اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

مردم دام نذری خود را از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری کنند/ ذبح رایگان دام در کشتارگاه ها

مردم دام نذری خود را از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری کنند/ ذبح رایگان دام در کشتارگاه ها
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : مردم باید دامهای نذری خود را حتی الامکان از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری نمایند و همچنین برای اطمینان بیشتر از سلامت کشتار می توانند دام خود را به کشتارگاه برده و به صورت رایگان ذبح نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن تبریک عید سعید قربان با اشاره به افزایش تقاضا جهت خرید دام زنده در ایام خاص مانند عید قربان در گفتگو با راه آرمان؛ گفت : مردم باید دامهای نذری خود را حتی الامکان از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: همچنین به مردم شریف استان توصیه می شود در هنگام خرید دام به علائمی چون لنگش، سرفه، آبریزش از دهان و بینی، زخم در دهان و بین سم ها، تنفس غیر معمول، ضعف و بیحالی و... در دامها توجه نمایند.

,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با تذکر این نکته که در زمان افزایش تقاضاء امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو نیز وجود دارد اذعان داشت: توصیه می شود مردم از خرید دام از خودروهای سیار و دامداریهای غیر بهداشتی خودداری کنند.

,

رشیدی بیان کرد: در راستای تامین سلامت دام های نذری با همکاری شهرداری های شهرهای مختلف استان مکانهایی جهت عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی از جمله میادین دام جنب کشتارگاه های دام استان در نظر گرفته شده است.

,

وی یکی از مخاطرات کشتار دام در خارج از کشتارگاه را علاوه بر مخاطرات زیست محیطی، احتمال درگیری با بیماریهای مشترک بین انسان و دام دانست و خاطرنشان کرد: سلامت دام قربانی، کشتار دام در کشتارگاه و حمل نقل بهداشتی گوشت، از نکات تعیین کننده در تامین سلامت گوشت هستند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه در روز عیدسعید قربان تمام کشتارگاههای دام استان از ساعت 7 صبح لغایت 13 باز هستند ادامه داد: 32 اکیپ ثابت و 35 اکیپ سیار بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان بر سلامت دام قربانی و گوشت استحصالی این دامها نظارت می نمایند.

,

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین83 نفر نیروی دامپزشکی از جمله28 نفر دکتر دامپزشک،55 نفر بازرس بهداشتی و 13 نفر ناظر شرعی در قالب67  اکیپ برای انجام امر مذکور ساماندهی شده اند.

,

رشیدی با اشاره به اینکه بعضی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، در دام علائم بالینی خاصی ندارند تصریح کرد: جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، مصرف کنندگان بایستی گوشت دام تازه کشتار شده و آلایش آن  را حداقل بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس قطعه قطعه و مصرف نمایند.

,

وی در پایان یادآور شد: مردم شریف استان می توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512و همچنین شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان مربوطه با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه