی انقلابی بودن و موضع انقلابی داشتن بیان مبسوط و راهکار داشتند در آنجا شاخصه‌هایی برای انقلابی بودن بیان شد.

, .,

علم‌الهدی ادامه داد: نخستین شاخصه انقلابی بودن عبارت بود از اینکه وابستگی به مبانی انقلاب و اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی به اصول انقلاب باشد یعنی نمی‌تواند انسانی ادعا کند انقلابی است اما اصول انقلاب را زیر پا بگذارد و یا نسبت به اصول انقلاب مذاکره و معامله کند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اصول انقلاب سه اصل است، پای‌بندی به اسلام ناب که از نظر عملی، عقیده، تظاهر و ایستادگی در پای دین باید این پای‌بندی وجود داشته باشد؛ نباید به خاطر خوشایند برخی از حرام چشم بپوشد و یا قانون حجاب را اجرا نکند چون عده‌ای ناراحت می‌شوند. اینها ضدانقلاب بودن است با چشم خود مظاهر غضب را ببینی و آرام بگیری و حرف نزنی از مظاهر ضدانقلاب بودن است.

, .,

علم‌الهدی بیان کرد: نمی‌توان حلال و حرام را زیر پا گذاشت و گفت انقلابی هستیم اصل دوم مردمی بودن انقلاب است و هیچ کس حق ندارد ادعا کند در انقلاب اصالت دارد؛ انقلاب مال مردم است و هنوز پای آن ایستاده‌اند، محور در انقلاب مردم هستند؛ فکر معیشت مردم نبودن و فکر سرنوشت نسل جوان نبودن با انقلابی بودن منافات دارد. اصل سوم استکبارستیزی است؛ انقلاب کردیم سنگلاخ در مسیر حضرت را جمع کنیم.

, .,

وی خاطرنشان کرد: مردم قیام کردند تا سنگلاخ در مسیر امام زمان(عج) را بردارند و این سنگلاخ آمریکا و صهیونیسم است و وظیفه ما استکبارستیزی است؛ استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن صورت نمی‌گیرد این شعار ماست، استکبارستیزی به این است که غربزده نباشیم و زندگی براساس سبک زندگی مستکبران نباشد و مسلمان باشیم و سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی-ایرانی باشد و اینها شرایط استکبارستیزی است؛ استکبارستیزی این است که چشم به دروازه غرب نداشته باشیم.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس گفت: رئیس جمهور فرانسه مشاور ارشدش را به ایران فرستاد و گفت تحریم اقتصادی با آمریکا را برطرف می‌کنیم به شرطی که شما کاری کنید که یمنی‌هایی که زیر بمباران هستند دیگر پهپاد و موشک سمت سعودی و امارات نفرستند. به‌ شرطی که حزب الله از سوریه بیرون بیاید، به‌شرطی که شما در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید و در عراق حشدالشعبی و نیروهای مذهبی و بصیر و دلاور عراقی آمریکا را اذیت نکند.

, .,

وی گفت: امروز آنها باور کردند و اقرار دارند حاکم علی‌الاطلاق منطقه و مقتدر اول منطقه ایران است، می‌گویند استکبارستیز نباشید؛ باید سنگلاخ‌ها جمع شود تا حکومت جهانی تشکیل شود، مقام معظم رهبری شاخصه اول انقلابی بودن را پایبندی به اصول انقلاب معرفی کردند.

, .,

امام جمعه خلیل آباد:

,

نقش انتقادی ائمه جمعه باید وسیله ای برای توانمندسازی جامعه باشد

,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری و اهمیت نماز جمعه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین احکام اسلام درباره نماز با اهمیت جمعه است که در قرآن تأکید زیادی بر این موضوع دارد.

, .,

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه از نهاد های اصیل اسلامی است که پیامبر در بدو ورود به مدینه و در اولین روزها از حکومت اسلامی آن را پایه گذاری کردند، افزود: بر همین اساس امام خمینی (ره) در اولین گام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه را احیاء کردند.

, .,

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه نماز جمعه زمینه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی و عبور از فتنه ها را به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: جایگاه نماز جمعه خدمات فراوانی در طول این چهل سال داشته است.

, .,

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور و در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور توصیه های مهمی داشتند، بیان کرد: برخی از این توصیه ها در باب کیفیت نماز جمعه است و این عمدتاً به امامان جمعه بر می گردد.

, .,

ناهیدی با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، پرهیز از طرح برخی از سخنانی که باعث شکاف در جامعه می شود باید در دستور کار ائمه جمعه باشد، تصریح کرد: یکسری خدمات متقابلی نماز جمعه و انقلاب داشته است، قبل از انقلاب، نماز جمعه نیز در بسیاری از شهرها فراموش شده بود و کار آیی و رونق لازم را نداشت و انقلاب اسلامی این نماز فراموش شده را احیا کرده است.

, .,

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه در برخی از جوامع اسلامی اهل سنت چون زیر نظر حاکمان غیر اسلامی بود نیز ائمه جمعه اهل سنت نمی توانستند واقعیت ها را بیان کنند، اذعان کرد: امروزه نماز جمعه در جمهوری اسلامی توانسته تا حدود زیادی به سمت جایگاه اصلی خود حرکت کند و دستاوردهای فراوانی داشته است.

, .,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه عنوان کرد: امامان جمعه نیز در این شرایط به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام رهبری توان این را دارند که آزادانه به نقد مسئولان و مستکبران بپردازند و نسبت به آگاه سازی مردم در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اقدام کنند.

, .,

وی با بیان اینکه پرهیز از برخورد امامان جمعه با دستگاه ها در مواردی که باعث ایجاد شکاف می شود ضروری است و هر مشکلی را نباید مطرح کنند به جز در موارد خاص که به صلاح جامعه است، تشریح کرد: نقش انتقادی ائمه جمعه نباید به وسیله ای برای تخریب مسئولان تبدیل شود بلکه باید وسیله ای برای توانمندسازی جامعه باشد.

, .,

حجت الاسلام ناهیدی با تأکید بر اینکه مسئولان اگر وظایف خود را به‌درستی انجام دهند انتقادات به ندرت به نماز جمعه کشانده می شود، ابراز کرد: ائمه جمعه نیز برای تخریب مسئولان انتقاد ها را در خطبه های نماز جمعه مطرح نمی کنند بلکه این طرح انتقادات از باب دلسوزی و رفع مشکل است ولی انتقاد کردن و نقش اصلاحی آن باید به گونه ای باشد که تقابلی با وحدت مردم نداشته باشد.

, .,

وی با تأکید بر ضرورت طرح عملکرد های مثبت و امید آفرین در نماز جمعه نظیر رونق تولید و اقتصادی، بیان کرد: طرح برخی مشکلات در نماز جمعه نباید منجر به ترویج نا امیدی در جامعه شود بلکه نوع نقد و انتقاد باید به گونه ای باشد که روح امید آفرینی در جامعه کمرنگ نشود و طرح هر آنچه که زمینه را برای ترویج نا امیدی در جامعه فراهم کند به خصوص در شرایطی که دشمن تمام امکانات خود را برای ترویج نا امیدی در کشور به کار گرفته است، به صلاح نظام و انقلاب نیست.

, .,

خطیب جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه امید آفرینی در جامعه باعث ایجاد بستر مشارکت اجتماعی و رشد و توسعه جامعه و حضور بیشتر مشارکت مردم در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود.

, . ,

امام جمعه درگز:

,

اگر جنگی اتفاق بیفتد، با هزاران موشک اسرائیل را نابود خواهیم کرد

,

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: از دنیا چیزی باقی نمانده جز ته مانده ظرف آبی که بیشتر ان را نوشیده باشند؛ پس به این دنیای زودگذر دل نبندید و خود را برای سرای ابدی مهیا کنید.

, .,

وی در ادامه تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن علیه خانواده را بازگشت به سبک زندگی اسلامی دانست و عنوان کرد: مشورت به عنوان یکی از اصول سبک زندگی اسلامی دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنها می توان به ایجاد آرامش و شخصیت دادن به اعضای خانواده، رفع سوء ظن و بدگمانی، افزایش عزت نفس و خودباوری و تقویت روابط خانوادگی اشاره کرد.

, .,

امام جمعه درگز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور گفت: تقوا در فضای مجازی و خودداری از نشر مطالب کذب و بدون منبع، تقوا در مسائل خانوادگی و روابط زوجین، جلوگیری از اسراف و تقوای زبان مواردی هستند که رهبری رعایت و اصلاح آنها را از تمام مردم خواستار شدند.

, .,

حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: در روزگاری که دشمن با تمام توان به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب است، مسئولین قوای سه گانه باید به تکلیف خود عمل کرده و با برنامه ریزی صحیح و اقدام انقلابی در جهت رفع بیکاری و برطرف شدن گرانی ها و مشکلات اقدام کنند.

, .,

وی ضمن تایید سخنان سید حسن نصرالله در سالروز جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران هرگز از سوریه خارج نمی شود و اگر بنا باشد جنگی اتفاق بیفتد، با هزاران موشک اسرائیل را نابود خواهیم کرد.

, .,

امام جمعه درگز در پایان با اشاره به اولین پاسخ مقتدرانه سپاه به انگلیس و توقیف نفتکش حامل قاچاق سوخت مورد حمایت این کشور خاطرنشان کرد: انگلیس خباثتی را آغاز کرد اما پایان دهنده آن نخواهد بود و پاسخ های ایران اسلامی، او را به غلط کردن خواهد انداخت.

, .,

امام‌جمعه موقت سرخس:

,

توطئه‌های دشمن با قدرت «بسیج عمومی» ملت ایران دفع خواهد شد

,

حجت‌الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه اگر اسرارمان دست دشمن برسد به ما ضربه می‌زند، اظهار کرد: رفاقت با اشرار یکی از عوامل بدبختی‌ها در دنیا و آخرت است.

, .,

امام جمعه موقت سرخس به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام و یکی از ارکان مهم کشور است که اگر بر این نهاد مقدس خدشه وارد شود به اسلامیت و جمهوریت نظام ضربه وارد می‌شود.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه گزینه نظامی دشمن امروز از روی میز به زیر میز رفته است، افزود: دشمنان نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس هر چه در توان داشتند به کار بردند و زمانی که ما در امکانات نظامی ضعیف بودیم، نتوانستند نظام را از بین ببرند.

, .,

حجت الاسلام شریعتی عنوان کرد: رهبری داهیانه امام و رهبری و ایستادگی جوانان مومن و مردم انقلابی ایران توطئه های دشمن را در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی خنثی کرده است.

, .,

امام جمعه سرخس تاکید کرد: امروز وجود رهبری سیاسی، فکری، شجاع و مقتدر و سازمان دهنده در همه عرصه ها، مشروعیت جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی مردم، قدرت بسیج عمومی در داخل یعنی اگر خطری کشور را فرا بگیرد همه مردم برای رفع آن مشکل بسیج می‌شوند و نیروی نظامی قوی از جمله عوامل عقب نشینی دشمن هستند.

, .,

وی با اشاره به اینکه امروز نیرویی قوی تر از نیروی نظامی ایران اسلامی در خاورمیانه نداریم، خاطرنشان کرد: نیروی نظامی ایران تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارد و امروز با وجود تحریم های ظالمانه و با قدرت ایمان توانسته موشک تا برد ۲ هزار کیلومتری بسازد؛ نیرویی که امروز مایه ارزش و افتخار ملت ایران و موجب بازدارندگی دشمن از جسارت به خاک جمهوری اسلامی شده است.

, .,

امام جمعه قوچان:

,

نماز جمعه خاستگاه ترویج گفتمان انقلاب و بصیرت افزایی است

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه های نظام جمعه قوچان با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حاشیه بیست و چهارمین اجلاس ائمه جمعه کشور اظهار داشت: نماز جمعه عامل همدلی و وحدت و محلی برای ذکر خدا و ترویج گفتمان انقلاب است و این مسائل دغدغه رهبر انقلاب برای نماز جمعه است.

, .,

وی با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای ترویج تقوا بوده اما نباید آن را صرفا زبانی بدانیم بلکه می بایست در تمام ابعاد زندگی و رفتارهایمان مشهود باشد، ادامه داد: پیگیری امور و مشکلات مردم از سوی ائمه جمعه نیز یکی دیگر از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است.

, .,

وی افزود: برخی انتظار دارند که امام جمعه می بایست صرفا خطبه ها را ایراد کنند و به سایر مسائل ورود پیدا نکند اما ورود به مسائل و پیگیری امور و مشکلات مردم شهرستان جزء وظایف ائمه جمعه و منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

, .,

خطیب نماز جمعه قوچان با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران در حمله به مقر تروریست ها تصریح کرد: طی چند روز گذشته سپاه پاسداران با اقتداری انقلابی و شجاعانه مقر تروریست ها را در اقلیم کردستان گلوله باران کرد که بسیار تحسین برانگیز بود.

, .,

وی با بیان اینکه دشمن از اقتدار نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران هراسان است و به خود می لرزد، خاطر نشان کرد: جریان اقتدارمدارانه ای در برابر استکبار جهانی در دنیا شکل گرفته است و اظهارات اخیر سید حسن نصرالله برای اقامه نماز در بیت المقدس مصداق آن بوده و ترس و لرز را به جان اسرائیل و همپیمانان آن انداخته است.

, .,

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به سیاست های اخیر ایران در قبال اروپایی ها نیز یادآور شد: ما با هیچ کشوری مذاکره مجدد انجام نمی دهیم زیرا ما به طور کامل به  تعهدات خود در برجام عمل کرده ایم و می بایست طرف غربی نیز به 11 تعهد خود در برابر جمهوری اسلامی ایران عمل کند و بنابراین دلیلی برای مذاکره مجدد وجود ندارد.

, .,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به تغییر رویکرد حاکمان سعودی نیز گفت: طی سالیان اخیر دلارهای عربستان در نیجریه و سایر کشورها با جریان مقاومت مقابله می کند اما اذعان حکام سعودی به اشتباهات خود و تاکید بر تعامل و گفتگو، نشان دهنده این است که گفتمان مقاومت نتیجه داده است.

, .,

وی با اشاره به رویکرد جدید منافقین بای جنگ روانی و تبلیغاتی نیز بیان کرد: منافقین در بستر اینترنت و فضای مجازی با هدف تقویت جنگ روانی و تبلیغاتی فعالیت می کنند و نکته جالب توجه این است که این منافقینی که با آمریکایی ها هم پیمان بوده و حتی در بازدید یکی از مسئولین آمریکایی از کمپ منافقین در آلبانی، با اهدا گل از وی استقبال کردند به فکر حضور در ایران و تشکیل حکومت می باشند.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین دستجردی تاکید کرد: منافقین تنها راه مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در فضای مجازی می دانند، بنابراین می بایست با آگاهی و هوشیاری در فضای مجازی حضور داشته باشیم و به محتواهای منتشر شده نیز دقت بیشتری داشته باشند و با تولید محتواهای مناسب و مفید از فضای مجازی که همچون شمشیری دولبه است، استفاده کنیم.

, .,

امام جمعه قوچان در پایان گفت: ارز مجازی دارای ویژگی های مثبت و منفی است زیرا میتوان به وسیله ارز مجازی تحریم های دشمنان  را دور زد اما پولشویی و کمک به تروریست ها نیز از ویژگی های منفی آن می باشد و نباید از این موضوع غفلت کرد و در چنین مسائلی می بایست در جهت منافع و مصالح گام برداشت و از سویی مراقب آسیب های آن بود.

, .,

امام جمعه رشتخوار:

,

انگلستان خبیث فقط در ظاهر پایبند به تعهدات برجام است

,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته  مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار با تبریک هفته بهزیستی و گرامیداشت چهلمین سالروز برپایی نماز جمعه در کشور با تاکید بر اینکه ما باید امروز قدردان خانواده شهدا و جانبازان باشیم، گفت: باید جهت گیری های انقلابی در کشور حمایت شوند، داشتن روحیه انقلابی باعث پیشرفت کشور در زمینه های مختلف است.

, .,

وی در ادامه افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که قابل توجه دشممن و استکبار جهانی قرار گرفته ایم، باید دست از پا خطا نکنیم و در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری غافل نشویم.

, .,

وی همچنین با تاکید بر اینکه نتیجه حمایت از جریانات انقلابی به ماندگاری انقلاب کمک می‌کند، اظهار داشت: شتاب در پیشرفت کشور و زحمات و تلاش جوانان عزیزمان در عرصه های مختلف امروز نتیجه داد، امروز از نتایج و محصولات جوانان در کشور استقبال می‌شود.

, .,

حجت السلام جهانشیری افزود: ما اگر امروز ایستادگی و مقاومت کنیم، طبق فرمایشات امام راحل، و رهبر معظم انقلاب قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

, .,

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار در پایان با اشاره به حرکت خبیثانه انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گفت: انگلیسی های خبیث که در ظاهر بحث پایبندی به تعهدات برجام را دنبال می‌کنند، با جسارت نفتکش ایران را متوقف کردند، انگلستان با نزدیک کردن خود به آمریکا به دنبال پیشبرد اهداف خود است.

, .,

امام جمعه خرو:

,

دولت سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهد

,

حجت الاسلام جواد غلامی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه شهر خرو گفتاقدامات انگلیس در دریا واقعا به معنای دزدی دریایی است و این ذات انگلیسی ها هست. همیشه باید این ذات را در یاد داشته باشید، انگلیسی ها دزد هستند ولی دزدان با کلاس، اگه این ها در بحث دزدی کشتی ایرانی توان داشته باشند حرکت های دیگر می کنند.
وی تصریح کرد: فعلا کشتی را توقیف کرده اند و منتظر هستند که واکنش ایران را ببینند، رهبری هم واکنش لازم را نشان دادند و گفتند که تلافی می کنند و قطعا تلافی ایران بازدارنده خواهد بود.
امام جمعه خرو تصریح کرد: دلیل تاخیر ایران در تلافی این است که چون آن ها ضربه شست ایران را دیده اند، این معطلی باعث بر هم خوردم معادلات آن ها خواهد بود و آن ها را تحت فشار قرار می دهد.

, , .,
, .,
, .,

وی با شاره به اینکه شناوری مشغول قاچاق بوده و گرفتیم تلافی ایران نیست،خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تلافی کنیم جوری تلافی می کنیم که در نظام بین الممللی هیچ کاری نتوانید بکنید وان شاء الله به زودی توسط نخبگان ایران این اتفاق خواهد افتاد.
غلامی عنوان داشت: ملت ایران در سالی که گذشت در شرایط بد اقتصادی قرار گرفت ولی ملت ما نهی از منکر کردند، دشمن فهمیده بود اگر می خواهد کاری تاثیرگذار کند باید قحطی ایجاد کند ولی مردم شریف ایران در انبارهای خود را باز کردند، انتظار داشتند با این گرانی ها اگر مردم به خیابان ها نمی ریزند، حداقل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکنند ، اما ۲۰ درصد حضور در راهپیمایی بیشتر شد، شاید بگویید این گرانی ها بخاطر برخی افراد داخلی و دشمن های ایران بود، خدا آزمایش دیگری از مردم ایران کرد و آن باران های سیل آسا بود.
امام جمعه خرو گفت: مردم در ابتدای امسال پس از سیل ها نشان دادند که پای انقلاب هستند و الان مشخص شد که آن باران ها ۱۰ درصد خسارت و ۹۰ درصد منفعت بود، از همانجا کشور شروع به پیشرفت کرد به نحوی که امروز اخبار خوبی در کشور می شنویم.
وی افزود: امروز باید از دولت تشکر کرد بخاطر حرکتی که در امر تولید اتفاق افتاده است، امیدواریم این حرکت جوری باشد که امسال بتوانیم بعد از چندین سال هفته دولتی داشته باشیم که چندین طرح افتتاح شود.
غلامی تاکید کرد: از دولت می خواهیم سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهند تا چنین هفته دولتی که مطرح شد را شاهد باشیم.
امام جمعه خرو با اشاره به اتفاق های بین المللی عنوان داشت: در سطح بین المللی نیز اتفاق ها خوبی افتاده است که یکی از آن ها عقب نشینی امارات از تقابل بیشتر با ایران است، در موضوع قاچاق سوخت دولت های متخاصم خواستند که از این کشور بهره برداری کنند ولی امارات گفت که نمی خواهد رابطشان بیشتر با ایران خراب شود.
وی با اشاره به جنگ یمن و عربستان تاکید کرد: امروز عربستان درباره پایان جنگ در یمن صحبت می کنند و این از نشانه های پیروزی ایران در منطقه است. امروز دشمنان درجه یک ایران دست به التماس به سمت ایران باز کرده اند، مطمئن باشید بخاطر نهی از منکر اتفاق های خوبی خواهد افتاد.
غلامی تاکید کرد: از دادستان و نیروی انتظامی زبرخان برای مبارزه جدی با مواد مخدر تشکر می کنیم، البته در قوه قضاییه از بالا اقدامات خوبی شروع شده است که در آینده به آن ها خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به مشکل دیرینه خرو یعنی آب منطقه گفت: توقعی از مسئولین داریم، اعتقاد داریم عدم انجام این کار کم‌کاری مسئولین است، چندین وقت است که مردم خرو در مضیقه آب هستند ، چندین بار گفته شده و جلسات گذاشتیم ولی اتفاقی نیوفتاده است، وزیر نیرو به خراسان می آید ولی اتفاقی در خرو نمی افتد و حتی موضوع مطرح نمی شود.
امام جمعه خرو ادامه داد: ما مسئولین محلی را مقصر می دانیم که معضل طی چندین سال حل نشده است، طی این سال ها نه مردم را مجاب به پرداخت آب بها کرده اند و نه راه حل توزیع آب ایجاد کرده اند، در مسائله خرو که دو رودخانه دارد این مشکل قابل قبول نیست، سال های قبل فقط در تابستان مشکل بود ولی الان حتی در زمستان ها هم مشکل داریم.

, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,

امام جمعه سبزوار

,

پمپاژ ناامیدی و بزرگنمایی مشکلات نقشه دشمن است

,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه دشمن در پی بزرگ نشان دادن مشکلات موجود در کشور است اظهارداشت: دشمن به دنبال مشکلات موجود در کشور  است، تا با استفاده از آن در بین مردم ومسئولان تفرقه ایجاد کرده و به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز ظرفیت بزرگ جوانان امروز باید در گام دوم انقلاب مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد: توجه به نسل جوان در بیانیه گام دوم خواسته رهبر انقلاب است که در صورت توجه به این مهم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مقیسه در ادامه به برخی ضعف ها ومشکلات اشاره کرد افزودمشکلات تنها با استفاده از توان داخلی وتکیه بر جوانان این مرز و بوم قابل حل خواهد بود.

امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به تاکید رهبری بر استفاده از جوانان ادامه داد:به زودی امام جمعه موقت شهرستان از بین طلاب جوان و انقلابی به همشهریان معرفی خواهد شد.

, .,
,
, .,
,
, , .,
,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه