اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دولت روحانی در سیاست خارجی چه بخشی از منافع ملی را تامین کرده است؟/ دستگاه دیپلماسی باید پاسخگوی معطلی اقتصاد کشور باشد

دولت روحانی در سیاست خارجی چه بخشی از منافع ملی را تامین کرده است؟/ دستگاه دیپلماسی باید پاسخگوی معطلی اقتصاد کشور باشد
گره زدن امورات کشور به مذاکره با آمریکا و غرب توسط برخی از دولتمردان کشور را با چالش های زیادی مواجه می کند؛ اما تاریخ همواره بیانگر این مهم است که مقاومت موجب عزتمندی خاک کشور شده است نه دیپلماسی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 4 سال از توافق ایران با قدرت های بزرگ جهان می گذرد؛ دولت روحانی وعده های زیادی را در خصوص این توافق به ملت ایران داده بود اما واقعیت ماجرا چیز دیگری را بیان می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دولت و دستگاه دیپلماسی که طی این سال ها تمام هم و غم خود را صرف دیدارها و مذاکرات با طرف های خارجی این توافق کردند، از دیگر وظایف خود غافل و حل تمامی مشکلات داخلی کشور را به مذاکرات با آمریکا و غرب گره زدند.

,

دیروز دوشنبه 14 مرداد ماه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری به بهانه تحریم خود توسط آمریکا با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی مجدداً گفت که اگر به عقب برگردیم دوباره برجام را امضاء می کنم.

,

برای ارزیابی اظهار نظر ظریف می توان به گزیده ای از وعده های دولت و دستگاه دیپلماسی در رابطه با برجام و مذاکرات اشاره کرد:

,

*حسن روحانی: خدا را گواه می‌گیرم که هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور شما به خوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.

, حسن روحانی, .,

*رئیس جمهور: در روز اجرای این توافق، تمامی تحریم‌ها و حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد.

, *رئیس جمهور: ,

*در 27 دی 94 هم حسن روحانی گفته بود: طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته‌ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت و از طرفی هم پول های مسدود شده ای به بانک های کشور تعلق داشت، به ایران باز خواهد گشت و همچنین فروش نفت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

, *در 27 دی 94,

, ,

*رئیس جمهوری همچنین اعلام کرد: تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده‌تر شد؛ در 31 فروردین هم گفته بود گشایش‌ها یکی پس از دیگری انجام می‌شود.

, *رئیس جمهوری ,

*روحانی در یک گفت‌وگو تلوزیونی با مردم هم در مورد اهمیت برجام گفته بود: یکی از اهداف مهم ما در برجام این بود که مردم در رفاه بیشتر قرار بگیرند.

, *روحانی, وگو تلوزیونی با مردم هم در مورد اهمیت برجام گفته بود:, .,

*«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی: تمامی تحریم ها رد می شود و وضعیت تجاری، اقتصادی و داد ستدهای مالی و بقیه امور جاری مملکت در ابعاد اقتصادی به صورت عادی برخواهد گشت.

, *«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی,

*«سیدعباس عراقچی»، معاون سیاسی ظریف نیز در یک گفت و گوی خبری گفته بود: همه تحریم های اقتصادی و مالی در همان روز اول برداشته می شود.

, *«سیدعباس عراقچی»، معاون سیاسی ظریف,

*ظریف هم گفته بود: همه تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت آمریکا و اتحادیه اروپا که در رابطه با موضوع هسته ای وضع شده است به طور یک جا در روز اجرایی شدن توافق برداشته می شوند.

, ظریف,

, ,

این در حالی است که با یک نگاه اجمالی به عدم تحقق وعده های داده شده توسط دولتمردان، می توان به همان واژه معروف "تقریباً هیچ" رسید؛ در واقع باید از دولت و دستگاه دیپلماسی خواست تا دستاوردهای برجام را برای مردم بشمرد. 

, این در حالی است که با یک نگاه اجمالی به عدم تحقق وعده های داده شده توسط دولتمردان، می توان به همان واژه معروف "تقریباً هیچ" رسید؛ در واقع باید از دولت و دستگاه دیپلماسی خواست تا دستاوردهای برجام را برای مردم بشمرد.  , "تقریباً هیچ",

آقای ظریف هم باید پاسخگوی اظهارات خود مبنی بر اینکه "اگر به عقب برگردیم دوباره برجام را امضاء می کنم"، باشد که کشور و ملت را با وعده های توخالی درباره نتایج برجام معطل کرده است.

, آقای ظریف هم باید پاسخگوی اظهارات خود مبنی بر اینکه "اگر به عقب برگردیم دوباره برجام را امضاء می کنم"، باشد که کشور و ملت را با وعده های توخالی درباره نتایج برجام معطل کرده است.,

برجامی که سفره های مردم را کوچک تر، چرخش چرخ های اقتصادی کشور را کندتر کرد و همچنین باعث ترک سرمایه گذاران خارجی از کشور و.... شد، اما همچنان برخی از دولتمردان امورات کشور را به مذاکره با آمریکا و غرب گره زده اند و نسخه شفابخش را در دست مقامات آمریکایی می بینند.
 

, برجامی که سفره های مردم را کوچک تر، چرخش چرخ های اقتصادی کشور را کندتر کرد و همچنین باعث ترک سرمایه گذاران خارجی از کشور و.... شد، اما همچنان برخی از دولتمردان امورات کشور را به مذاکره با آمریکا و غرب گره زده اند و نسخه شفابخش را در دست مقامات آمریکایی می بینند.,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه