اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبرداد؛

برنامه‎ریزی کمیته امداد استان زنجان برای اجرای طرح نظام راهبران شغلی

برنامه‎ریزی کمیته امداد استان زنجان برای اجرای طرح نظام راهبران شغلی
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از برنامه ریزی کمیته امداد استان زنجان برای اجرای طرح نظام راهبران شغلی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر استفاده از ظرفیت رهبران شغلی در استان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم کمیته امداد توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت است، و طرح راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد است که به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی اجرای طرح‌های راهبری شغلی رادر جهت ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان عنوان کرد و افزود: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی و سازماندهی و پیاده‌سازی و در نهایت بهره‌برداری نهایی از مراحل فرایند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان تحت حمایت به‎شمار می‌رود.

,

صفری گفت: در مدل خویش‌فرمایی مددجو می‌بایست در خصوص تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبرشغلی خواهد بود و مددجو صرفاً به تولید محصول خواهد پرداخت. لذادر طرح راهبران شغلی، در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول فعالیت است که پس از تائید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‎شود.

,

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: همکاری بین کمیته امداد وراهبران شغلی بدین معناست که کمیته امداد از این‌ پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیردومددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد.

,

صفری از مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی دانست و ابراز کرد: در این روش مددجویان دغدغه ونگرانی از بابت  بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت.

,

وی همچنین از نظارت دقیق کمیته امداد در اجرای طرح خبر داد و گفت: نظارت امداد به‌صورت مستمر صورت خواهد گرفت و اداره کل استان زنجان  صیانت از حقوق مددجویان کمیته امداد را تضمین می نماید.

,

صفری تصریح کرد: تاکنون در رشته‌های فرشبافی، تولید پوشاک و کشت گیاهان دارویی وپرورش زالو  هدایتگران شغلی شناسایی‌شده‌اند و درآینده نزدیک در  قالب چند طرح در سطح استان فعالیت خود را آغازخواهند کرد

,

مدیرکل  کمیته امداد استان زنجان با استقبال و دعوت از صاحبان ایده برای همکاری در این طرح گفت: از صاحبان ایده  وطرح های خلاقانه ،نو ودانش بنیان  در صورت داشتن طرح های تضمین شده در سطح استان دعوت می‌کنیم به کمیته امداد مراجعه کنند تا پس از تائید طرح‌ها، نسبت همکاری با آنها به به‌عنوان راهبران شغلی اقدام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه