اخبار داغ

نوشت افزار ایرانی نیازمند توجه مردم و کمک دولت

نوشت افزار ایرانی نیازمند توجه مردم و کمک دولت
اقتصاد لوازم‌التحریر و گردش مالی آن در کشور قابل توجه است و امروز که بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مطرح است باید به این موضوع پرداخت تا چرخش مالی و سود لوازم‌التحریر نصیب کشور شود و از تولید لوازم‌التحریر بومی نیز ناتوان نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با هدف تولید محصول بر پایه نمادهای ایرانی اسلامی کار خود را در سال ۹۱ با دو برند و ۵۰۰ هزار نسخه آغاز کرده بود و امروز آمار خود را به بیش از ۱۰۰ تولیدکننده و بالغ بر پنج هزار محصول متنوع افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اگرچه در چند سال اخیر طرح‌های ایرانی اسلامی نوشت‌افزار جایگاه خود را در بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده اما همچنان رقابتی سخت میان نوشت‌افزار داخلی با محصولات وارداتی وجود دارد، رقابتی که به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی و حمایت، نا‌برابر است.

بعد از گذشت تقریباً هفت سال، این صنعت با مشکلات متعددی مواجه است. این دسته از تولیدکنندگان با وجود رقبای سرسخت و بازار گرم محصولات با نمادهای غربی، تلاش کردند تا در این سال‌ها با وجود مشکلات ریز و درشت، با در نظر گرفتن ذائقه مخاطب امروز و تنوع بخشیدن به طرح‌های به کار رفته در نوشت‌افزار در کنار ارتقای کیفیت، محصولی را به دست مخاطب برسانند که از هر جهت حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این وجود با توجه به اینکه تصویرگران بسیار خوب و ماهری در سطح کشور به انجام فعالیت می‌پردازند اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار به جای اینکه برای تولید دفتر یا حتی لوازم التحریر از تصاویر ایرانی اسلامی استفاده کنند بیشتر به سمت تصاویری می‌روند که فرهنگ غربی در آنها به شدت نمایان است به نوعی که برخی از تصاویر عروسکی و کارتونی استفاده شده در کیف مدرسه، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار آنقدر از پوشش نامناسب و مدل‌های رنگ و موی غربی برخوردار هستند که کودک به جای اینکه اشتیاقی به کسب دانش و علم نشان دهد، بیشتر علاقه‌مند به داشتن جدیدترین مدل‌های خارجی است تا به نوعی از غافله عقب نماند.

از طرفی دیگر اگر می‌خواهید از حال و روز بازار نوشت‌افزار ایرانی باخبر شوید، کافی است که به مراکز فروش این اقلام مراجعه کنید. کودکان را در کنار پدر و مادر در حال خرید دفترها و کیف‌هایی می‌بینید که کودکان چینی در بازار شهرهای پکن، شانگ‌های، شانتو… در حال خرید آنها هستند و برخی فروشندگان ایرانی نیز متاسفانه خیلی متعصب‌تر از چشم بادامی‌ها از کیفیت و ارزانی این اقلام سخن می‌گویند.

لوازم التحریر سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و لوازمی که از خارج وارد می‌شود مقدار زیادی از ظرفیت تولید داخل را می‌بلعد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات نوشت‌افزارهای چینی ضربه سنگینی بر پیکره صنعت لوازم‌التحریر در ایران وارد کرده است. ضربه‌ای که باعث شده است تولیدکنندگان این صنعت ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و با سهمی ۵ درصدی از درآمد ۴ هزار میلیاردی نفس‌های آخر را بکشند.

اقتصاد لوازم‌التحریر و گردش مالی آن در کشور قابل توجه است و امروز که بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مطرح است باید به این موضوع پرداخت تا چرخش مالی و سود لوازم‌التحریر نصیب کشور شود و از تولید لوازم‌التحریر بومی نیز ناتوان نیستیم.

مردم با خرید نوشت‌افزارهای ایرانی علاوه بر اینکه به چرخه تولید ملی کمک می کنند، به اقتصاد صدها یا هزاران خانواده که در کارخانه‌های تولید نوشت‌افزار داخلی مشغول به فعالیت هستند کمک می کنند اما این تکلیف که بر عهده عموم مردم است نافی تلاش دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار کشور نمی شود که در مدیریت بازار به نفع تولیدکنندگان داخلی همت ویژه کنند.

انتهای پیام/

,

اگرچه در چند سال اخیر طرح‌های ایرانی اسلامی نوشت‌افزار جایگاه خود را در بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده اما همچنان رقابتی سخت میان نوشت‌افزار داخلی با محصولات وارداتی وجود دارد، رقابتی که به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی و حمایت، نا‌برابر است.

بعد از گذشت تقریباً هفت سال، این صنعت با مشکلات متعددی مواجه است. این دسته از تولیدکنندگان با وجود رقبای سرسخت و بازار گرم محصولات با نمادهای غربی، تلاش کردند تا در این سال‌ها با وجود مشکلات ریز و درشت، با در نظر گرفتن ذائقه مخاطب امروز و تنوع بخشیدن به طرح‌های به کار رفته در نوشت‌افزار در کنار ارتقای کیفیت، محصولی را به دست مخاطب برسانند که از هر جهت حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این وجود با توجه به اینکه تصویرگران بسیار خوب و ماهری در سطح کشور به انجام فعالیت می‌پردازند اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار به جای اینکه برای تولید دفتر یا حتی لوازم التحریر از تصاویر ایرانی اسلامی استفاده کنند بیشتر به سمت تصاویری می‌روند که فرهنگ غربی در آنها به شدت نمایان است به نوعی که برخی از تصاویر عروسکی و کارتونی استفاده شده در کیف مدرسه، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار آنقدر از پوشش نامناسب و مدل‌های رنگ و موی غربی برخوردار هستند که کودک به جای اینکه اشتیاقی به کسب دانش و علم نشان دهد، بیشتر علاقه‌مند به داشتن جدیدترین مدل‌های خارجی است تا به نوعی از غافله عقب نماند.

از طرفی دیگر اگر می‌خواهید از حال و روز بازار نوشت‌افزار ایرانی باخبر شوید، کافی است که به مراکز فروش این اقلام مراجعه کنید. کودکان را در کنار پدر و مادر در حال خرید دفترها و کیف‌هایی می‌بینید که کودکان چینی در بازار شهرهای پکن، شانگ‌های، شانتو… در حال خرید آنها هستند و برخی فروشندگان ایرانی نیز متاسفانه خیلی متعصب‌تر از چشم بادامی‌ها از کیفیت و ارزانی این اقلام سخن می‌گویند.

لوازم التحریر سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و لوازمی که از خارج وارد می‌شود مقدار زیادی از ظرفیت تولید داخل را می‌بلعد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات نوشت‌افزارهای چینی ضربه سنگینی بر پیکره صنعت لوازم‌التحریر در ایران وارد کرده است. ضربه‌ای که باعث شده است تولیدکنندگان این صنعت ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و با سهمی ۵ درصدی از درآمد ۴ هزار میلیاردی نفس‌های آخر را بکشند.

اقتصاد لوازم‌التحریر و گردش مالی آن در کشور قابل توجه است و امروز که بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مطرح است باید به این موضوع پرداخت تا چرخش مالی و سود لوازم‌التحریر نصیب کشور شود و از تولید لوازم‌التحریر بومی نیز ناتوان نیستیم.

مردم با خرید نوشت‌افزارهای ایرانی علاوه بر اینکه به چرخه تولید ملی کمک می کنند، به اقتصاد صدها یا هزاران خانواده که در کارخانه‌های تولید نوشت‌افزار داخلی مشغول به فعالیت هستند کمک می کنند اما این تکلیف که بر عهده عموم مردم است نافی تلاش دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار کشور نمی شود که در مدیریت بازار به نفع تولیدکنندگان داخلی همت ویژه کنند.

انتهای پیام/

,

, ,

اگرچه در چند سال اخیر طرح‌های ایرانی اسلامی نوشت‌افزار جایگاه خود را در بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده اما همچنان رقابتی سخت میان نوشت‌افزار داخلی با محصولات وارداتی وجود دارد، رقابتی که به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی و حمایت، نا‌برابر است.

,

بعد از گذشت تقریباً هفت سال، این صنعت با مشکلات متعددی مواجه است. این دسته از تولیدکنندگان با وجود رقبای سرسخت و بازار گرم محصولات با نمادهای غربی، تلاش کردند تا در این سال‌ها با وجود مشکلات ریز و درشت، با در نظر گرفتن ذائقه مخاطب امروز و تنوع بخشیدن به طرح‌های به کار رفته در نوشت‌افزار در کنار ارتقای کیفیت، محصولی را به دست مخاطب برسانند که از هر جهت حرفی برای گفتن داشته باشد.

,

, ,

با این وجود با توجه به اینکه تصویرگران بسیار خوب و ماهری در سطح کشور به انجام فعالیت می‌پردازند اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار به جای اینکه برای تولید دفتر یا حتی لوازم التحریر از تصاویر ایرانی اسلامی استفاده کنند بیشتر به سمت تصاویری می‌روند که فرهنگ غربی در آنها به شدت نمایان است به نوعی که برخی از تصاویر عروسکی و کارتونی استفاده شده در کیف مدرسه، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار آنقدر از پوشش نامناسب و مدل‌های رنگ و موی غربی برخوردار هستند که کودک به جای اینکه اشتیاقی به کسب دانش و علم نشان دهد، بیشتر علاقه‌مند به داشتن جدیدترین مدل‌های خارجی است تا به نوعی از غافله عقب نماند.

,

از طرفی دیگر اگر می‌خواهید از حال و روز بازار نوشت‌افزار ایرانی باخبر شوید، کافی است که به مراکز فروش این اقلام مراجعه کنید. کودکان را در کنار پدر و مادر در حال خرید دفترها و کیف‌هایی می‌بینید که کودکان چینی در بازار شهرهای پکن، شانگ‌های، شانتو… در حال خرید آنها هستند و برخی فروشندگان ایرانی نیز متاسفانه خیلی متعصب‌تر از چشم بادامی‌ها از کیفیت و ارزانی این اقلام سخن می‌گویند.

,

, ,

لوازم التحریر سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و لوازمی که از خارج وارد می‌شود مقدار زیادی از ظرفیت تولید داخل را می‌بلعد.

,

کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات نوشت‌افزارهای چینی ضربه سنگینی بر پیکره صنعت لوازم‌التحریر در ایران وارد کرده است. ضربه‌ای که باعث شده است تولیدکنندگان این صنعت ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و با سهمی ۵ درصدی از درآمد ۴ هزار میلیاردی نفس‌های آخر را بکشند.

,

اقتصاد لوازم‌التحریر و گردش مالی آن در کشور قابل توجه است و امروز که بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مطرح است باید به این موضوع پرداخت تا چرخش مالی و سود لوازم‌التحریر نصیب کشور شود و از تولید لوازم‌التحریر بومی نیز ناتوان نیستیم.

,

, ,

مردم با خرید نوشت‌افزارهای ایرانی علاوه بر اینکه به چرخه تولید ملی کمک می کنند، به اقتصاد صدها یا هزاران خانواده که در کارخانه‌های تولید نوشت‌افزار داخلی مشغول به فعالیت هستند کمک می کنند اما این تکلیف که بر عهده عموم مردم است نافی تلاش دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار کشور نمی شود که در مدیریت بازار به نفع تولیدکنندگان داخلی همت ویژه کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه