اخبار داغ

نماینده مردم سرخس در مجلس خبر داد

بهره‌برداری از «سد شوریجه» سرخس تا سه سال آینده/ سد شوریجه جزو پروژه‌های آب‌های مرزی است

بهره‌برداری از «سد شوریجه» سرخس تا سه سال آینده/ سد شوریجه جزو پروژه‌های آب‌های مرزی است
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه سد شوریجه سرخس تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: جدول زمان‌بندی ساخت سد شوریجه سرخس چهار سال است که یک سال از شروع ساخت این پروژه گذشته و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با نسیم سرخس، با اشاره به آخرین وضعیت سد شوریجه سرخس اظهار کرد: مطالعه اولیه این پروژه مربوط به سال ۷۴ و جزو پروژه های استانی و شهرستانی بوده و در سال حدود ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم سرخس,

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع آب های مرزی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و متاسفانه این پروژه هیچ وقت جزو پروژه های آب های مرزی قلمداد نشده است، افزود: در اواخر سال ۹۵ موفق شدیم این پروژه را به پروژه‌های آب‌های مرزی ملحق کنیم تا بتواند از محل صندوق توسعه ملی اعتبار بگیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون پیمانکار این پروژه با جدیت در حال ساخت سد است، تصریح کرد: در سال ۹۶ مناقصه این پروژه برگزار شد و پیمانکار حال حاضر سد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن در نظر گرفت.

,

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تاکنون پروژه سد شوریجه سرخس بین ۲۹ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: جدول زمان‌بندی ساخت سد شوریجه سرخس چهار سال است که یک سال از شروع ساخت این پروژه گذشته و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حجم مخزن سد شوریجه سرخس ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که کل سیلاب‌های کشف رود را جمع آوری و حفظ می‌کند و پروژه ای مناسب برای مهار آب های مرزی است.

,

به گزارش نسیم سرخس، سد مخزنی شوریجه سرخس از نوع خاکی بوده و هدف از اجرای آن، تامین آب شرب مشهد مقدس و تامین آب کشاورزی منطقه است؛ این سد بر روی رودخانه کشف رود در ۲ کیلومتری روستای پل گزی از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس قرار دارد.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه