اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

توان تبدیل شدن به رینگ پسته وجود دارد/ 80 درصد صادرات طلای سبز متعلق به کرمان است

توان تبدیل شدن به رینگ پسته وجود دارد/ 80 درصد صادرات طلای سبز متعلق به کرمان است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : محور 80 درصد صادرات پسته کشور مربوط به استان کرمان است و نباید اجازه داد این جایگاه از دست رود؛ لذا با ساز و کارهای که در استان کرمان شکل گرفته است امکان ایجاد رینگ صادراتی بورس پسته در این استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت با ساز و کارهای که در استان کرمان شکل گرفته است ، امکان ایجاد رینگ صادراتی بورس پسته  در این استان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

پورابراهیمی افزود: یکی از مزایای راه اندازی بورس پسته این است که پسته  به شکلی استاندارد صادر می شود.

,

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز و رشد حداقل سه برابری قیمت پسته امسال باید در بخش تامین مالی ریالی حداقل دو تا سه برابر افزایش از صندوق توسعه ملی در بانک کشاورزی را داشته باشیم.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: افرادی که در سال گذشته صادرات داشته و تسویه حساب نداشته اند، نگرانی هایی دارند و اگر چه بانک مرکزی راهکارهایی داشته اما به دلیل بخشنامه های متعدد و بعضا متناقض با مشکلاتی مواجه شده اند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بانک مرکزی در راستای ماموریت های خود باید به نحوی اقدام کند که دغدغه عدم بازگشت ایجاد نشود و رویه صادرات به مانند سال های قبل دنبال شود و این در حالی است که در سال جاری با شرایط تحریم نیز روبرو هستیم.

,

پورابراهیمی اظهار کرد: لازم است که پیگیری های لازم برای برگزاری ستاد عالی پسته کشور تا دو هفته آینده و قبل از برداشت این محصول با محوریت کرمان انجام شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: محور 80 درصد صادرات پسته کشور مربوط به استان کرمان است و نباید اجازه داد این جایگاه از دست رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه