اخبار داغ

معضلات شهری سنندج که هر روز برای مردم آشناست!

معضلات شهری سنندج که هر روز برای مردم آشناست!
روزی روزگاری در این شهر عده ایی با شعارهای سازندگی و رویش و پویش و جوشش و خروشش، از مردم طلب رای کردند، آن ها می گفتند ما از جنس شما هستیم و مدافع حقوق شما و ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روزی روزگاری در این شهر عده ایی با شعارهای سازندگی و رویش و پویش و جوشش و خروشش، از مردم طلب رای کردند، آن ها می گفتند ما از جنس شما هستیم و مدافع حقوق شما و در نطق ها و فرمایشاتشان به اختلاس و دزدی و کم کاری پیشینیان و مدیران غیر بومی اشاره می کردند. مردم هم دلشان گرم میشد و امیدوار به آینده ، کە این جماعت از خودمان هستند و حال ما را می فهمند و...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

از آن روزها مدت زیادی نگذشتە اما وضعیتی که امروز بر این شهر حاکم است از حالت بد به وخیم و اسفناک کوچ کرده و بدتر و بدتر هم خواهد شد. آنچه را کە بیان می کنم همە را با چشمان خودم دیدەام و عکس های بالا گویای همە چیز است.

,

 

,

, ,

 

,

در قرن بیست و یک و در شهری کە شهردار آن کارشناسی مهندسی عمران و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دارد  دیدم که در مسیر بلوار ارتش جنب لشکر، چاله‌ها را با خاک پر میکنند نه آسفالت و همچنین دیدم که چاله های میدان ملا مصطفی بیسارانی (25) را با شن نخودی بادامی ماست مالی میکردند.

,

 

,


حالا بگوییم اینها در حاشیه شهر هستند و زیاد مهم نیستند، پس سری به خیابان فردوسی بزنیم که اصلی ترین مسیر تردد مردم شریف سنندج است.

,
,

 

,

, ,



چند سال پیش بصورت ضربتی این مسیر با کفپوش هایی نا مناسب و صاف پوشانده شد و بعد از آن شاهد لق شدن و شکستگی و حتی لغزندگی آن شدیم و جالب اینجاست که سنگ فرش های شکسته شده را بر میدارند و جای آن را با ملات سیمان پر میکنند.

,
,
,

 

,

 

,

‌اگر در روزهای گرم تابستان از ده متری سطل زباله روبروی کفش ملی رد شوید به احتمال زیاد حالت تهوع خواهید گرفت چرا که مواد زائد مرغ و ماهی فروشان مسیر فردوسی در آن ریخته میشود و کسی دغدغه ایی برای تخلیه آن ندارد و خوناب مرغ و ماهی درکف پیاده روها بماند و جالب اینجاست که سالیان سال است این مغازه ها فاضلاب کشی نشده اند و آب حوضچه ماهی فروشان در پیاده رو خالی میشود.

,

 

,

, ,

 

,

نمیخوام به معظل پل عابر پیاده میدان اقبال اشاره کنم که میلیاردها تومان برایش هزینه شد و هیچ بهره و کارایی برای مردم نداشت چون یا برق ندارد یا در دست تعمیر است و... یاد درختان جوهر سر به فلک کشیده ابتدای ششم بهمن بخیر که برای این پل شوم و لعنتی قربانی شدند...

,



اینها معضلاتی بود کە در طول روز میشود همه آن ها را دید حالا نگاهی به تغییر کاربری زمینهای آبیدر بیندازیم

,
,
,


حالا نگاهی به مسیر بلوار شبلی و خضر زنده بیندازیم.

,
,

 

,

, ,



در مسیر بلوار شبلی، حد فاصل خیابان کوهسار و بلوار کمربندی آبیدر ماشین آلات خاکبرداری در حال کار است. این مسیر سالیان سال است که جز لاینفک آبیدر به شمار می آید و عملا مرتع بود که گویا با زور تغییر کاربری داده شده،این مسیر درگوگل مپ با رنگ سبز نمایش داده شده است.

,
,
,

 

,

من نمیدانم نمایندگان مردم یا شورای شهر یا شهرداری با چه وجدانی اجازه ساخت و ساز و بهره برداری از این زمین یا بالاتر از آن مسیر خضر زنده را می دهند.

,



مسئول محترم و نماینده محترم شورا، چه جوابی برای مردم دارید شما که سنگ بومی بودید چه کردید؟ شما که از جنس همین مردم بودید چه کردید؟

,
,
,

 

,


نمایندگان شورای شهر و شهرداری باید هرچه سریعتر نسبت به عملکرد ضعیف شان پاسخگو باشند و برای مردم شفاف سازی کنند. شما در مقابل رای و اعتماد مردم مسئولید و جز برای خودتان برای مردم چه کردید.

,
,


,
, ,

 

,


 کاش یک نهاد مردمی برای نظارت بر عملکرد شهرداری و شورای شهر تشکیل میشد تا از رانت خواری و فساد در این دستگاه های که با پول مردم چرخشان می چرخد جلوگیری کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه