اخبار داغ

آغاز تربیت 150 حافظ قرآن کریم در رودان با همت بسیج و فعالان قرآنی

آغاز تربیت 150 حافظ قرآن کریم در رودان با همت بسیج و فعالان قرآنی
مجری طرح قرآنی بصائر در رودان گفت: 150 نفر نوآموز قرآن کریم از سن 9 تا 18 سال(خواهر و برادر) درشش پایگاه،مسجد و هشت کلاس درس آموزش حفظ و تفسیر قرآن را از تیرماه امسال در شهرستان رودان شروع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشورهای اسلامی و عربی از حافظان قرآن کریم به عنوان یکی از برندترین ابزار تبلیغی استفاده می کنند بنابراین شایسته است در دل این انقلاب اسلامی که با تعالیم اسلامی و قرآنی مانوس است دوستداران قرآنی در جامعه، تلاش بیشتری کنند تا با حفظ و قرائت قرآن، آنان را خلع سلاح کرده و مبلغین راستینی برای اسلام عزیز باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروزه شاهدیم که جهان مادی به لحاظ دوری از ارزشهای انسانی و الهی همچون کلافی سردرگم در مشکلات اجتماعی و فرهنگی آشفته و سرگردان است و این مطلب که سختی و بدبختی ما به دست خداوند است مورد قبول نیست چرا که خود می فرماید؛بدرستی که خداوند تغییر نمی دهد سرنوشت هیچ قومی را مگر اینکه خود آن قوم نفسشان را تغییر دهند و زمانی که خداوند اراده بدی به بندگان خود نماید بدی را به آن ردّ نمی کند و جز خدا دوستی برای انسان نیست.

,

, ,

گاهی والدین نسبت به آشنایی فرزندانشان با قرآن بی تفاوتند ولی برای آموزش های دیگر اهتمام عجیبی دارند در حالی که قرآن راه رستگاری را آموزش می دهد تنها معجزه ای که درحال حاضر از پیامبران بجا مانده و در اختیار بشر قرار دارد قرآن کریم است، قرآن وسیله هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است ولی به تنهایی کافی نیست و به تبیین کننده نیاز دارد آموزش قرآن کودکان یکی از وظایف و حقوقی است که برگردن والدین می باشد.

,

تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده اثر دارد، پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان است و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از پدر و مادر است.

,

150 نوآموز رودانی کار حفظ قرآن را شروع کردند

, 150 نوآموز رودانی کار حفظ قرآن را شروع کردند,

هادی قاسمی  مجری طرح قرآنی بصائر در رودان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به مطالبات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در تربیت و آموزش حفظ قرآن کریم نسل امروز جامعه، برآن شدیم که این امر مهم و معنوی را در دستور کار قرار دهیم و با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان و مربیان و دوستداران قرآنی شهرستان، به ندای رهبرانقلاب لبیک بگوییم.

,

وی افزود: 150 نفر نوآموز قرآن کریم از سن 9 تا 18 سال(خواهر و برادر) در  شش پایگاه و مسجد در هشت کلاس ، آموزش حفظ و تفسیر قرآن را از تیرماه امسال شروع کردند و امیدواریم در مدت سه سال و در چهار دوره آموزشی، حافظ کل قرآن تربیت کنیم و تحویل جامعه بدهیم

,

این فعال قرآنی ادامه داد: با توجه به فصل اوقات فراغت نوآموزان در تابستان، بیشترین بهره برادری و آموزش ما در این فصل است البته در زمان مدارس هم با قوت ادامه پیدا می کند چراکه براین معتقدیم حفظ مستمر قرآن باعث شکوفا شدن ذهن و خلاقیت بچه ها می شود و قطعا در یادگیری تحصیل و درس هم موثر خواهد بود.

,

, ,

وی اضافه کرد:یکی از اهداف دیگر این طرح درگیر کردن خانواده های نوآموزان با آموزش حفظ و تفسیر قرآن است و با بردن کار آموزش و حفظ به داخل منازل از طریق برگزاری مسابقات قرآنی برای اعضای دیگر، خانواده قرآنی را تربیت کنیم.

,

قاسمی همچنین گفت: هزینه اجرای این طرح از طریق موسسات خیریه و افراد تامین می شود و تنها نهادهایی که تا الآن با همکاری کردند دفتر امام جمعه،ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و حوزه مقاومت بسیج امام جعفرصادق(ع) است البته دیگر روسای نهادها هم قول دادند ولی محقق نشده است.

,

این فعال قرآنی افزود:در بازید فرمانده سپاه رودان این طرح قرآنی و برگزاری کلاس ها، از نزدیک در جریان کار آموزش و حفظ قرآن قرار گرفتند و عملکرد و کمبودهای خود را بیان کردیم.

,

قاسمی خاطرنشان کرد:امید است با همدلی تمامی دستگاه های متولی فعالیت های قرآنی و مراکز مردمی و شخصیت های قرآنی موثر در شهرستان و با برنامه ریزی و توکل بر خداوند متعال هر چه زودتر تحقق منویات مقام معظم رهبری را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه