اخبار داغ

نخست وزیر روسیه در دیدار با جهانگیری:

موضع گیری ایران در قبال خروج آمریکا از برجام مقتدرانه است

موضع گیری ایران در قبال خروج آمریکا از برجام مقتدرانه است
نخست وزیر روسیه در دیدار با جهانگیری گفت: خروج آمریکا از برجام اقدامی بی پایه و اساس بود و همه کشورها این موضوع را درک می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه که در حاشیه مجمع اقتصادی خزر در ترکمنستان برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا به صورت غیرقانونی از یک توافق چندجانبه خارج شد و این اقدام علی‌رغم آن بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی طی 14 گزارش رسمی اعلام کرده بود که ایران تعهدات خود را به طور کامل انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با تاکید بر اینکه همه طرف های برجام باید به تعهدات خود پاییند باشند، افزود: ایران پس از یکسال از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه و غیرانسانی علیه ملت ایران، بخشی از تعهدات خود را کاهش داده است.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور افزود: امروز پس از گذشت یکسال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و با وجود فشارهای سنگین تحریم، اقتصاد ایران با همت مدیران کشور و مردم بحران را پشت سرگذاشته و از ثبات برخوردار است.
,
 
,
جهانگیری تصریح کرد: با وجود آنکه ایران طی قرن ها همواره حافظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است، آمریکایی‌ها اخیرا بدنبال ایجاد ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز بودند تا به این بهانه ائتلاف دریایی تشکیل دهند.
,
 
,
وی افزود: همه این اقدامات را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانیم و انتظار داریم کشورهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل نظیر روسیه باید در خصوص اینگونه اقدامات به آمریکا هشدار دهند.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقاء سطح همکاریهای تهران-مسکو نیز تاکید کرد و افزود: ایران آمادگی دارد همکاری های خود با روسیه را در همه زمینه ها نظیر انرژی گسترش دهد.
,
 
,
جهانگیری افزود: ایران روسیه باید برای تسریع در اجرای پروژه های مشترک همکاری خود نظیر ساخت نیروگاه بندرعباس و برقی کردن راه آهن اینچه برون-گرمسار تلاش های خود را افزایش دهند.
,
 
,
نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکا سیاست های گسترده ای را علیه ایران و روسیه وضع کرده و روز به روز به فشارهای خود افزایش می دهد گفت: خط مشی روسیه در خصوص برجام پایدار و غیرقابل تغییر است و موضع گیری ایران در قبال خروج آمریکا از برجام را منطقی و مقتدرانه تلقی می کنیم.
,
 
,
مدویدیف افزود: خروج آمریکا از برجام اقدامی بی پایه و اساس بود و همه کشورها این موضوع را درک می کنند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه سیاست و موضع گیری روسیه در خصوص برجام با جمهوری اسلامی ایران یکسان است، تصریح کرد: مقامات روسیه در همه سطوح بر این موضوع تاکید دارند و تحریم ها علیه ایران غیرقانونی می دانیم.
,
 
,
نخست وزیر روسیه بر لزوم سرعت بخشیدن به روند همکاری های اقتصادی از سوی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تهران و مسکو باید با تنوع بخشیدن به ارزهای خارجی در روابط بانکی، میزان وابستگی خود به کشورهای دیگر را در مناسبات تجاری خود کاهش دهند.
,
 
,
وی افزود: آمریکا تلاش می کند فشارهای خود بر ایران و روسیه را افزایش دهد اما تهران و مسکو باید در مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی هوشمندانه عمل کنند.
,
 
,
نخست وزیر روسیه اظهار امیدواری کرد در روزهای آینده دیدار روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و آقای پوتین رییس جمهور روسیه در سوچی منجر به گسترش روابط و اجرای توافقات گذشته شود.
,
 
,
جهانگیری همچنین  در دیدار نخست وزیر آذربایجان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف مجمع اقتصادی خزر توسعه همکاریهای همسایگان خزر است، گفت: افزایش ترانزیت و حمل و نقل بین کشورها نقش بسزایی در روابط فیمابین دارد و کریدور شمال-جنوب می تواند علاوه بر دو کشور آثار منطقه ای بسیاری داشته باشد. 
,
 
,
وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آذربایجان به تهران، تصریح کرد: گردشگری، صنعت و بهداشت زمینه های خوبی برای افزایش مناسبات است که باید گسترش یابد. 
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور همچنین بر همکاریهای سه جانبه و چند جانبه منطقه ای با کشورهای ترکیه، روسیه ترکمنستان و گرجستان برای رشد حجم تجاری دو کشور تاکید کرد.
,
 
,
نخست وزیر آذربایجان نیز در این جلسه با تاکید بر گسترش همکاریهای اقتصادی همسایگان خزر، توسعه و تقویت روابط دو کشور همسایه را خواست دولت و مردم کشورش دانست. 
,
 
,
نوروز ممدوف گفت:ما به دنبال ایجاد و تقویت پل های ارتباطی میان کشورهای منطقه هستیم معتقدیم ایران می تواند نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشد.
,
 
,
وی بر تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و گفت: چند برابر شدن حجم جابجایی کالا از طریق ایران نشانه موقعیت سوق الجیشی ایران است.
,
 
,
نخست وزیر آذربایجان افزود:ما خواهان همکاریهای صنعتی،بهداشتی و خدماتی با ایران هستیم واراده مقامات عالی دو کشور در جهت تحقق این خواسته هاست.
,
 
,
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در دیگر دیدار حاشیه‌ای خود در سفر به ترکمنستان،‌ با نخست وزیر بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
,
 
,
جهانگیری در این دیدار بر اراده جدی تهران برای توسعه و تعمیق همه جانبه مناسبات با صوفیه تاکید کرد.
,
 
,
وی همچنین با اشاره به زمینه های متعدد همکاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: ایران آماده است همکاری های خود را با بلغارستان در زمینه های مختلف نظیر توسعه ترانزیت ارتقاء دهد.
,
 
,
 جهانگیری با اشاره به روابط سیاسی خوب و سازنده ایران و بلغارستان، بر لزوم گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین متناسب با روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.
,
 
,
بویکو بوریسف نخست وزیر بلغارستان نیز در این دیدار از اراده جدی صوفیه برای توسعه همه جانبه مناسبات با تهران خبر داد و گفت: ایران و بلغارستان از ظرفیت های فراوانی برای گسترش مناسبات تجاری برخوردارند و می توانند سطح این مناسبات ارتقاء دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه