اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز؛

هیمنه آمریکا با ایستادگی ملت ایران شکست

هیمنه آمریکا با ایستادگی ملت ایران شکست
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند

, دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند,

امام جمعه موقت تهران: دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند

, امام جمعه موقت تهران: دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند,

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: مقاومت در مقابل دشمن، تسلیم دشمن نشدن و ایستادن مورد تاکید رهبر انقلاب اسلام است. به برکت مقاومت ایران توانسته در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستد. به پیروزی‌هایی دست یافت که یکی از آنان حفظ انقلاب بود. دشمنان فکر می‌کردند که می‌توانند انقلاب را نابود کنند، اما خداوند انقلاب را حفظ کرد. به برکت مقاومت هیمنه آمریکا فروریخت و ایران توانست هواپیما رادارگریز پیچیده آمریکایی را بزند و قدرت پدافندی ایران در تراز قدرت موشکی قرار گرفت. مقاومت همچنان توانست بازدارندگی در برابر آمریکا و هم‌‌پیمانانش برای آغاز حمله نظامی ایجاد کند.

,

وی ادامه داد: عربستان در ماجرای یمن دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند خود را نجات بدهد. به برکت مقاومت، مواضع امارات در خصوص یمن چرخش پیدا کرد. هیاتی از امارات عازم ایران شد که با هیات مرزبانی ایران دیدار کرد.

,

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: رهبر انقلاب چهار سال و نیم قبل و در آغاز حمله عربستان به یمن، با قاطعیت از شکست متجاوزان و عربستان گفت.

,

آیت الله موحدی کرمانی گفت: دنیا بداند که مصداق طاغوت در قرآن در زمان کنونی، هیات حاکمه بر آمریکاست. ترامپ از یک سو به دنبال مذاکره با ایران است و از سوی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. اگر قرار شود، مذاکره‌ای انجام گیرد که قطعاً انجام نخواهد گرفت، بالاخره مذاکره‌کننده وزیر خارجه است که او را تحریم می‌کنند. آمریکایی‌ها منطقی جز زورگویی ندارند.

,

وی ادامه داد: قدرت ایران را خارجی‌ها و آن‌هایی که بیرون از ایران هستند، بهتر می‌توانند ببیند. نخست‌وزیر پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اخطار به سران آمریکایی گفت: من به ایران سفر کردم و از نزدیک روحیه شهادت طلبی مردم ایران را دیدم و اگر اشتباهی درباره ایران و یا افزایش تنش و یا حمله به این کشور رخ دهد، باتلاقی برای عاملان این اقدام به وجود خواهد آمد که از آن باتلاق نمی‌توانند خارج شوند. آمریکا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کند.

,

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مسئولان اعم از اجرایی یا تقنینی، گزارش عملکرد خود را در سال رونق تولید بعد از گذشت پنج و نیم ماه از آغاز سال ارائه کنند. اگر تولید رونق پیدا کند، نقدینگی وارد تولید می‌شود و وضع داخلی خوب می‌شود. اگر مسئولان به تولید رسیدگی نکنند، پول‌ها وارد بانک‌ها می‌شود. شنیده شده است که مشکلات زیادی برای عوامل تولید است و این نتیجه‌اش خستگی برای آنان است. اگر مردم از تولید خسته بشوند، پول‌ها سرازیر بانک‌ها می‌شود و سودی در قبال ان دریافت می‌کنند که این سود رباست. ربا جنگ با خداست.

,

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: مسئولان ربا خطرناک است و اگر می‌خواهید جلوی ربا بگیرید، به مردم میدان بدهید و در کار تولید کمک‌شان کنید.

,

امام جمعه موقت تهران در خصوص لغو خودمختاری منطقه کشمیر توسط دولت هند گفت: دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند؛ چرا که نه به مصلحت اوست و نه به مصلحت منطقه است.

,

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: تنها راه نجات از خطرات شیطان، یاد خداست. شب و روز عرفه و روز عید قربان را باید قدر بدانیم. روز عرفه اختصاص به دعا دارد و به قدری این روز بزرگ است که می‌فرمایند اگر کسی به واسطه گناهان بزرگش در ماه رمضان موفق نشده آمرزیده شود، منتظر روز عرفه باشد.

, آیت‌الله موحدی کرمانی,

بیشتر بخوانید:

,

بیشتر بخوانید:

, ,
  • کشتار مردم بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است
  • , کشتار مردم بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است,
  • سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر کشتار مسلمانان کشمیر برای مردم قابل قبول نیست
  • , سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر کشتار مسلمانان کشمیر برای مردم قابل قبول نیست,

    وی با بیان اینکه روح بندگی دعاست، در توضیح معنای دعا گفت: خداوند فرموده است که مرا بخوانید تا من جوابتان را بدهم. دعا یعنی اینکه خدا را بخوانید و از او بخواهید و از غیر او نخواهید. اولین شرط تحقق دعا این است که انسان از همه ببُرد و از همه جا منقطع شود و باور کند که فقط باید از خدا خواست.

    ,

    امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان فقط باید امیدش به خدا باشد و از او بخواهد. خداوند پاسخ انسان مُضطر را می‌دهد و مُضطر کسی است که امیدش از همه جا قطع باشد. دعا، بسیار مهم است و دعا باید منبعث از عشق به خدا و کشش به سوی خدا باشد.

    ,

    وی در پایان خطبه اول با ذکر روایتی از امام باقر علیه السلام که امروز سالروز شهادتشان است، بیان داشت: ایشان می‌فرمایند که انسان باید سعی کند تنبلی و زودرنجی در او نباشد؛ چراکه اگر کسی تنبل شود موفق نمی‌شود که کارهایش را انجام بدهد و اگر کسی زودرنج شد، سخن حق را نمی‌تواند تحمل کند. در برابر فرمان خدا نباید تنبلی کرد و باید از ساعات عمر خود برای کار و دعا استفاده کند. رنجش در برابر سخن حق نیز موجب گمراهی انسان می‌شود. خیلی‌ها در طول انقلاب به دلیل برخوردهای به حق امام و رهبری رنجیده شدند و در نتیجه از قطار انقلاب پیاده شدند. طلحه و زبیر نیز در برابر سخن حق رنجیده شدند و در برابر امام علی (ع) ایستادند.

    ,

     

    ,

    امام جمعه شهرری: پهلوی ایران را سال‌ها در کسب علم عقب انداخت

    , امام جمعه شهرری: پهلوی ایران را سال‌ها در کسب علم عقب انداخت,
    حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: در روایات آمده علاوه بر نیکی کردن به همسایه ، باید آزار و اذیت او را تحمل کنید، این یعنی حسن همجواری است. رفتار بد نسبت به همسایه نشانه مسلمانی نیست.
    ,
     
    ,
    وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام گفت: تنها امامی که متصل یه دو امام است ، ایشان است ، مادر ایشان دختر امام حسن علیه‌السلام است. کاری که ایشان کرد کمتر از قیام امام حسین علیه‌السلام نبود ، برای ایشان فضایی پیش آمد تا همچون امام صادق علیه‌السلام شاگرد تربیت کنند و دین را کاملتر تحویل مردم دهند.
    ,
     
    ,
    امام جمعه شهرری با بیان این‌که باید دنبال علم باشیم، عنوان کرد: پهلوی ایران را سال‌ها در کسب علم عقب انداخت.
    ,
     
    ,
    وی افزود: ایام عرفات حضرت ابا عبدالله (ع) است ، دعای عرفه ، امام حسین دائم شکر گزاری خدا را میکند بخاطر نعمتهایش . روز عرفه ، روز شهادت سفیر امام حسین ، حضرت مسلم است . در کربلا عقیل از همه بیشتر شهید داد ، ده فرزندش در کربلا به شهادت رسیدند . پیامبر فرمود عقیل را دوست دارم ، چون فرزندش در کربلا حسین را یاری میکند .
    ,
     
    ,
    حجت‌الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد: عزیزان از نماز عید قربان غفلت نکنید که بسیار ثواب دارد ، و قربانی کنید هر چند که چندین نفر با هم شریک شوید.
    ,
     
    ,
    وی ادامه داد: عید غدیر سالروز جانشینی امیرالمومنین است، باید دهه شادی بگیریم ، همه شاد باشند . ستاد غدیر باید مردمی باشد ، پرچم بزنید، اطعام دهید ، بسیار سفارش شده است . ذکر علی عباده ، بسیار از ایشان بگویید .
    ,
    این عید بر همگان مبارک باشد .
    ,
     
    ,
     
    ,

    حجت الاسلام محسن محمودی

    , حجت الاسلام محسن محمودی,

    امام جمعه موقت ورامین: بانک‌ها یکی از معضلات امروز مردم هستند

    , امام جمعه موقت ورامین: بانک‌ها یکی از معضلات امروز مردم هستند,

    حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت:
    امام باقر در خصوص منتظران ظهور و امام عصر فرموده اند که بدانید هر کس از شما که در انتظار ظهور باشد مانند پاداش روزه دار و شب زنده دار است و کسی که به مهدی برسد و در رکاب او با دشمن بجنگد و دشمن ما را بکشد پاداش یک شهید را خواهد داشت.
    وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز عرفه افزود: روز عرفه از اعیاد عظیم است در این روز خداوند احسان خویش را برای بندگانش گسترانده و شیطان را حقیر و خار کرده است.
    امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه اعمال عید قربان دارای فلسفه مهمی است گفت: در یک کلام بریدن از ظواهر دنیا و راندن شیطان از خود و بریدن از هوس ها از مناسک عید قربان است و نماز عید سعید قربان یکی از جلوه های با شکوه این روز محسوب می شود که ان شا الله از آن بهره مند خواهیم شد و این مراسم ساعت ۸ صبح در مکان مقدس مصلای ورامین برگزار می شود.
    محمودی با اشاره به ۱۷ مرداد و نامگذاری آن به نام روز خبرنگار شهادت شهید صارمی را گرامیداشت و عنوان داشت: به تمام خبرنگاران این روز را تبریک عرض میکنیم خصوصاً خبرنگارانی که در حوزه های ارزشی مثل نماز جمعه، یادواره شهدا و برنامه های انقلابی فعالیت می کنند.
    محمودی رسالت خبرنگاران را بسیار سنگین عنوان کرد و بیان داشت: امروز حملات ویرانگر و وسیع دنیای استکبار بر علیه ملت ایران گسترانده شده است و با شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب یک تهاجم تمام عیار را بر علیه ملت ایران به نمایش گذاشته اند که همین موضوع وظیفه اصحاب رسانه را سنگین تر می‌کند.

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    وی یاد شهدای مظلوم که در سال ۶۶ به دست رژیم صعودی را گرامی داشت و گفت: شهدایی که مظلومانه به شهادت رسیدند و جرم آنها برگزاری حج ابراهیمی و برائت از مشرکان و طواغیت زمان بود و دست آل سعود به خون مظلومان آغشته است از شهدای مکه تا شهدای منا و شهدای جبهه مقاومت همه این خون ها توسط رژیم پلید آل سعود با حمایت اربابان آمریکایی خود ریخته شده است و باید بدانند که ملت ایران از این خون های نابه حق ریخته شده نخواهد گذشت و در این راستا دستگاه دیپلماسی باید برای همه این جنایت ها در مجامع جهانی وارد شود و پیگیری حقوقی آنها باشد و قطعا دست قدرت
    و قهر الهی گریبان رژیم پس از آل سعود را خواهد گرفت تا همانگونه که صدام و قذافی و سایر سردمداران ظالم کشورهای دیگر سرنگون شدند آنها نیز سرنگون شوند.
    خطیب جمعه ورامین با اشاره به ۲۱ مرداد به نام روز حمایت از صنایع کوچک گفت: پنجمین ماه از سال ۹۸ که به نام رونق تولید نامگذاری شده است باید مسئولان به مردم درر این خصوص صادقانه گزارش دهند و بگویند چقدر در این عرصه و تحقق شعار سال موفق بوده اند امروز عرصه جنگ، جبهه جهاد و اقتصاد است باید صنایع کوچک را حمایت کرد باید مردم در این حوزه ها ورود پیدا کنند یقین بدانیم که ایران می‌تواند از ابرقدرت های اقتصادی دنیا باشد و ظرفیت های اقتصادی ایران بسیار بالا است و دشمنان به وسیله مزدوران شان در دوران حکومت قاجار و پهلوی استعدادها را کور کردند و منابع را در اختیار بیگانگان قرار دادند و اکنون باید بدانند ایران می تواند بدون تکیه بر نفت در حوزه‌های اقتصادی اعجاب برانگیز باشد اما مردم نیز باید در حوزه های تولید و صنعت ورود پیدا کنند و با مشکلات و سختی ها دست و پنجه نرم کنند.
    محمودی بیان داشت: مسئولان واقعاً باید حمایت کنند یکی از معضلات مردم در رابطه با بانک‌ها است باید تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار بگیرد جریمه‌های دیرکرد هم شرعی نیست و هم در رابطه با تولید کنندگان اخلاقی نمی باشد باید در حوزه صنعت و تولید گام های جدی تری برداشته شود تا انشاءالله ایران اسلامی در حوزه اقتصاد نیز پوزه استکبار را به خاک بمالد آمریکا و اروپا فکر می‌کنند با تحریم ایران می‌توانند ملت ایران را از پا در آورند اما آمریکا و ترامپ باید بدانند که ملت ایران در حوزه اقتصاد نیز روی پا خواهد ایستاد آمریکا و اروپا را زمین‌گیر خواهند کرد
    وی در ادامه در خصوص وضعیت فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی خاص بدحجابی و بی حجابی ها نیست افزود: این گله و انتقادات کاملا به جا است و عوامل مختلفی باید دست به دست یکدیگر بدهند تا با این معضل اجتماعی برخورد شود مسئولین باید امر به معروف و نهی از منکر را صورت دهند باید مردم از مسئولان مطالبه کنند و بخواهند بی تفاوت نباشند مسئولان و دستگاه‌ها هر کدام به وظیفه قانونی و انقلابی خود عمل کنند هم دستگاه‌های اجرایی هم دستگاه قضایی و هم نیروی ها حافظه نظم و امنیت باید قاطعانه و در چارچوب ضوابط به وظیفه خود عمل کند.

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    از اتحادیه های صنفی و اتحادیه پوشاک می‌خواهیم به وظایف قانونی و دینی خود عمل کنند.
    محمودی با اشاره به فضاسازی شهر در مناسبت‌های مذهبی اظهار داشت: بهسازی شهر در مناسبتهای مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است من از مسئولین درخواست دارم که در مناسبت های دینی توجه بیشتری داشته باشند و هر مجموعه وظایفی را که برعهده دارد به خوبی انجام دهد.

    ,
    ,

    امام جمعه قرچک

    , امام جمعه قرچک,

    امام جمعه قرچک: نا امیدی در کشور سم است

    , امام جمعه قرچک: نا امیدی در کشور سم است,

    حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: حبل الله امروز ولایت فقیه است، غدیر عامل زنده ماندن دنیا شد، وامروز تفکر غدیری تفکر ولایت فقیه است، عاشورا ضامن بقاء دین شد و امروز تفکر عاشورایی ، تفکر ولایت فقیه است ، این نظریه یک حقیقت آشکار و مسلم و تثبیت شده است.

    ,

    وی گفت: آنهایی که تا کنون سر پیمان نبودند بیایند پیمان عملی ببندید و ریسمان شیطانی استکبار جهانی را تکه تکه کنید، عده ای باید توبه ، استغفار کنند چون خیلی ضرر دید ، مهمترین برکت و پیروزی و فضیلت اطاعت از ولایت و وحدت بر محور ریسمان الهی ، فریب نخوردن دشمنی است ، بی اعتمادی به دشمن است ، قدرت مقاومت است و جرأت نه گفتن به شیطان است ، -جلوگیری از نفوذ است ، نفوذ وابسطگان به دشمن ، نفوذ سلطنت طلب ها ، نفوذ ضد انقلابه ها است.

    ,

    اسماعیلی بیان کرد: نقشه جنگ نرم دشمن با تبعیت از ولی با بصیرت خنثی می شود ، نقشه چیست ایجاد خلل در باورها ، زیر پا گذاشتن اصول و ارزشها ، کنار گذاشتن روحیه انقلابی به بهانه جذب جامعه جهانی شدن، ایجاد وابسطگی اقتصادی بعنوان مادر وابسطگی ها ، ضعف اقتصادی بدون شک ضعف فرهنگی و عقیدتی را به همراه دارد.

    ,

    وی افزود: جنگ نظامی و جنگ اقتصادی هر دو یک هدف دارند ، و آن نابودی عقیده و اعتقاد دینی است ، ما برای حاکمیت دینی و الهی انقلابی کردیم و تا وان سنگینی داریم ، ضامن اجرای شدن حاکمیت دینی ، امامت و ولایت ، غدیر است ،

    ,

    امام جمعه قرچک تاکید کرد: امروز امامت در مدیریت جامعه ما چه جایگاهی دارد ، توفیق حکومت الهی هم مانند هر حکومت دیگری نیاز به دو قدرت اساسی و ضروری دارد ، قدرت اقتصادی ، قدرت دفاعی اولی با تفکر خود اتکایی و توکل به خدا تأمین می شود ، با اقتصاد درون زا و توجه به ظرفیت های داخلی ایجاد قدرت می کندوخوب درخشیدند چون اطاعت کرده بودند به دشمن همیشه نه گفتند و خودشان اقدام کردند ، تحریم ، فشار حداکثری و تهدید ، سه ابزار آقای ترامپ بود که با خروج از برجام دستور داد.

    ,

    وی تصریح کرد: موضع و تفکر ولی فقیه و پیروان جان برکف ولی فقیه بود ، لبیک گویی مردم انقلابی ، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و وظایف همگان بویژه دولت و مجلس، پایبندی بر سیاست اقتصاد مقاومتی، تداوم جدی و سریع در حرکت علمی و توجه به ظرفیتهای داخلی کار قشنگی که سپاه پاسداران در اوج تحریم انجام داد ، یک شاهکار مهندسی و صنعتی بدون دخالت خارجی ها انجام داد ، برای اولین بار بنزین صادراتی را عرضه کرد ، فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین بار در صنعت نفت ایران اتفاق افتاد ، زیر بار پروژه سنگین پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خود کفای بنزین رفت ، زمانی که هیچ نهادی حاضر به این کار نشد .

    ,

    اسماعیلی افزود: استفاده از نیروهای انقلابی و لایق، جانب داری عملی از محرومین و قشر ضعیف بویژه مددجویان معین و شناخته شده، پایبندی به آرمانهای امام (ره) و شهداء و رهنودهای مقام معظم رهبری، تقویت فرهنگ جهاد و مقاومت که محصول تفکر بسیجی است، بی توجهی به جنگ روانی و القائات رسانه ها و شبکه های معاند دشمن، تلاش در جهت داشتن مجلس و دولت جوان و انقلابی است.

    ,

    وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره خبررسانی، بیان کرد: خبر رسانی باید به نیت ترویج خیر باشد ، صداقت ، دقت و اخلاص از اصول خبر نگاری است ، انقلاب اسلامی ما غیرت دینی تولید کرده است و صادر نمود ، قدرت مقاومت تولید و صادر کرده است ، انصار الله یکی از محصولات مکتب الهی ماست.

    ,

    امام جمعه قرچک گفت: جملات چهارگانه ظرف سه روز ائتلاف سعودی را بیچاره کرده است ، با یک موشک دور برد شرقی ترین نقطه عربستان را مورد حمله قرار دادند که ۴۱۱ کیلومتر از ریاض دورتر است ، طوری هم این مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری را طی کرد که هیچ یک از سامانه های دفاعی عربستان نتوانستند حتی آنرا شناسایی کنند ، خواهان مذاکره با انصارالله شده است.

    ,

    وی تاکید کرد: آینده کشور و نظام روشن است و نا امیدی سم است ، مخصوصاً برای جوانان مهمترین وظیفه نسل جوان نخبه جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است با تقویت تفکر انقلابی ، اسلامی ، دشمن اصلی ما در حال افول است.

    ,

    اسماعیلی در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب آمریکا خاطرنشان کرد: در داخل آمریکا مردم از تفکر قتل و غارت و نژاد پرستی و فساد و فحشاء شدیداً خسته شدند ، از طرفداران دولت در یک حمله به مردم و زن و بچه قریب به ۳۰ نفر را کشتند و ۵۰ نفر را مجروح کردند.

    ,

     

    ,

    امام جمعه رباط کریم

    , امام جمعه رباط کریم,

    امام جمعه رباط کریم: خبرنگاران تلاش‌گران عرصه سازندگی در کشور هستند

    , امام جمعه رباط کریم: خبرنگاران تلاش‌گران عرصه سازندگی در کشور هستند,

    حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رباط کریم اظهار کرد‌ : خداوند اقوامی را مذمت کرده که برای نماز ارزش قائل نیستند و نماز را اقامه نمی کنند.

    ,

    وی با اشاره به فراسیدن عید قربان، این عید را به مردم تبریک گفت و خاطرنشان کرد : روز عرفه فرصت گرانبهایی برای توبه و رحمت الهی است و مردم برای خواندن دعای عرفه در آستان مقدس امام زاده عماد(ع) حضور پیدا کنند.

    ,

    حجت الاسلام ترابی عنوان کرد : از مهم ترین عید های مسلمانان عید قربان است و فضیلت روز عید قربان روز عید فطر است.

    ,

    خطیب جمعه رباط کریم در ادامه سالروز به هفدهم مرداد سالروز شهادت محمد صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری ایران اشاره کرد و گفت: از ویژگی های یک خبرنگار سلامت، درستی خبر و بیان حقیقت و واقعیات جامعه است و این قشر برای کشور و پیشرفتهای آینده تلاشهای بسیاری می کنند.

    ,

    وی افزود: یک خبرنگار باید با بیان دقیق تلاش ها و خدمات جمهوری اسلام مردم را اگاه کند .

    ,

    وی در ادامه با اشاره به فعالیت برخی جریان های افراطی در آمریکا، تصریح کرد: جریان های افراطی نژاد پرستی در ایالت متحده امریکا رواج یافته و این حالی است که امریکا برای سایر کشور ها نسخه حقوق بشر می پیچد.

    ,

    وی در بخش پایانی خطبه های امروز روز جمعه رباط کریم تأکید کرد: نژاد پرستی در امریکا ریشه در تاریخ این کشور دارد ، واقعیت جامعه امریکا این است یک جامعه نیمه وحشی است و آن وقت برخی ها برای زندگی در آمریکا سر و دست می شکستند، این است زندگی در آمریکا و باید با خوی وحشی گری آنها آشنا بود.

    ,

    حجت الاسلام ترابی در ادامه سالروز شهادت مظلومانه پنجمین ستاره درخشان امامت حضرت باقر علوم (ع) را به تمام مسلیمن تسلیت گفت.

    ,

     

    ,

    حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند

    , حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند,

    امام جمعه فیروزکوه: ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز شکست خورده

    , امام جمعه فیروزکوه: ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز شکست خورده,

    حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: در دین اسلام شرافت به تقوا و ایمان است، هر کسی با تقوا تر باشد نزد پرودگار مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

    ,

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهدا رفتند تا نماز به ویژه نماز جمعه احیا شود، نماز جمعه با نماز های دیگر فرق دارد زیرا نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام است.

    ,

    وی با اشاره به سخن امام محمد باقر(ع) افزود: شیعیان من نیستند جز کسانی که تقوا داشته باشند، اگر ما باتقوا نباشیم امام محمد باقر(ع) ما را زیر چتر خود قرار نمی دهند، مسلمانی با شیعه گری فرق می کند، شیعه به مراتب از مسلمانی بالاتر است.

    ,

    امام جمعه فیروزکوه درخصوص قرار گرفتن در آستانه عید قربان اذعان داشت: امروزه مشکلات اقتصادی زیادی را شاهد هستیم، زمانی عید سعید قربان برای ما عید خواهد بود که به فکر دیگران هم باشیم، روز عرفه روز بسیار عزیزی است، کسانی که نتوانستند در شب های قدر توبه کنند فرصت دیگری (روز عرفه) باقی است، این فرصت عزیز را از دست ندهیم.

    ,

    این مقام مسئول درباره سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با نخبگان علمی و ورزشی گفت: اکتفا نکنید به این مقدار نخبگی، شما جوانان باید کار را به کارستان برسانید، اگر امروز سر سفره اقتدار نشستید به سبب حرکت جوانان دیروز ما است آنانی که در سال ۵۸ در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و شما جوانان امروز باید در حوزه های ورزشی، نظامی، علمی و… میدان داری کنید، امید مردم با پیشرفت اقتدار جوانان در حوزه های مختلف بیشتر حاصل می شود.

    ,

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا یکی دیگر از شکست های خود را مشاهده کرد و آن هم این بود که امروز در بحث تنگه هرمز او را تنها گذاشتند، کارش به جایی رسید که امروز نماینده دیپلماسی ما را تحریم می کند، هیچ کجای دنیا این کارشان معنی نمی دهد و دیروز رهبری را تحریم کرد و امروز وزیر خارجه که ایشان کار مراوده با جهان را انجام می دهد و این امر یعنی به آخر خط رسیدن آمریکا.

    ,

    این مقام مسئول افزود: هیچ رئیس جمهوری تاکنون به اندازه ترامپ آبروی آمریکا را نبرده است، آنان تلاششان بر این بود تا مردم جامعه ما را کف خیابان ها بیاورند اما از آنجایی که مردم ما از ایمان و تقوا برخوردار هستند و با توجه به مقاومت مردم تلاششان محقق نشد، امروز مقاومت جواب داد، هر چه مقاومت افزایش پیدا کند باعث عقب رفت دشمنان می شود، درست است که در این شرایط سخت می گذرد اما مردم عزیز ما توجه کنند ما جوانان زیادی را دادیم ما هم کمی سختی را تحمل کنیم.

    ,

    امام جمعه فیروزکوه با اشاره به موضوع آزاد شدن شیخ زکزاکی، رهبر نیجریه خاطر نشان کرد: امروز حمایت مردم مسلمان دنیا باعث شده است که شیخ زکزاکی پس از چهار سال تحمل سختی در زندان آزاد شود.

    ,

     

    ,

    حجت الاسلام جوکار

    , حجت الاسلام جوکار,

    امام جمعه شهرقدس: ایران با مقاومت مقابل مستکبرین عالم به پیروزی رسید

    , امام جمعه شهرقدس: ایران با مقاومت مقابل مستکبرین عالم به پیروزی رسید,

    حجت الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (۱۸ مرداد ۹۸) همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی در ارتباط با عوامل ایجاد برکت در زندگی، اظهار داشت: امید داشتن به پروردگار و مبارزه با یأس و ناامیدی است و یکی از کلیدهای ثروت و خوشبختی امید به خداست. رحمت الهی برای همه بندگان گسترده شده و همه مشکلات به دست توانایی خدای متعال حل شدنی است.
    وی با اشاره به روز عرفه افزود: روزعرفه روز دعا و درخواست از خداوند است. خداوند به انسان ها بسیار نزدیک است و منتظر درخواست بندگان است تا پاسخگوی نیاز آنها باشد. روز عرفه و دعای پرمحتوای سیدالشهدا علیه السلام فرصتی برای آشنا شدن ظرفیت های انسان از توحید، خداشناسی، عالم هستی، کرنش و تواضع به درگاه پروردگار است و انسان تقاضای برکت و روزی حلال و عافیت و ایمنی از هرنوع خوف و ناامنی دارد.
    خطیب نماز جمعه شهرستان قدس ادامه داد: تعظیم شعائر الهی راهی برای تقویت تقوا در وجود انسان است. قرآن کریم مقام و جای پای حضرت ابراهیم علیه السلام که محل اقامه نماز است را شعائر الهی معرفی می کند و نشان از ارزش گذاری به شعائر الهی و ارزش های دینی است. توجه و بزرگ شمردن شعائر الهی نشان دهنده تقوا است و بی توجهی و هتاکی کردن نسبت به شعائر الهی، آیات و مناسبت های منسوب به معصومین نشان دهنده بی تقوایی است.

    ,
    ,
    ,

    حجت الاسلام والمسلمین جوکار بیان داشت: بی حرمتی به امام معصوم در شب شهادت و برگزاری مراسم عروسی و کشاندن آن در خیابان نشان دهنده بی توجهی مسئولین تالارها، مسئولان و مردم است و باید تذکرات لازم در این مسئله داده شود. انتظار داریم که تالارها به فرهنگ سازی ازواج سالم و آسان جوانان کمک کنند و از برگزاری مراسم مختلط جلوگیری کنند.
    وی ادامه داد: مکتب، نهضت و انقلاب ما مکتب حسینی است و سیدالشهدا ایستادگی کرد و تسلیم نشد و در حالت تهدید و تحریم دست از عقیده خود برنداشت. راه روشنی که امام حسین علیه السلام باز کردند موجب کسب پبروزی‌های امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌ است. امروز دنیا میبیند که چگونه ایران با مقاومت در مقابل مستکبرین عالم به پیروزی رسید و کسانی که باد در دماغ انداخته بودند و با کبکبه و دبدبه در منطقه می خواستند گردن کلفتی بکنند، گردنشان خرد شد. امروز صحنه زندگی ما در سایه انقلاب اسلامی صحنه مقاومت در مقابل باطل و مستکبرین است و ما همچون سیدالشهدا علیه السلام که پیروز و ماندگار شد، ایستادگی می کنیم. ما باید امام زمان را یاری کنیم و نماینده ایشان که ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند را تبعیت کنیم چرا که تاریخ تکرار شدنی است.
    وی با اشاره به دهه امامت و ولایت افزود: عید غدیر خم به فرموده رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، افضل اعیاد است و همانطور که برای عیدفطر، نوروز و قربان جشن میگیریم، عید فطر نیز زیر بنای تمام اعیاد است و همه اعیاد در سایه غدیر تجلی و هویت پیدا می کند و امسال عیدغدیر متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد و هر شیعه و کسبه و اداره برسر در مغازه و خانه‌اش پرچم سبز نصب کند و با انجام صله رحم و عیدی دادن، عید سیعد غدیر را بزرگ بشماریم.
    امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به مرگ پاکبان حین انجام وظیفه و فرار راننده گفت: پاکبان جوان ۳۰ ساله زمان انجام وظیفه که به صورت شبانه روزی زحمت می کشد، براثر بی انصافی راننده جان خود را از دست داد. این مسئله نشان از افول اخلاقی در جامعه است و باید به اخلاق و وجدان توجه جدی داشت. خون به ناحق ریخته شده این جوان پایمال نمی شود و قاتل او پیدا خواهد شد.

    ,
    ,
    ,
    ,

     

    ,

    , ,

    امام جمعه خیرآباد: از سرمایه های عظیم ملی برای رونق استفاده کنیم

    , امام جمعه خیرآباد: از سرمایه های عظیم ملی برای رونق استفاده کنیم,

    حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به حکمت ۴۵۸ از نهج البلاغه، گفت: در این حکمت امیرالمؤمنین(ع)می فرماید ایمان آنست که جایی که راستگویی برای تو ضرر دارد و دروغگویی به ظاهر منفعت دارد صداقت را بر گذب برتری داد و راستگویی را انتخاب کنی.
    وی افزود: دومین اثر ایمان آنست که گفتارت بر عملت برتری نداشته باشد یا به عبارت دیگر فقط اهل حرف نباشی بلکه اهل عمل نیز باشی.
    طزری اظهار داشت: در قران کریم آیات متعددی داریم که از اینکه اهل حرف باشی و اهل عمل نباشی خدمت نموده است که نمونه آن آیه ۲سوره مبارکه صف می باشد.
    امام جمعه خیرآباد ادامه داد: نکته دیگر آنکه اهل علم بودن به معنای عالم بودن فقط نیست بلکه هر کس که هر آنچه را که می داند عمل نکند مصداق این آیه شریفه می شود و در روایات از این گونه افراد به عنوان زنبور بی عسل و تیرانداز بودن تیر معرفی شده است.
    وی گفت:‌ موضوع دیگر و از،نشانه های ایمان آنست که در گفتار و از دیگران مراعات تقوای الهی را بنمایی و مواظب سخن گفتن خود باشی، زبان تسلط تو باشد و تو در تسلط زبان نباشی.
    امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: انشاالله که بتوانیم با پیروی از سیره امام (ع)در دنیا و آخرت بهره مند شویم یکی از راه‌های عملی امام برخورد منطقی و صبر و حلم در مقابل انسانهای نا آگاه بود.
    وی افزود: شخصی به امام علیه السلام توهین کرد اما امام با منطق و گفتار درست جواب داد، امروز متاسفانه آستانه صبر و تحمل مردم پایین آمده است و به اندک سختی خشمگین شده و دست به اقدامات نامقول زده می‌شود و در دسرهای عظیمی درست می کنیم.
    طرزی اظهار داشت: روز عرفه، روز جاماندگان ماه مبارک رمضان است، فرصتی استثنایی که خداوند برای بندگان خود قرار داده است تا در این روز با انقطاع از خلق خدا و اظهار عجز به درگاه او از دات بی انتهای الهی طلب نمایند.
    وی اضافه کرد: عید قربان روز ذبح نفس اماره را تبریک عرض می نماییم و امید است پیام این روز را به درستی دریافت نماییم.
    وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: روز خبرنگار را خدمت همه اصحاب رسانه تبریک عرض می نمایم، خبرنگاران واسطه بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات موجود بین مردم و جامعه را رصد نموده و آن را به اطلاع مسئولان می رسانند.
    طزری خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدردان خبرنگاران باشد خبرنگاران می‌توانند با برجسته کردن نقاط مثبت جامعه و خدمات نظام به مردم، مردم را نسبت به نظام امیدوار کنند.
    طزری گفت:‌ امروز دشمن قصد دارد با تزریق روحیه ناامیدی مردم را نسبت به نظام ناامید نموده و آنان را از ادامه راه منصرف کنند، خبرنگاران می توانند نقش بسیاری در این زمینه داشته باشند.
    وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خویش چند نکته را همواره تاکید کرده اند که اولاً خباثت و دشمنی آمریکا با ملت ایران مخصوصاً این دولت آمریکا نیست هرچند این دولت دشمنی ها را اشکار کرده است اما باید دانست فرقی بین دموکرات و جمهوری خواه نیست.
    خطیب جمعه خیرآباد گفت: منظور از مذاکره گرفتن نقاط قوت جمهوری اسلامی و در مقابل دادن چند وعده نسیه است، با توجه به اینکه باید دو نکته را در نظر داشت، نباید امید داشت که دولت کنونی آمریکا به پایان رسد و دشمنی های آمریکا نیز تمام می شود و بد عهدی و نقض پیمان ها نیز تمام می شود.
    وی اظهار کرد:‌ تمام اینها به جای خود باقی است اگر بارها اعلام شده است که ما مذاکره نمی کنیم نه به آن معناست که ما با دیگران اهل تعامل و معامله نیستیم، بلکه بدان معناست که هرگز حاضر نیستیم آنچه را که سال‌ها با زحمت و تلاش علی‌رغم تحریم‌ها به دست آورده‌ایم و امروز از افتخارات نظام است را به راحتی از دست بدهیم و در مقابل وعده‌های، توخالی تحویل بگیریم.
    طزری افزود: نظیر آنچه در برجام صورت گرفت آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که منطق مذاکره را نمی فهمند، لذا بحث و هرگونه مذاکره و تعامل با آمریکا، جز هدر دادن فرصت ها و سرمایه‌ها حاصل دیگری ندارد و به جای معطل شدن برای آمریکا که دوباره به برجام برگردد بهتر است از سرمایه های عظیم ملی استفاده شود.

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    , ,

    امام جمعه ملارد: تحریم و تهدید بر ملت ایران اثر ندارد

    , امام جمعه ملارد: تحریم و تهدید بر ملت ایران اثر ندارد,

    نماز جمعه این هفته شهرستان ملارد به امامت حجت السلام حسینی نوری در مصلی بزرگ ملارد اقامه شد.
    حسینی امام جمعه ملارد در ابتدا گفت: تمام پیشرفت هایی که با سختی نصیب ملت ایران شده طی این چهل سال به دست جوانان و افراد نخبه و با تجربه میسر شده است و نا امیدی مشکلات را زیاد میکند .ناتوانی آمریکا در این عصر به اوج خود رسیده است و از ابتدای شروع شدن دولت ترامپ سه ترفند بزرگ مانند فشار حد اکثری و تحریم و تحدید به میدان آورده اما هنوز مارا نشناخته و نمیداند که با این تحدید های کوچک ما هیچ گونه حراسی را به خود نمیگیریم و با دانش همان جوانان نخبه و عالی رتبه مجهزترین پهباد آمریکا را با خاک یکسان کردیم و این موفقیت و پیروزی به حزب الله لبنان هم سرایت کرده و حزب الله توانست با حد اقل زمان اسرائیل را شکست دهد و تنها راه ایستادگی در مقابل دشمن فقط مقاومت است و با این مقاومت گسترده دست آمریکا و و آمریکا دوستان را از مناطق مختلف کوتاه خواهیم کرد .قدرت و مقاومت در کنار هم باعث شده تا زورگویان جهان دیگر توان تهدید کردن را نداشته باشند و استقامت و همبستگی درکنار هم باعث رشد جمهوری اسلامی خواهد شد.
    حسینی نوری در ادامه گفت: با هدایت هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب توانسته ایم از گردنه های تحریم و فشار و ظلم دشمنان فاصله بگیریم و با تمام قوا از سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران حراست کنیم.

    ,
    ,
    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه