اخبار داغ

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر خبر داد؛

راه‎اندازی اولین شرکت حمل و نقل ریلی ترکیبی در گل گهر سیرجان/ تا پایان سال جاری تولید به ۲۲٫۵ میلیون تن می‎رسانیم

راه‎اندازی اولین شرکت حمل و نقل ریلی ترکیبی در گل گهر سیرجان/ تا پایان سال جاری تولید به ۲۲٫۵ میلیون تن می‎رسانیم
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نظر دارد تا پایان سال ۹۸ میزان حمل بار ریلی به خارج از منطقه را به ۲۲٫۵ میلیون تن برساند لذا در راستای این هدف با ادغام شرکت نماد ریل گستر در شرکت حمل و نقل گهر ترابر، نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور را تشکیل و راه اندازی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفتگو با راه آرمان؛ ابراز کرد: با توجه به اینکه این شرکت دارای سه آیتم مهم و اساسی اعم از صاحب کالا (تولید انواع مواد معدنی)، ناوگان ریلی (واگنهای لبه بلند و لکوموتیوهای DF8 و GT26) و همچنین لکوموتیوران بوده،‌ با ادغام شرکت نماد ریل گستر در شرکت حمل و نقل گهر ترابر، نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور را تشکیل و راه اندازی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان؛,

,

وی تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با راه اندازی این شرکت، اهدافی همچون کاهش آلایندگی صوتی و حفظ محیط زیست، کاهش آمار تصادفات جاده ای و کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه های مدیریتی و نیروی انسانی، کاهش هزینه های موازی، کاهش زمان توقف لکوموتیوها و نیز واگن های باردار و خالی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی، افزایش بهره وری و راه اندازی سیستم های مکانیزه رهگیری و تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی و نیز مدیریت واحد جهت راهبری حمل ونقل ترکیبی ریلی دنبال می کند.

,

,

وی افزود: در حالی که تعطیلی کارخانه های فولادی به جهت عدم ارسال موادمعدنی بدلیل اعتصاب کامیونداران را بدنبال داشته است وضمن آنکه با برقراری قطارهای باری مستقیم واگن های باردار با تناژ حداقلی ۴۵۰۰ تن از سایت ریلی مجتمع گل گهر تا مقصد بارکو در منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین اعزام واگن های خالی با قطارهای باری متراژی با تناژ ۲۵۰۰ تن از مبدا بارکو در منطقه ویژه خلیج فارس تا مقصد سایت ریلی مجتمع گل گهر، حمل ریلی و درآمد حاصل از آن افزایش چشمگیر و قابل توجهی درپی خواهد داشت.

,

,

ملارحمان تصریح کرد: ادغام این دو شرکت در مراحل نهایی قرار داشته و بدین ترتیب به زودی شاهد عملیاتی شدن تنها شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی در شبکه ریلی کشور که دارای ناوگان ریلی کامل (واگن و لکوموتیو ) بوده خواهیم بود.

,

مدیر عامل گل گهر تاکید کرد : شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نظر دارد تا پایان سال ۹۸ میزان حمل بار ریلی به خارج از منطقه را به ۲۲٫۵ میلیون تن برساند.

,

وی افزود : این برنامه ها و اقدامات در راستای اهداف و استراتژی کلان کشور در توسعه حمل و نقل ریلی اجرایی می گردد.

,

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یادآور شد: یکی از برنامه های استراتژیک این شرکت، حمل بیش از ۷۰درصد از تولیدات معدنی منطقه برای تامین نیاز کارخانه های فولادی داخل کشور و نیز صادرات به صورت ریلی است.

,

ملارحمان خاطر نشان کرد: کشورهای پیشرفته نیز با هدف افزایش حمل ریلی و توسعه این صنعت حمل و نقل سبز،‌ اقدام به ایجاد شرکت های ترکیبی حمل ریلی می کنند.

,

این مقام مسئول در خاتمه از حسن نظر و حمایتهای بی دریغ و مستمر جناب رسولی مدیرعامل محترم راه آهن ج.ا‌.ا و کلیه همکاران محترم ایشان در این راستا تشکر و قدردانی نمود.

,

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه