اخبار داغ

۵۸ هزار نفر از نمایشگاه آثار تاریخی هلند در ایران بازدید کردند

۵۸ هزار نفر از نمایشگاه آثار تاریخی هلند در ایران بازدید کردند
۵۸ هزار و ۴۲۰ گردشگر داخلی و خارجی طی ده ماه گذشته از نمایشگاه آثار تاریخی هلند در موزه ملی ایران دیدن کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یازدهم مهر ماه سال گذشته  بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی از موزه درنتس هلند به ایران آمد و در بخش نمایشگاهی موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شد در این نمایشگاه آثاری از تدفین های طبیعی مانند مومیایی در باتلاق مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت. همچنین نقاشی هایی نیز از دوره های مختلف و سبک های متفاوت به نمایش در آمد که برخی از آنها برای اولین بار نمایش داده می شد همچنین یک اثر از ونگوگ نیز از مخزن موزه هنرهای زیبای ایران در بخش تابلوهای نقاشی این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در مدت ۱۰ ماهی که از افتتاح این نمایشگاه می گذرد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن دیدن کردند که همه آنها بابت این بازدید ۵ هزار تومان هزینه می دادند. در این میان گروههای زیادی نیز با رایزنی موزه ملی ایران به صورت رایگان از این نمایشگاه به همراه بخش های دیگر موزه ملی ایران باستان  و موزه دوران اسلامی دیدن کردند. از جمله گروههای پژوهشی و یا مهمانان موزه و یا گروههای دانش آموزی.

,

از طرف دیگر همزمان با این نمایشگاه آثاری از ایران نیز در هلند نمایش داده شده است و این آثار اکنون به اسپانیا برای شرکت در نمایشگاه دیگری انتقال داده شده اند.

,

زمان نمایشگاه هلند در ایران نیز تا ۳۱ مرداد ماه اعلام شده است این زمان در واقع قرار بود ۶ ماهه باشد اما به درخواست ایران و هلند مدت آن تمدید شد و اکنون تنها چند روز دیگر برای دیدن نمایشگاه فرصت باقی است. پس از آن نمایشگاهی از آثار تاریخی اسپانیا در راستای برپایی نمایشگاههای مشترک در ایران برپا خواهد شد. آثار این نمایشگاه را نیز موزه ملی ایران میزبانی می کند.

,

 این نمایشگاه در روزهای دوشنبه‌ها تعطیل است و ساعت‌های بازدید از آن نیز از ۹ صبح تا ۱۷ اعلام شده است.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه