اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تبیین ارتقای سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم/ دشمن با هدف قرار دادن بنیان خانواده در فکر براندازی است

تبیین ارتقای سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم/ دشمن با هدف قرار دادن بنیان خانواده در فکر براندازی است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی با سرمایه های عظیم جوانان و نوجوانان به پیروزی رسید و گام دوم انقلاب نیز از این طریق میسر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام امان الله علیمرادی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با توجه به سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: هر موفقیتی در عالم در گرو داشتن انسان های ارزشمند است و این انسان ها در نهاد خانواده تربیت می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اسلام از طریق تربیت انسان های والا شکل گرفته است

, اسلام از طریق تربیت انسان های والا شکل گرفته است,

وی گفت: در بعثت نبی مکرم اسلام به تربیت انسان اشاره شده است و به نوعی اسلام از طریق تربیت انسان های والا شکل گرفته و ادامه پیدا کرده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: عمده فعالیت ائمه اطهار(ع) تعلیم و تربیت انسان ها بوده است و آن ها علاوه بر مبارزه با کفر و شرک بیشترین وقت خود را صرف تعلیم و تربیت انسان ها می کردند؛ هر کار بزرگی در عالم توسط انسان های بزرگ صورت می گیرد و با انسان های بزرگ بعثت محقق می شود .

,

علیمرادی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با وجود انسان های بزرگ و شریف شکل گرفت و به پیروزی رسید، اظهار داشت: برای ادامه این انقلاب نیز باید این انسان وجود داشته باشند زیرا علاوه بر نهادهای برون از خانواده همچون آموزش و پرورش و آموزشگاه های عالی باز مهمترین مرکز پرورش انسان در درجه اول خانواده است.

,

خاستگاه و بستر اصلی پرورش انسان های بزرگ منش خانواده است

, خاستگاه و بستر اصلی پرورش انسان های بزرگ منش خانواده است,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خاستگاه و بستر اصلی پرورش انسان های بزرگ منش، آرمانی و مجاهد خانواده است و طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) هیچ بنایی در عالم در نزد خداوند متعال محبوب تر از ازدواج و تربیت انسان نیست.

,

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با سرمایه های عظیم جوانان و نوجوانان به پیروزی رسید و گام دوم انقلاب نیز از این طریق میسر می شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: دفاع مقدس با سرمایه انسانی به پیروزی رسید نه با سرمایه های تسحیلاتی و نظامی؛ سرمایه انسانی می تواند منشا سرمایه تسحیلاتی و نظامی شود ولی به طور کلی خاستگاه همه سرمایه ها خانواده است که انسان در آن تربیت می شود.

,

گام های بعدی انقلاب در سایه سرمایه عظیم انسانی/ سرمایه انسانی می تواند منشا سرمایه تسحیلاتی و نظامی شود

, گام های بعدی انقلاب در سایه سرمایه عظیم انسانی/ سرمایه انسانی می تواند منشا سرمایه تسحیلاتی و نظامی شود,

علیمرادی توضیح داد: برای برداشتن گام های بعدی انقلاب نیازمند سرمایه عظیم انسانی هستیم؛ با انسان های مومن، جهادی و آرمانی است که انقلاب تداوم پیدا می کند و زمینه ظهور انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود و این چنین انسان هایی تنها در بستر خانواده رشد می یابند.

,

 وی گفت: اکنون همه شیاطین عالم تلاش خود را بر این گمارده اند تا خانواده بستر پرورش آدم های بزرگ نباشد و روابط خانوادگی سالم و صحیح آسیب ببیند و خانواده از هم متلاشی شود .

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعریف قرآن کریم از پیوند بین زن و شوهر، یادآور شد: رحمت بین زن و شوهر جلوه ای از رحمت خداوند است که در این خانواده باید فرزند طعم رحمت و مودت را بچشد تا حامل پیام مودت و رحمت در جامعه باشد.

,

علیمرادی تصریح کرد: حال اگر در خانواده بستر مودت و رحمت وجود نداشته باشد محصولش فرزندانی جنایتکار خواهند شد که در عالم قدرت دارند و دست به هر جنایتی می زنند بنابراین باید ارزش های خانواده را پاسداشت که مودت و رحمت یکی از ارکان این ارزش ها است و اگر خانواده محفوظ بماند همه ارزش ها محفوظ می ماند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در دوران پهلوی نظام فاسد و آلوده ای بر کشور حاکم بود و افرادی فاسدی برجایگاه های کلان سیاسی تکیه زده بودند ولی مردم و روابط خانوادگی در برابر بدخواهی حاکمیت سالم مانده بود.

,

وی خاطر نشان کرد: در بستر صحیح خانواده های سالم پیام اسلام، قرآن و امام (ره) توسط مردم دریافت شد و این ملت هماهنگ به سمت حاکمیت دین خدا به رهبری امام(ره) بسیج شدند و اکنون نیز همان ارزش ها باید محفوظ بماند تا انقلاب تداوم پیدا کند.

,

فرزندان باید پیوند مودت با اهل بیت(ع) را در خانواده فرا بگیرند/ تلاش دشمنان بر متلاشی کردن بنیان خانواده است

, فرزندان باید پیوند مودت با اهل بیت(ع) را در خانواده فرا بگیرند/ تلاش دشمنان بر متلاشی کردن بنیان خانواده است,

علیمرادی با اشاره به این که همه تلاش دشمنان بر متلاشی کردن بنیان خانواده است، یادآور شد: همه مفاهیم ارزشی و انسانی در بستر خانواده شکل می گیرد که جزئیات آن احکام دین است و فرزند باید عملا پیوند مودت با اهل بیت(ع)، صداقت و وفای به عهد را در خانواده یاد بگیرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه ارزش ها را فرزندان در خانواده از والدین خود فرا می گیرند که بعدها این ارزش ها در جامعه کاربرد دارند مثلا وفای به عهد و امانت داری در جامعه را فرزند ابتدا باید در خانواده فرا بگیرد.

,

وی تشریح کرد:عفت و حیا از جمله ارزش هایی است که فرزندان در خانواده ها یاد می گیرند بنابراین همه در هر سطحی از جامعه مسئولند تا با رعایت حجاب و محرم و نامحرم بودن به سلامت و صحت خانواده آسیب نرسانند .

,

قرآن قانون اساسی زندگی بشر است

, قرآن قانون اساسی زندگی بشر است,

علیمرادی با بیان این که قرآن قانون اساسی زندگی بشر است، توضیح داد: در قرآن در خصوص مسئله خانواده به کلی گویی بسنده نشده است و تمامی جزئیات مربوط به خانواده و احکام ازدواج و جدایی مطرح شده است .

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در قرآن کریم برای ریز به ریز مسائل خانوادگی مطلب وجود دارد و این نشان از اهمیت بنیان خانواده در دین اسلام دارد و روابط سیاهی که در دنیا در حال ترغیب و تشویق زن و مرد است تا بدون نکاح شرعی زندگی کنند از سیاه ترین کارهایی است که بشر در این روزگاران تجربه می کند.

,

وی افزود:  مردم ما باید مراقب باشند که فریب شیاطین، امیال و حرمت شکنی ها را نخورند زیرا هیچ کسی خیرخواه تر از قرآن، خداوند و ائمه اطهار(ع) برای انسان و بشریت وجود ندارد و امیدواریم در این خصوص همه مسئولان وظایف خود را تشخیص و به آن عمل کنند .

,

علیمرادی اظهار داشت: خدا را شکرعلیرغم همه دشمنی ها در کشور همه خانواده ها محفوظ مانده اند و حرکت عمومی زندگی مردم به سمت اصول و ارزش های دینی است بنابراین باید از این امر پاسداری و با آفت ها مبارزه شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر بنیان خانواده از هم متلاشی شود آرمان های انبیاء و اولیا دین نیز متلاشی و آرمان های شیاطین محقق می شوند بنابراین ملت ایران باید همیشه پاسدار ارزش ها بماند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه