اخبار داغ

وعده وزیر بهداشت درباره تولید تمام داروهای وارداتی

وعده وزیر بهداشت درباره تولید تمام داروهای وارداتی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۷ درصد داروها در کشور به تولید می رسند،گفت: برنامه داریم که ۳ درصد مابقی را به واسطه شرکت‌های ایرانی و دانش‌بنیان به تولید برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکتهای ایرانی تولید می شوند و تنها ۳ درصد از داروها از خارج از کشور وارد می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ارزبری کشور برای تهیه داروهای مورد نیاز می بایست به فکر تولید ۳ درصد باقیمانده باشیم، عنوان کرد: به همین دلیل ما موظف هستیم که به فکر تولید داخل به واسطه شرکتهای دانش بنیان باشیم.
,
 
,
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تاکید بر اینکه این ۳درصد دارو از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند و تولید آنها نیاز به همین تکنولوژی های بالا دارد، بیان کرد: البته که درصد قابل توجهی از این سه درصد داروهای های تک هستند.
,
 
,
نمکی در پاسخ به اینکه تخمین می زنید که تا چه مدت زمانی به واسطه شرکتهای دانش بنیان این ۳درصد دارو در داخل تامین شود و دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم، گفت: برنامه داریم که تا سه سال دیگر این ۳درصد را توسط شرکت های ایرانی به تولید برسانیم.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه