اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اقتصاد کشور را مختل می‎کند

خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اقتصاد کشور را مختل می‎کند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت:خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی ضربه مهلکی بر پیکر اقتصاد کشور می زند و ضروری است جلوی این خرید و فروش ها گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمود موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: افزایش روز به روز خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی ضربات مهلکی بر پیکر اقتصاد جامعه می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی به محلی برای خرید و فروش انواع کالاهای قاچاق تبدیل شده است، بیان داشت: در بین فروشگاه های عرضه محصولات کالاهای قاچاق نیز دیده می شود.

,

این مسئول بیان داشت: تخلفات فروشگاه های اینترنتی هر روز افزایش می یابد و باید جلوی کلاهبرداری این فروشگاه ها گرفته شود.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به کلاهبرداری های حرفه ای در فضای مجازی، بیان داشت: تنها راه جلوگیری از فعالیت این فروشگاه ها هوشیاری مردم است.

,

موسوی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که مردم بدون توجه به عواقب خرید از فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند، بیان داشت: در بسیاری از موارد شاهد تضییع حقوق مردم بوده ایم.

,

وی برضرورت شفاف سازی رسانه ها و صدا و سیما نسبت به عملکرد فروشگاه های اینترنتی و محل های فروش کالاهای قاچاق تاکید کرد و گفت: با تبلیغات گسترده ای در تلگرام در زمینه کالای قاچاق مواجه هستیم.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به شگرد برخی کلاهبرداران اینترنتی، بیان داشت: ممکن است برخی افراد فعال در این فضا به شکل حرفه ای چند سال فعالیت مثبت داشته و اعتباری برای خود کسب کنند اما در نهایت با کلاهبرداری بزرگی بار خود را بسته و سر مشتریان کلاه می گذارند.

,

موسوی کسب درآمدهای میلیاردی از فضای مجازی را به دلیل عدم آگاهی مردم از ویژگی های این گونه افراد عنوان کرد و گفت: وقتی تنها با یک شماره تماس کالایی خرید و فروش می شود، نمی توان به درست بودن کار اعتماد کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی مردم خود را در معرض کلاهبرداران حرفه ای قرار داده و معاملات چند میلیون تومانی انجام می دهند.

,

این مسئول با اشاره به فعالیت روشن و شفاف اصناف در استان زنجان، بیان داشت: اصناف با چند دهه فعالیت برای خود اعتبار و آبرو جمع می کنند و رضایت مشتریان را نیز کسب می کنند.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه اهرمی برای نظارت بر فضای مجازی وجود ندارد، افزود:پلیس فتا می تواند نسبت به شناسایی این گونه خرید و فروش ها اقدام کند.

,

موسوی گفت: توصیه من به مردم این است که هوشیار باشند چرا که پلیس نمی تواند مراقب جیب و مال ما باشد،گاهی به دلیل رها کردن اموال خود برای دزد زمینه وسوسه را ایجاد می کنیم.

,

وی برضرورت فرهنگ سازی برای عدم استفاده مردم از کالای قاچاق تاکید کرد و افزود: باید به کاسبانی که ریشه در کار داشته و در صورت ورشکسته شدن نیز ضررو زیان مردم را جبران می کنند، اعتماد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه