اخبار داغ

امام جمعه موقت کرمانشاه:

«عرفه» قربانگاه نفس است/ فلسفه قربانی‌‌کردن چیست؟

«عرفه» قربانگاه نفس است/ فلسفه قربانی‌‌کردن چیست؟
امام جمعه موقت کرمانشاه عرفه را قربانگاه نفس برشمرد و با اشاره به فضیلت‌های این ایام به بیان فلسفه قربانی کردن پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد حجتی در گفت و گو با خبرنگار  مرصادنیوز به بیان اهمیت روز عرفه پرداخت و اظهار داشت: روز قبل از عید قربان روز عرفه است و در اصل در روز عرفه مردم در مقابل خداوند می ایستند و به گناهان خود اعتراف کرده و راه سعادت را بر می گزینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   مرصادنیوز ,

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: در روز عرفه باب استغفار و بخشش و همچنین توبه برای بندگان باز است تا آن دسته از افرادی که نتوانسته اند در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب قدر توفیق توبه پیدا کنند در چنین روزی موفق به انجام این کار شوند.

,

آیت الله حجتی بیان داشت: روز عرفه روز ‌خواری شیطان است و از آن به روز عبادت بندگان یاد می شود تا بندگان دعوت پروردگار به احسان و نیکوکاری را لبیک گویند.

,

وی گفت: در روز عرفه با خواندن دعا و تقرب به خداوند می توانیم به پیامبر(ص) و ائمه(ع) معرفت بیشتری پیدا کنیم لذا یکی از ابعاد روز عرفه که بسیار مهم است همین بعد معرفتی است.

,

امام جمعه موقت کرمانشاه در خصوص اهمیت درک روز عرفه گفت: شناخت خداوند، پیامبر و ائمه انسان را به کمال می رساند و همین امر اهمیت روز عرفه را رقم زده است.

,

آیت الله حجتی گفت: یکی از مشهورترین دعاهای این روز دعای عرفه امام حسین(ع) است که بسیاری از شیعیان هر ساله به قرائت آن در این روز اهتمام جدی دارند.

,

وی روز عرفه را فرصتی مغتنم برای راز و نیاز با خداوند دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید برای تهذیب نفس و ارتقاء معنویت از این روز بهره ببرند.

,

این استاد حوزه در ادامه روز عید قربان را از اعیاد مهم اسلامی دانست و گفت: در این روز اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم(ع) در برابر پروردگارش به نمایش گذاشته شد.

,

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: شادی انسان‌ها در این روز به واسطه اطاعت از پروردگار و استقبال از کارهای نیک است.

,

وی روز عید قربان را نمادی از قربانی هوای نفس در مسیر عبودیت خداوند دانست و بیان داشت: در روز عید قربان نفس انسان در مقابل پروردگار ابراز بندگی کرده و به همین دلیل این روز روز اشاعه فرهنگ عمومی بندگی است.

,

آیت الله حجتی در خصوص فلسفه قربانی کردن گفت: حضرت ابراهیم(ع) در چنین روزی نفس خود را قربانی کرد و توانست تعلقات نفسانی و وابستگی های دنیوی دوری کند.

,

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل یکی از فلسفه‌های این روز را سنجیدن میزان گذشت انسان ها از آنچه به آن تعلق خاطر دارند عنوان کرده اند.

,

فلسفه قربانی کردن چیست؟

, فلسفه قربانی کردن چیست؟,

این استاد حوزه بیان داشت: در میان مسلمانان قربانی کردن با انگیزه تقرب به خداوند و عمل به نظر صورت می گیرد.

,

آیت الله حجتی افزود: بهترین پیامی که عید قربان به دنبال دارد و اتحاد بین مسلمانان و جلوگیری از تفرقه افکنی های دشمنان است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد یکی از درسهایی که در روز عید قربان باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم درس ایثار و گذشت است به همین دلیل آنچه که قربانی می کنیم باید بین فقرا و نیازمندان تقسیم شود.

,

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس فلسفه عید قربان انسان به عنوان بنده خداوند باید به مرحله ای برسد که در راه خدا از همه هستی خود بگذرد و ترجیح دهد بین خدا و غیر خدا، خدا را انتخاب کند.

,

وی با اشاره به این موضوع که عید قربان بالاترین نقطه عروج انسان است، گفت: کسانی قربانی واقعی می کنند که بتوانند در راه خدا از جان خود بگذرند.

,

وی با تاکید بر اینکه عمل به دستورات قرآنی هجمه های دشمنان را خنثی می کند، اظهار داشت: دشمنان امروز با هدف قرار دادن عقاید و معارف اسلامی سعی در تخریب ارزشهای اسلام را دارند لذا هرچه این مراسمات و اعیاد باشکوهتر برگزار شود یاس و ناامیدی بیشتر بر پیکره دشمنان نمود پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه