اخبار داغ

تکذیب حضور 14 هزار داعشی در مرز سوریه و عراق

تکذیب حضور 14 هزار داعشی در مرز سوریه و عراق
فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که گزارش پنتاگون درباره تعداد عناصر داعش که در مرزهای سوریه و عراق حضور دارند، نادرست و شمار واقعی عناصر داعش، ده‌ها نفر است، نه 14 هزار نفر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندهی عملیات مشترک عراق به گزارش مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پنتاگون اخیرا مدعی شده بود که بیش از 14 هزار عنصر گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی مشترک بین عراق و سوریه حضور دارند.
,
 
,
«یحیی رسول» فرمانده عملیات مشترک عراق به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که در گزارش پنتاگون درباره حضور عناصر داعش در مناطق بیابانی و مرزی بین عراق و سوریه، شدیدا اغراق شده است.
,
 
,
رسول تأکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره این گزارش ملاحظاتی دارد و این آمار نادرست است.
,
 
,
وی تصریح کرد که «عناصر داعش که در این مناطق حضور دارند، بیش از دهها نفر نیستند و [این عناصر] در قالب گروه‌های کوچک سه تا پنج نفره، پنهان شده‌اند».
,
 
,
فرمانده عملیات مشترک عراق خاطر نشان کرد که تحرکات عناصر داعش در مناطق مرزی و بیابانی، بیشتر جنبه دفاعی دارد، نه هجومی.
,
 
,
رسول همچنین اعلام کرد که در جریان سه مرحله از عملیات‌های اراده پیروزی، شمار زیادی از مقرها و مخفیگاه‌های داعش منهدم شد و ده‌ها عنصر از این گروه تروریستی کشته شدند.
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کردند که عملیات اراده پیروزی، در قالب چند مرحله، تا زمان نابودی تمامی عناصر داعش و هسته‌های پنهان این گروه ادامه خواهد داشت.
,
 
,
نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به همراه ارتش عراق 14 مرداد ماه جاری مرحله سوم عملیات اراده پیروزی را آغاز کردند.
,
 
,
الحشد در پایان این مرحله که دو روز به طول انجامید، اعلام کرد که مأموریتش در مرحله سوم اراده پیروزی به پایان رسیده است.
,
 
,
مرحله دوم عملیات اراده پیروزی 29 تیر ماه گذشته با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق آغاز شد.
,
 
,
هدف از مرحله دوم اراده پیروزی، افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار بود.
,
 
,
فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین 16 تیر ماه جاری از آغاز مرحله نخست عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی سه منطقه محصور میان سه استان در غرب عراق خبر داد.
,
 
,
هدف از مرحله نخست اراده پیروزی، پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه بود که محقق شد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه