اخبار داغ

پس از شش سال؛

صنعتگران زنجانی در انتظار تکمیل نواحی کارگاهی صنایع دستی

صنعتگران زنجانی در انتظار تکمیل نواحی کارگاهی صنایع دستی
دو ناحیه کارگاهی ظریفان و نیکان زنجان پس از گذشت شش سال هنوز تکمیل نشده است و صنعتگران زنجانی منتظر آماده شدن این دو ناحیه کارگاهی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به "ظریفان" در محدوه عوارضی زنجان – قزوین و ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به" نیکان"در محدوده عوارضی زنجان- تبریز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در شش سال گذشته مشکلات عدیده ای بر سر راه این دو ناحیه صنعتی قرار گرفت و علیرغم اینکه قرار بود این دو ناحیه تکمیل و به هنرمندان واگذار شود در حال حاضر قرار است زمین در اختیار آنان قرار گیرد.

,

احداث کارگاه و فروشگاه صنایع دستی مسگری و چاقوسازی،ملیله و زیورآلات سنتی،احداث پنج پهنه کارگاه فروشگاهی، صنایع دستی، البسه سنتی،احداث دو پهنه رفاهی و اقامتی، دو پهنه خدماتی و دو پهنه اداری از بخش های این دو مجموعه محسوب می شود.

,

از سال گذشته بحث واگذاری زمین به متقاضیان مطرح شد که تا به امروز این موضوع محقق نشده است

,

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در گفت و گو باخبرنگار موج رسا با اشاره به آخرین وضعیت ناحیه صنعتی ظریفان در جاده تهران ،اظهار داشت: همه زیرساخت های این ناحیه آماده است و فرآیند واگذاری آغاز شده است.

,

سلطانی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما واگذاری این نواحی کارگاهی به کسانی واگذار شود که صاحبان حرف صنایع دستی هستند، افزود: احداث ناحیه صنعتی نیکان یک مرحله عقب تر است و هنوز فرآیند واگذاری آغاز نشده است.

,

وی ادامه داد: ایده این است که در شرق و غرب زنجان این نواحی صنعتی در تولید وعرضه صنایع دستی به استان کمک کنند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: فروشگاه های عرضه در کنار کارگاه های تولیدی در این دو مکان احداث می شود که  از نظر کیفیت بصری، فضا و محیط هم جاذب گردشگر باشد.

,

"ایرج احمدی" مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان از اولویت های امسال شرکت شهرک های صنعتی محسوب می شود.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای این دو ناحیه کارگاهی آماده شده است، افزود: تلاش می شود تا صنعتگران واقعی از این ظرفیت استفاده کنند.

,

ایرج احمدی با اشاره به آماده سازی شهرک‌ های صنعتی جدید در استان گفت: در صدد هستیم ۲۵ درصد از زمین‌ های ناحیه صنعتی کارگاهی زنجان را به بانوان کارآفرین واگذار کنیم.

,

بیشتر بخوانید

, بیشتر بخوانید, ,
  • زنجان مهد صنایع دستی

  • ,

    زنجان مهد صنایع دستی

    , زنجان مهد صنایع دستی,
  • صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی

  • ,

    صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی

    , صنایع دستی اصیل ترین کالای ایرانی,

    وی بیان داشت: هم اکنون ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان زنجان فعالیت می کنند. 

    ,

    به گزارش موج رسا،شهرک صنعتی صنایع دستی ظریفان، دارای 103 غرفه است که در هر غرفه برای 4 نفر و در مجموع با احتساب نواحی خدماتی و رفاهی، برای بیش از 460 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

    ,

    در شهرک صنعتی نیکان نیز برای 500 نفر شغل ایجاد می شود و می‌توان گفت در صورت به بهره برداری رسیدن این دو شهرک تخصصی در استان، در مجموع برای یک هزار نفر، شغل ایجاد می‌شود.

    ,

    گفتنی است در تاریخ 18 بهمن ماه سال 93،با حضور سید محمدعلی سید‌ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران،کلنگ‌ احداث ناحیه صنعتی، خدماتی و کارگاهی زنجان به زمین زده شد است.

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه