اخبار داغ

وقتی پروژه بزرگ پتروشیمی فجر به یک تابلو محدود می‌شود؛

توقف 6 ساله یک پروژه در پیچ و خم‌های بروکراسی اداری/ سهم 4.8 درصدی استان کرمان از صادرات غیرنفتی

توقف 6 ساله یک پروژه در پیچ و خم‌های بروکراسی اداری/ سهم 4.8 درصدی استان کرمان از صادرات غیرنفتی
پروژه پتروشیمی کرمان از سال 92 تاسیس شده و اکنون با گذشت 6 سال تنها یک تابلو در بزرگراه کرمان-رفسنجان نشان دهنده مکان این پروژه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خبرهای زیادی مبنی بر لغو پروژه پتروشیمی کرمان در فضای مجازی منتشر شده است از این رو خبرنگار ما به سراغ مسئولین ذی ربط رفت تا از جزئیات راه اندازی این پروژه مطلع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: بر طبق آمار در کشور ما بیش از 44 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در سال به خارج از کشور انجام می شود که بیش از 24 میلیارد دلار از این مقدار در حوزه پتروشیمی صادر می گردد.

,

وی ابراز داشت: سهم کرمان از درآمد حاصل از صادرات پتروشیمی بسیار اندک است البته باید توجه داشت 2.2 میلیارد دلار از مبلغ صادرات غیر نفتی که 4.8 درصد از این صادرات است را به خود اختصاص داده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در صنایعی مانند مس، معادن و صنایع دانش بنیان کالاهایی صادر می شود اما ضعف ما عدم بهره مندی از صادرات غیر نفتی در حوزه پتروشیمی است.

,

حسینی نژاد تصریح کرد: در این راستا یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی که در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد تسریع در روند اجرایی پتروشیمی های راه اندازی شده می باشد.

,

وی بیان داشت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا دو پروژه پتروشیمی در استان را راه اندازی کنیم، اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و جلسات بررسی گزینش زمین مناسب و سرمایه گذاری این پروژه انجام شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلات که در اجرای پروژه های پتروشیمی و سایر پروژه ها با آن دسته و پنجه نرم می کنیم طولانی شدن بروکراسی اداری و صدور مجوزهای لازم است.

,

تسریع صدور مجوز توسط محیط زیست گامی در راستای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی

, تسریع صدور مجوز توسط محیط زیست گامی در راستای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی ,

حسینی نژاد مطرح کرد: در حال حاضر نیازمند مجوز سازمان محیط زیست هستیم تا بعد از بررسی نتایج برجامانده از آثار زیست محیطی این پروژه تصمیم گیری نهایی را اعلام کند.

,

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست و سایر مجوزهای لازم عملیات اجرایی این پروژه ها در جهت بهره وری از محصولات پتروشیمی آغاز خواهد شد.

,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه مراحل تامین مالی خود را می گذراند و بانک پاسارگاد مسئولیت تامین هزینه های آن را با همکاری سایر بانک برعهده دارد.
وی ابراز کرد: این پروژه سنگین و در مجموع 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که ۱٫۱ میلیارد آن تسهیلات است و ما بقی آن را بانک پاسارگاد و شرکا می‌آورد.

,
,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: برای مطالعات دیگر نیز، تفاهم اولیه با شرکت‌های چینی انجام شده و امیدواریم هرچه سریع تر عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردد.

,

چندی پیش در نشست خبری روز خبرنگار استاندار کرمان در واکنش به شایعه تعطیلی پروژه پتروشیمی کرمان پاسخ داد: تاکنون جلسات زیادی برای تامین مالی پروژه مذکور برگزار شده و بعد از انجام این اقدام مراحل عملیاتی آغاز خواهد شد.

,

به گزارش راه آرمان: آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی کرمان همچنان به دلیل عدم تامین منابع مالی متوقف شده است امیدواریم هرچه زودتر با موافقت سرمایه گذاران مربوطه این پروژه اجرایی شود و گامی در جهت افزایش اشتغال در استان برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه