اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

تداوم حمایت ائمه جمعه از برخورد ناجا با هر نوع قانون شکنی/ پلیس دیگر تنها نیست

تداوم حمایت ائمه جمعه از برخورد ناجا با هر نوع قانون شکنی/ پلیس دیگر تنها نیست
بعد از سخنان فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر تنها بودن نیروی انتظامی برای برخورد با هنجارشکنان، موج حمایت از اقدام پلیس برای حفظ قانون و هنجارها از سوی نهادهای متعدد ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موج اعلام حمایت از برنامه های ناجا در برخورد با هنجار شکنان از سوی نهادها و مراجع متعدد جریان دارد و در این حال، ائمه جمعه سراسر کشور و به ویژه نمایندگان ولی فقیه در استانهای متعدد، از همراهی خود برای اجرایی شدن برنامه های پلیس مقتدر خبر می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نظر می رسد، همچنان تداوم حمایت از ناجا در برخورد با هنجارشکنان، ادامه خواهد داشت و این جریان تبدیل به روند حمایتی جدی از نهاد پلیس شده است.

,

نماینده ولی فقیه در مازندران: فضا برای قانون‌شکنان همیشه ناامن است

, نماینده ولی فقیه در مازندران, :, :, فضا برای قانون‌شکنان همیشه ناامن است,

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه از نیروی انتظامی در برخورد با قانون شکنان حمایت می‌کنیم، گفت: فضا برای قانون‌شکنان همیشه ناامن است.

, .,

آیت الله نورالله طبرسی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اعلام حمایت از مواضع فرمانده نیروی انتظامی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور درباره برخورد با هنجارشکنان و قانون شکنان اظهار کرد: چه معنی دارد در استانی که بیش از 10 هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم شده است، یک عده به عنوان تفریح و خوشگذرانی، دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند.

, .,

 وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی تقویت نیروی انتظامی بود که نیرویی ولایی، انقلابی و مورد اطمینان هستند.

, .,

 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امنیت امروز کشورمان مدیون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی است، تصریح کرد: امنیت امروز ایران اسلامی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

, .,

 این مسئول حفظ امنیت و حراست از ارزش‌های دینی را یکی از مهم ترین وظایف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دانست و گفت: رشادت ها و از خودگذشتگی های نیروی انتظامی در جهت حراست از آرمان ها و ارزش های نظام و همچنین برقراری امنیت در کشور قابل تقدیر است.

, .,

 طبرسی با بیان این که پلیس ایران اسلامی رسالت سنگینی در تأمین امنیت اخلاقی، فکری، عقیدتی و اخلاقی عهده دار است، گفت: نیروی انتظامی کشورمان الگویی برای دیگر کشورهای دنیا است.

, .,

 وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی در سال های اخیر همه تلاش خود را به کار گرفتند تا با بر هم زدن امنیت و اقتدار ایران اسلامی اهداف شوم خود را به هر شکل ممکن در این کشور پیاده کنند، ادامه داد: تلاش ها و از خودگذشتگی های نیروهای نظامی و امنیتی مانع از تحقق توطئه های دشمنان شده است.

, .,

امام جمعه ساری با بیان این که ملت ایران اسلامی در سایه قرآن و ارزش های دینی در دنیا عزت و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: این اقتدار و عظمت موجب ناراحتی و هراس دشمنان اسلام ناب شده است و تلاش می کنند تا مبانی دینی را به هر شیوه ای خدشه دار کنند.

, .,

 این مسئول با بیان این که نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان همواره با اقتدار در برابر هر گونه تهدید و یاوه گویی دشمنان ایستادند و اجازه کوچکترین تحرک را به آنها ندادند، ادامه داد: امروز هر جا صحبت از امنیت و اقتدار در جامعه است، نام نیروی انتظامی در بالاترین سطوح جامعه اسلامی قرار دارد.

, .,

 طبرسی ولایت مداری را یکی از ویژگی های شاخص نیروی انتظامی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: نیروی های مسلح کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب همواره گوش به فرمان ولی فقیه بوده و هستند.

, .,

 وی با بیان این که کشورمان شرایط آرام و امنی دارد، ادامه داد: با وجود این موضوع اما باز هم رسالت نیروی انتظامی بسیار سنگین است.

, .,

 نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به شرایط توریستی مازندران اشاره کرد و با بیان این که وظیفه نیروی انتظامی در استان بسیار سنگین است، افزود: انتظار ما از مسؤولان نیروی انتظامی برخورد با متخلفان و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه است.

, .,

این مسئول با اشاره به این که متأسفانه برخی ها به بهانه استفاده از دریا و جنگل شئونات اسلامی را زیر سؤال می برند، ادامه داد: از نیروی انتظامی در برخورد با قانون شکنان حمایت می کنیم.

, .,

 طبرسی یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی را برقراری آرامش، امنیت، حفاظت از جان و مال و نوامیس مردم دانست و گفت: از افتخارات مجموعه پلیس همین بس که سرباز ولایت و خادم ملتی است که وفادار به انقلاب و خون شهدا و ارزش های اسلامی و انقلابی هستند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: همه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند

, نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی, :, :, همه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم گفت: تمامی دستگاه ها باید ناجا را در مقابله با قانون‌شکنان و افرادی که از قانون تخطی می کنند، یاری کنند.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به مواضع فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه، اظهار داشت: قانون‌شکنی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی برخی افراد در جامعه، عملی نابخشودنی است و همه آحاد جامعه اعم از مردم عادی و شهروندان تا مسئولان نهادهای مختلف باید با احساس وظیفه در مقابل آن بایستند و مقابله متناسب داشته باشند.

, .,

وی، با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند، افزود: در اثر تبلیغات دشمن و شبیخون فرهنگی موجود عده ای در صدد ترویج بی قانونی و هنجارشکنی در جامعه بودند که خلاف قانون بوده و به صراحت از سوی سردار اشتری و رئیس قوه قضائیه به آن تاکید شده است.

, .,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه سردار اشتری فرمانده ناجا در نشست ائمه جمعه به مسئله برخورد با قانون‌شکنان در سطح جامعه تاکید کرد، گفت: آن چه که مهم است اینکه برخورد با قانون‌شکنان منطقی باشد و دوم تمامی اقدامات اجرایی به عهده ناجا واگذار نشود.

, .,

وی، تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از دستگاه هایی است که باید برخورد، مقابله و جلوگیری کند اما بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در امر به معروف و نهی از منکر مکلف هستند تا وظایفی را در این زمینه انجام دهند و نباید به گونه ای باشد که ناجا در کارزار مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن تنها بماند.

, .,

حجت الاسلام قریشی، اذعان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه به تنهایی وظیفه ندارد، عوامل و بازرسان مربوطه باید با نظارت های دقیق اجازه چنین بی‌قانونی هایی که موجب ناهنجاری در جامعه می شود را نداده و با آن به صورت جدی مقابله کنند.

, .,

وی، گفت: سایر دستگاه ها مقداری کم کاری کرده و موجب شده اند تا ناجا در این میدان تنها بماند، سایر دستگاه ها باید به وظیفه خود عمل کرده و یاری گر نیروی انتظامی باشند.

, .,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: در قرآن کریم نیز به صراحت در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به مومنین و مومنات تذکر داده شده و همه مسلمانان در این باره وظیفه دارند.

, .,

وی، با تاکید بر اینکه حجاب مورد استفاده کارمندان دستگاه ها باید لباس شرعی و با حجاب کافی باشد، اظهار کرد: نوع لباس و پوشش و آرایش کارکنان شاغل در دستگاه های دولتی و غیردولتی باید به گونه ای باشد که از حدود و  چارچوب های اسلام خارج نشود، چه در دانشگاه ها، چه در بیمارستان ها و چه در سایر نهادهای دولتی باید این امر لحاظ شود.

, .,

حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: اخیرا وزارت کشور طی یک دستورالعمل نوع پوشش را برای آقایان و بانوان شاغل در دستگاه ها ابلاغ کرده و در آن نوع البسه مورد استفاده را مورد توجه قرار داده است.

, .,

وی، با تاکید بر اینکه قانون برخورد با هنجارشکنان مشکلی ندارد، گفت: مهم اجرای قانون توسط دستگاه ها و افراد جامعه است چراکه قانون ما مشکلی ندارد.

, .,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر وظیفه تمام آحاد جامعه در این خصوص، گفت: همانگونه که خداوند در تمامی مسائل به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) می فرمودند اول به خانواده و خویشان خود ابلاغ کن سپس به دیگران، ما نیز در جامعه ابتدا نسبت به اعضای خانواده خود و سپس اقوام و خویشان و سپس سایر افراد جامعه وظیفه داریم و باید تذکر داده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: سخنان فرمانده ناجا در راستای نظام و قانون است

, نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی, :, :, سخنان فرمانده ناجا در راستای نظام و قانون است,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم  با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی همه با هم برادر هستند، گفت: نیروی انتظامی از مردم است و جدا از ما نیست، در راستای برخورد با قانون شکنان و هنجار شکنان باید همه مسئولین دست به دست هم بدهند و در این مسیر گام بردارند.

, .,

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با سخنرانی سردار اشتری در برخورد با قانون شکنی و هنجار شکنی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: در جامعه اسلامی اجباری نیست ولی باید قانونمندی وجود داشته باشد.

, .,

وی ادامه داد: هر کسی می خواهد در جامعه ای زندگی کند باید چارچوب تعریف شده آن جامعه را رعایت کند و خروج از این چارچوبها هنجار شکنی محسوب می شود.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: تمامی کشورها مقرراتی دارند و شهروندان موظف به رعایت آن هستند، به طور مثال در کشورهایی همچون آمریکا و اروپا دانشجو در زمان ورود به دانشگاه باید براساس چارچوب های تعیین شده باشد.

, .,

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام قدرتمند، جا افتاده و با سابقه چهل ساله است، گفت: عده ای هستند نمی خواهند در چارچوب تعریف شده نظام قرار بگیرند، اما در گروه شهروندان این کشور هستند باید بپذیرند که اگر میخواهند در این کشور زندگی کنند باید قوانین و ارزشها را رعایت کنند.

, .,

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: این کشور به نام جمهوری اسلامی نامگذاری شده و 98 درصد مردم به این نظام رای دادند و آن را پذیرفتند ، اگر کسی بخواهد به ارزشها و قوانین پشت پا بزند دهن کجی به 98 درصد مردم است.

, .,

وی عنوان کرد: برای کنترل افراد هنجار شکن قوانینی وضع شده ، این افراد باید بدانند اجتماع منزل شخصی شان نیست و در جامعه باید پایبند به ارزشهای اجتماعی باشد.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: نیروی انتظامی قوانینی را وضع کرده و در مواجه با صحنه هایی که جرم و هنجار شکنی محسوب شود برخورد می کند.حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: شهروندان حتی فردی که نظام را قبول ندارد ، چون در ایران زندگی می کند باید پایبند به قوانین کشور باشد.

, ., .,

وی یادآور شد: سخنرانی سردار اشتری براساس قوانین اساسی است که باید پایبند به قوانین نظام باشند و این هشداری به هنجار شکنان است که خیال نکنند هر کار دلشان می خواهد می توانند انجام دهند.

, .,

امام جمعه بجنورد عنوان داشت: افراد هنجارشکن نباید از نظام سواستفاده کنند، نظام تا حدی می‌تواند صبوری پیشه کند، از حدی بگذرد غیرقابل تحمل است، امیدداریم این قوانین بازدارنده باشد.

, .,

وی با اعلام حمایت از سخنان سردار اشتری، این سخنان را در راستای نظام و قانون خواند و گفت: معتقدم در جامعه دینی نباید حرمت ها شکسته شود و حریم ها رعایت شود، اگر قرار باشد کسی با رفتارش به خون شهدا بی احترامی کند، قابل قبول نیست.

, .,

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی همه با هم برادر هستند، گفت: نیروی انتظامی از مردم است و جدا از ما نیست، در راستای برخورد با قانون شکنان و هنجار شکنان باید همه مسئولین دست به دست هم بدهند و در این مسیر گام بردارند.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: مسئولان تبلیغ، فرهنگ، امنیت و اطلاعات در جامعه اسلامی کمک کنند تا توطئه دشمن که اجرای طرح اندلس برای به فساد کشاندن ایران است را با شکست مواجه کنند.

, .,

 

,

امام جمعه زنجان: نیروی انتظامی برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها داشته باشد‏

, امام جمعه زنجان, :, :, نیروی انتظامی برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها داشته باشد‏,

‏امام جمعه زنجان با اشاره به مواضع اخیر فرمانده ناجا گفت: تمامی افراد باید به هنجارهای جامعه اسلامی احترام بگذارند‏.

, .,

آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سخنان فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: جامعه اسلامی دارای قوانینی است و از طرفی اخلاق نیز حکم می‌کند افراد به قوانین، مقررات و هنجارهای آن جامعه احترام بگذارند.

, .,

وی با بیان اینکه جامعه دینی برای خود چارچوب‌هایی دارد، ابراز کرد: چاچوب جوامع اسلامی از طرف خدا و پیغمبر مشخص شده  و افرادی که در این جوامع زندگی می‌کنند باید به این چارچوبها پای بند باشند.

, .,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اخلاق اجتماعی حکم می‌کند که هنجارهای مربوط به اعتقادات مردم رعایت شود، خاطرنشان کرد: ممکن است به هنجارشکنان تذکراتی در وهله اول داده شود اما اگر بی توجهی را از طرف هنجار شکنان شاهد باشیم باید برخورد جدی در این زمینه صورت گیرد.

, .,

وی با بیان اینکه مامورین و ضابطین اجرای  قانون وظیفه برخورد  با هنجارشکنی‌ها را دارند، تصریح کرد: اگر برخورد با هنجارشکنی‌ها انجام نشود، مدیریت بی‌قانونی‌ها در جامعه سخت خواهد شد.

, .,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی بوده و باید هنجارهای آن رعایت شود، گفت: هنجارشکنان یا جاهلند و یا مهره دشمن برای ضربه زدن به اسلام و نظام هستند که باید برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

, .,

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه حفظ سلامت و آرامش جامعه را برعهده دارد، بیان کرد: انتظار ما این است که نیروی انتظامی برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها داشته باشد.

, .,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سخنان فرمانده ناجا اقدام خوبی در این راستا است، اظهار کرد: امیدواریم این اقدامات ناجا مقطعی نبوده و تداوم داشته باشد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در فارس: از تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرماندهی آن تشکر می‌کنم

, نماینده ولی فقیه در فارس, :, :, از تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرماندهی آن تشکر می‌کنم,

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: اگر از فعالیت های نیروی انتظامی، از سوی بخش های دیگر به موقع حمایت نشوند ممکن است کار و تلاش آنها ضایع شود.

, .,

به گزارش شیرازه، آیت‌الله دژکام با تشکر از مواضع فرمانده ناجا در اعلام قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان و قانون شکنان افزود: از تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرماندهی آن در مقابله با منکرات و مظاهر علنی فساد قدردانی و تشکر می‌کنم.

, .,

وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم نیروی انتظامی در این عرصه تنهاست. ۲۶ دستگاه مختلف در زمینه برخورد با مظاهر علنی فساد و منکرات مسئولیت دارند اما همه نگاه ها و انتظارات در این عرصه به نیروی انتظامی است.

, . ,

 امام جمعه شیراز تصریح کرد: سوال این است که آیا این 26 دستگاه و ارگان مختلف به تکلیف و وظیفه خود عمل می‌کنند؟ باید همه مردم بدانند که کدام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد نقش و مسئولیت دارند و چه اقداماتی تاکنون انجام داده‌اند. مطالبه‌گری از این دستگاه‌ها و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص، تکلیف مهم رسانه‌هاست و باید تلاش کنیم تا یک نظارت مردمی بر کار این دستگاه‌ها شکل بگیرد تا مجاهدت های نیروی انتظامی به نتیجه برسد و به ثمر بنشیند.

, .,

 نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز جمع قابل توجهی از مردم ایران موضوع پیاده شدن سبک زندگی اسلامی و پیاده شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه را مطالبه می‌کنند.

, .,

 آیت الله دژکام افزود: باید به این نکته توجه کنیم که ممکن است نیروی انتظامی فعالیت هایی را انجام دهد اما در لحظه ای که باید، از سوی بخش های دیگر حمایت نشوند و کار و تلاش آنها ضایع شود.

, .,

 وی تصریح کرد: اعضای جامعه هم باید با پذیرفتن نقش‌ خود و ایفای آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

, .,

 نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیگیری در کارها را ازجمله الزامات دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظامی و انتظامی همکاری و پیگیری لازم را در کارها داشته باشند مطمئنا به نتایج خوبی دست پیدا خواهند کرد.

, .,

 این استاد اخلاق با اشاره به اینکه تربیت اخلاقی وظیفه نیروی انتظامی نیست اما به دلیل نبود آموزش ها امروزه نیروی انتظامی در گیر است و باید جلوگیری کند افزود:  آموزش و پرورش، روحانیت، خبرنگان، رسانه ها و… باید با نیروی انتظامی همکاری کنند تا فضا آماده شود و درصد مشکلات و جرایم کم خواهد شد.

, .,

 

,

امام جمعه تفرش: طراحان اصلی قانون‌شکنی‌ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند

, امام جمعه تفرش, :, :, طراحان اصلی قانون‌شکنی‌ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند,

در همین حال امام‌جمعه تفرش با اشاره به سخنان اخیر سردار اشتری در جمع ائمه جمعه کشور، گفت: طراحان اصلی قانون‌شکنی‌ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند؛ لذا در آستانه انتخابات مردم باید هوشیار و بصیر باشند.

, .,

حجت‌الاسلام هادی میرزایی امام‌جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی دیار آفتاب؛ با اشاره به سخنان اخیر سردار اشتری در جمع ائمه جمعه کشور، گفت: طراحان اصلی قانون‌شکنی‌ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند؛ لذا در آستانه انتخابات مردم باید هوشیار و بصیر باشند.

, .,

میرزایی، با اعلام حمایت از اقدامات قاطعانه پلیس در برخورد با قانون‌شکنان، اظهار کرد: وظیفه پلیس حراست از نظام و ارزش‌های آن است؛ متأسفانه جبهه مقابل به دنبال شکستن آستانه تحمل مردم است لذا هوشیاری مردم نیاز امروز جامعه است.

, .,

وی افزود: کم‌کاری برخی از ارگانها و نهادها در وظایف خود، سبب شده است تا نیروی انتظامی با بُعد انقلابی و مکتبی خود در عرصه مبارزه با قانون‌شکنان حضور پیدا کند. پس از موضع‌گیری اخیر سردار اشتری می‌توان گفت که پلیس پرچم‌دار حمایت از فضایل اخلاقی و ارزش‌های الهی در جامعه است.

, .,

امام‌جمعه تفرش با تأکید بر اینکه تلاش‌های پلیس در حراست از قانون قابل‌تقدیر است و مردم همیشه پشتیبان اقدامات پلیس در حمایت از قانون هستند، خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها باید کمک کنند تا نیروی انتظامی در این راستا موفق‌تر در جامعه عمل کند.

, .,

 

,

امام جمعه آشتیان: نیروی انتظامی بازوی قوه قضاییه و مجری قانون است

, امام جمعه آشتیان, :, :, نیروی انتظامی بازوی قوه قضاییه و مجری قانون است,

امام‌جمعه آشتیان گفت: نیروی انتظامی بازوی قوه قضاییه و مجری قانون است و موظف است با کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند، بر اساس قانون مقابله و آن‌ها را دستگیر کند و تحویل مقامات قضایی دهد.

, .,

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری امام‌جمعه آشتیان در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقتدار نیروی انتظامی در مقابله با قانون‌شکنان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد نیروی انتظامی گفت: حجاب از ضروریات اسلام است که آیات مبارکه قرآن و روایات دلالت براین دارد. از طرفی سیره مسلمین، اهل بیت پیامبر (ص) و سیره زنان صدر اسلام همه حکایت از این می کند که حجاب را قبول داشتند و به حجاب عمل می کردند.

, .,

نیشابوری افزود: علاوه بر آن سیره گذشتگان تاریخ ملت ایران، حکایت از این دارد که در ایران باستان هم به حجاب اهمیت می دادند. حتی در درون کاخ پادشاهان همسرانشان قائل به رعایت حجاب بودند و باید گفت که مسئله حجاب در میان مسلمین و ایرانیان یک امر جا افتاده ای است و شکی در آن وجود ندارد.

, .,

وی یکی از اهداف انقلاب اسلامی را رعایت ارزش های دینی در جامعه دانست و عنوان کرد: در رأس ارزش‌های دینی به ویژه برای زنان و دختران مسئله حجاب قرار دارد و شکی در این وجود ندارد. علاوه بر این باید گفت که امروز حجاب در کشور ما به عنوان یک قانون رسمی اعلام‌شده است و هم قانون شرع است و هم قانون جمهوری اسلامی. بنابراین بر همه زنان و دختران لازم و واجب است که حجاب را رعایت کنند.

, .,

امام‌جمعه آشتیان در ادامه تصریح کرد: عدم رعایت حجاب یک تخلف و جرم است که نیروی انتظامی باید با جرائم آشکار مقابله کند و دادگاه‌ها و محاکم قضایی نیز با کسانی که بی حجابی را در جامعه رواج می دهند برخورد قانونی و آنها را بر اساس قانون مجازات کند.

, .,

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بازوی قوه قضاییه و مجری قانون است و موظف است تا با کسانی که قانون شکنی می کنند، بر اساس قانون مقابله و آنها را دستگیر کند و تحویل مقامات قضایی دهد.

, .,

نیشابوری با تاکید بر اینکه فرقی بین قوانین وجود ندارد، بیان کرد: چه طور است اگر پلیس و نیروی انتظامی با کسی که کمر بند ایمنی نمی بندد یا از چراغ قرمز عبور می کند برخورد لازم را انجام می دهد. یا اگر کسی با سرعت های غیر مجاز در جاده ها برود با او برخورد می شود و یا حتی در جرایم بزرگتر به دادگاه معرفی می شود. پس فرقی وجود ندارد، آن قانون است و حجاب هم یک قانون است. کسانی که قانون حجاب را قبول ندارند و به آن معتقد نیستند چه مسلمان و چه غیر مسمان این ها باید به قانون احترام بگذارند و قانون حجاب را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید برخورد قاطع با اینها انجام دهد.

, .,

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله حجاب مسئله ای سیاسی است نه فقهی گفت: امروز دشمنان از خارج و در داخل دختران و زنان ما را برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی تحریک به کشف حجاب می کنند. دشمنان فکر می کنند از این راه می توانند نظام را درگیر کنند و بخشی از افراد جامعه را در برابر نظام قرار دهند غافل از اینکه قاطبه زنان و دختران جامعه ما معتقد به حجاب هستند.

, .,

 

,

امام جمعه موقت شهرستان دلگان: مردم در کنار خادمان خود ایستاده‌اند

, امام جمعه موقت شهرستان دلگان: مردم در کنار خادمان خود ایستاده‌اند,

امام جمعه موقت شهرستان دلگان گفت: هیچ شخص و یا جریانی نمی تواند مقابل اقدامات قانونی ناجا باشد و اگر ایستاد باید با آن شخص و جریان برخورد شود.

, .,

وی تصریح کرد: معمولا افرادی علیه پلیس کشورمان جوسازی می کنند که یا خود مرتکب تخلفی شده و یا یکی از آشنایان و نزدیکانشان مرتکب تخلفی شده اند.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک ادامه داد: برنامه تخریب نیروی انتظامی در فضای مجازی از خارج از کشور برنامه ریزی و عده ای در داخل کشور که مزدور دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستند، به آن دامن می زنند.

, .,

امام جمعه موقت شهرستان دلگان اضافه کرد: مبارزه با افرادی که امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند از وظایف پلیس است و باید با این افراد برخورد شود.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین شیبک خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، ارگان های مختلف فرهنگی، نخبگان و اقشار مختلف جامعه موظفند که در بحث مشکلات اجتماعی و هنجار شکنی هایی که در حال ترویج است در جامع فرهنگ سازی کنند.

, .,

 

,

امام جمعه شهرستان زهک: مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه بسیاری از خانواده‌های ایرانی است

, امام جمعه شهرستان زهک: مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه بسیاری از خانواده‌های ایرانی است,

 حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک هم  در گفت و گو با عصرهامون، گفت: پلیس در جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارد که یکی از آنها مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است.

, .,

امام جمعه شهرستان زهک افزود: امنیت نه تنها در مرزها بلکه در بستر جامعه نیز مهم است که با درایت پلیس،  ایران را به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل ساخته است.

, .,

وی ادامه داد: رفتار مهربانانه پلیس و تذکر به کسانی که قوانین اسلامی کشور را رعایت نمی کنند باعث شده است تا افراد بسیاری به رعایت این قوانین روی بیاورند.

, .,

امام جمعه شهرستان زهک تصریح کرد: امروزه هنجارشکنی های اجتماعی به یکی از معضلات و ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است که توسط افراد خاصی در خارج از کشور پیگیری می شود.

, .,

حجت الاسلام خدری افزود: با این حال کشورهای غربی در صدد موجی جدید از ناهنجاری های اجتماعی در کشور هستند که با قوانین کشور مغایرت دارد این امر باعث شده است تا برخی از افراد که گول فضای مجازی را می خورند در مسیر غرب حرکت کنند.

, .,

وی بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران را می توان تنها کشوری دانست که قوانین دین مبین اسلام را به درستی اجرا می کند که همین مسئله کشور را از سایر کشورهای اسلامی متمایز کرده است.

, .,

امام جمعه شهرستان زهک خاطر نشان کرد: با این حال پلیس باید به مبارزه خود در برابر ناهنجاری های اجتماعی ادامه دهد چرا که رها کردن این مسئله خواسته غرب است .

, .,

وی تصریح کرد: رعایت قوانین اسلامی در کشور باعث کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد شد چرا که این مسئله دغدغه بسیاری از خانواده های ایرانی شده است.

, .,

 

,

امام جمعه شهرستان ایرانشهر: یکی از وظایف پلیس مقابله با هنجار شکنی و قانون شکنی است

, امام جمعه شهرستان ایرانشهر: یکی از وظایف پلیس مقابله با هنجار شکنی و قانون شکنی است,

امام جمعه شهرستان ایرانشهر هم  در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با قانون شکنی و هنجار شکنی است ائمه جمعه هم در راستای هنجارشکنی حتما حامی و پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

, .,

وی افزود: یکی از گلایه های سردار اشتری در رابطه با افراد قانون شکن حضور کم رنگ برخی نهادها و عدم دخالت مفید و موثر آن هاست مقابله با هنجار شکنی تنها وظیفه پلیس نیست در برخورد با هنجار شکنان و قانون شکنان روحانیت، تمامی ارگان ها و ادارات و ورزشکاران و مسئولین نهادهای آموزشی، دانشگاه ها اگر جدیت به خرج بدهند درصد زیادی از قانون شکنی ها محدود می شود.

, .,

وی بیان کرد: وظیفه پلیس ایجاد امنیت می باشد و یکی از مقوله های امنیت، امنیت اجتماعی است جامعه باید امنیت فرهنگی داشته باشد برخی هنجارشکنی ها باعث ناامنی فرهنگی می شود پلیس هم مطابق با وظایف خود با این هنجار شکنان مقابله کند.

, .,

سید شجاع الدین ابطحی با اشاره به حمایت از پلیس در مقابله با هنجار شکنان گفت: ائمه جمعه باید در خطبه های خود مردم را از جنگ نرم دشمنان آگاه کنند و حامی نیروی انتظامی باشند و از زحمات بی دریغ  نیروی انتظامی در راستای هنجارشکنی تقدیر و تشکر کنند.

, .,

وی اذعان داشت: نیروی انتظامی طرح هایی را برای هدایت و آگاهی مردم را انجام می دهد نباید همان اول توقع داشت صددرصد جواب بدهد اگر همه مردم با هم بشوند و در برابر هنجارشکنان واکنش نشان بدهند بسیاری از مسائل حل می شود امربه معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از همین مشکلات است.

, .,

وی در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در مورد فرهنگ دچار ول انگاری شدیم  سیاست های چند گانه دمار از روزگار مردم در آورده است برخی مسئولین برای محبوب شدن حرف هایی از آزادی می زنند که برخی برداشت اشتباهاتی دارند برای مملکت و فرهنگ مملکت آسیب زاست.

, .,

 

,

امام‌ جمعه شاندیز: ارگان‌ها در برخورد با قانون‌شکنان یاری‌دهنده نیروی انتظامی باشند

, امام‌ جمعه شاندیز: , ارگان‌ها در برخورد با قانون‌شکنان یاری‌دهنده نیروی انتظامی باشند,

حجت‌الاسلام علی بهمنی، امام‌جمعه شاندیز هم در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که بر هر مسلمانی واجب است و در این راستا سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر مقابله با قانون شکنی تأکید دارند.

, .,

وی با اعلام حمایت از مواضع سردار اشتری پیرامون برخورد با قانون شکنی، گفت: وسایل نقلیه و ماشین جزئی از حریم شخصی افراد محسوب نمی شود و بر اساس قانون افراد نمی توانند به بهانه اینکه خودرو شخصی من جزئی از حریم شخصی من است، قوانین را زیر پای بگذارد.

, .,

امام‌جمعه شاندیز تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزئی از قوانین کشور است لذا بر همگان واجب است تا پلیس را در اجرای این قانون همراهی و حمایت کند و ما به عنوان ائمه جمعه در کنار ناجا در قضیه برخورد با قانون شکنان هستیم.

, .,

حجت‌الاسلام بهمنی با اشاره به اینکه امام جمعه هر شهر رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آن شهر است، افزود: ما به شدت از این اقدامات پلیس حمایت و پشتیبانی می کنیم و البته پلیس در مقابله با قانون شکنان ابتدا با منطق، صحبت و محترمانه برخورد می کند و در صورتی که افراد در این خصوص مقاومت نشان دهند، از قوه قهریه استفاده می کنند که این جزئی از مراحل امر به معروف حساب می شود.

, .,

وی ادامه داد: برای اینکه در جامعه شاهد رشد خوش حجابی باشیم باید برای نسل جوانمان نماد سازی کنیم و بصیرت لازم را به جامعه انتقال دهیم و در واقع این قانون شکنی ها توسط دشمن به وسایل مختلف مانند فضای مجازی، ماهواره ها و امثال هم در جامعه پمپاژ می شود و ما باید در این زمینه به مردم آگاهی لازم را بدهیم.

,

 

,
امام جمعه ملایر: مردم انقلابی از نیروی انتظامی دربرخورد با هنجارشکنان حمایت کنند
, امام جمعه ملایر: مردم انقلابی از نیروی انتظامی دربرخورد با هنجارشکنان حمایت کنند,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره  به مسئله عفاف و حجاب و وظیفه نهادهای مختلف اظهار داشت: در بحث حجاب و عفاف ۲۶ نهاد و سازمان و ارگان  وزارت خانه دخیل هستند که بحث عفاف و حجاب را ساماندهی کنند.

, عصر همدان,

وی به نقش وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در زمینه نهادهای فرهنگی باید پای کار بیایند.

,

امام جمعه ملایر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن عفاف و حجاب را مهم‌ترین وظیفه دستگاه های مرتبط با عفاف و حجاب دانست و گفت: حوزه‌ها و  دانشگاه‌ها  هم در این بحث رسالت خاص خودشان را داشته و باید به آن جامع عمل بپوشانند اما در مقام عمل کمتر اثرات دیده می‌شود.

,

وی تاکید کرد:  چون بحث عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جزء قانون کشور است و برای اجرای این قانون نیروی انتظامی تک‌وتنها مانده است.

,

حجت‌الاسلام برقراری عنوان کرد: انتظار است که ارگان های مرتبط با عفاف و حجاب از عملکرد نیروی انتظامی در این مبحث دفاع و حمایت کنند اما می‌بینیم یا اینکه حمایتی نمی‌شود یا در بعضی در مواقع نیرویی انتظامی متهم می شود که شما می‌خواهید به زور مردم را به بهشت ببرید.

,

وی با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: سردار اشتری بیان کرده که نیروی انتظامی که کاری به بهشت و جهنم مردم ندارد و فقط می‌خواهد  به قانون عمل کند و نیروی انتظامی فقط مجری قانون است.

,

امام جمعه ملایر گفت: نیروی انتظامی واقعا قانونی را اجرایی می‌کند که دستور رهبر است، نیروی انتظامی حافظ ارزش‌ها است و یکی از نمادهای ارزش‌ها همین حجاب است.

,

وی گفت: توقع سردار اشتری از نهادهای فرهنگی و  انقلابی این بوده که پای کار بیایند و به مسئله عفاف و حجاب توجه بیشتری شود.

,

حجت‌الاسلام برقراری افزود:  مردم انقلابی کشور هم باید حمایت‌های خود را از نیروی انتظامی اعمال کرده و دریغ نکنند و بدانند نیروی انتظامی در راستای حفظ عفاف و حجاب و حفظ ناموس مردم سینه سپر کرده است و راستای حفظ حجاب که حفظ ارزش‌ها است آستین بالا زده و در وسط میدان حضور دارد و همه سختی‌ها را  به جان می خرد.

,

 

,

 

,

امام جمعه موقت قزوین: عملکرد ناجا در برخورد با هنجارشکنی‌ها و بی‌قانونی قابل تقدیر است

, امام جمعه موقت قزوین: عملکرد ناجا در برخورد با هنجارشکنی‌ها و بی‌قانونی قابل تقدیر است,
حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مواضع اخیر فرمانده ناجا در برخورد با قانون شکنان در جامعه اظهار کرد: امروز دشمن در تمام جبهه‌ها از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و خانواده به مقابله با انقلاب اسلامی و ارزش‌های ما برخواسته‌اند.
,
 
,
وی ادامه داد: متاسفانه جمعی که از نظر اعتقادی دارای مبانی مستحکمی نبوده یا متوجه سودجویی‌های دشمن نیستند تحت تاثیر تبلیغات منفی از کانال‌های بیگانه قرار گرفته و آلت دست و آتش بیار معرکه شده‌اند که حجاب و هنجارشکنی‌هایی از قبیل سگ گردانی و موسیقی‌های طاغوتی از آن دسته است. 
,
 
,
امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: قانون، امر به معروف و نهی از منکر را برعهده نیروی انتظامی گذاشته و این نهاد به عنوان ضابط قضایی و مامور پیگیری عمل می‌کند، اما باید توجه داشت که این پدیده مساله‌ای شرعی، اسلامی و انسانی بوده و وظیفه‌ای همگانی است و برعهده گرفتن نیروی انتظامی این تکلیف را از سایرین سلب نمی‌کند.
,
 
,
وی افزود: لازم است همگان و بویژه روحانیون که وظیفه دینی به عهده دارند از این حرکت نیروی انتطامی و موضع فرمانده ناجا در مقابله با هنجارشکنی به عنوان حرکتی مقدس حمایت کنند، درواقع تقدیر و پشتیبانی برای رسیدن به موفقیت در این وظیفه خطیر دارای اهمیت است.
,
 
,
این مسئول تاکید کرد: باتوجه به ظریف بودن این اقدام ناجا از یک طرف باید بگونه‌ای عمل شود که منجر به برخورد خشن، تحریک به هنجار شکنی و ایستادگی و اسلام زدگی و قانون گریزی نشود و از طرف دیگر جنبه ارشادی و جذب نیز داشته باشد.
,
 
,
وی افزود: طبق اظهارات فرمانده ناجا حدود 300هزار پیامک اخطاری و نصیحت گونه به افرادی که حجاب را بدرستی رعایت نکرده‌اند ارسال شده که اقدام ابتکاری خوبی است، اما لازم است همگان وارد میدان شده و درکنار برخورد که وظیفه نیروی انتظامی است تذکر لسانی و نصیحت عامه را دنبال کنند.
,
 
,
قابل بیان کرد: نیروی انتظامی در خدمت نظام است و برای حفظ امنیت، ظواهر اسلام و حاکمیت قانون تلاش می‌کند، از این رو آحاد مردم باید قدردان آنان باشند و من نیز به نوبه خود از این ارگان تقدیر و تشکر می‌کنم، البته لازم است نیروی انتظامی تلاش‌ها و آموزش نیروهایش را افزایش دهد.
,
 
,
وی ادامه داد: درکنار نیروی انتظامی مردم و سایر مسئولین و دستگاه‌ها نیز باید از آنان پشتیبانی کنند، باید بدانیم امروز کشور باوجود بمباران شایعات و تبلیغات سوء از وضعیت امنیتی خوبی برخوردار است که قابل مقایسه با سایر کشورها نیست.
,
 
,
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به عواقب رواج قانون شکنی اذعان کرد: عواقب عدم رعایت قانون همه جامعه را درگیر می‌کند، مانند موقعی که آتشی افروخته شده و خانه‌های اطراف نیز از آن و یا آثارش در امان نیستند؛ اکنون نیز دشمن آتش روی بنزین می‌ریزد و با ابزارهایی همچون آزادی، قانون و شعارهای دروغین نظام را محکوم می‌کنند.
,
 
,
وی در پایان عنوان کرد: رواج هنجارشکنی مساله‌ای خطرناک و جزء سنگرهای جنگ دشمن است از این رو همه باید هوشیار و مراقب باشیم  و درکنار فعالیت نیروی انتظامی به عنوان ضابط قانونی خود نیز با حمایت از این ارگان خوبی‌ها را نشر دهیم.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه