اخبار داغ

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

انتخاب رشته، سکوی نهایی داوطلبان برای پرش به سوی آینده‌ای روشن/ داوطلبین مراقب مافیای سودجویی باشند

انتخاب رشته، سکوی نهایی داوطلبان برای پرش به سوی آینده‌ای روشن/ داوطلبین مراقب مافیای سودجویی باشند
رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر فردی در مسیر زندگی خود با آن مواجه است بویژه کسانی که فارغ التحصیل دوره متوسطه هستند این انتخاب می تواند بر گوشه گوشه زندگی آینده آنان تاثیر گذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ با اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور،این روزها تب انتخاب رشته و مشاوره در میان کنکوری ها بسیار فراگیر شده است به طوریکه بیشتر وقت خود را به بررسی و تحقیق درمورد رشته ها،شهرها،دانشگاه های سراسر کشور اختصاص داده و به مشاوره های مختلفی مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

انتخاب رشته یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فردی ست که قصد ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل را دارد. از اینرو داوطلب کنکور باید براساس بسیاری از فاکتورها اقدام به این انتخاب مهم زندگی اش کند زیرا در صورت یک اشتباه هرچند کوچک،می تواند آینده ی تحصیلی،شغلی و حتی زندگی خود را ازبین ببرد و یک عمر پشیمانی به بار آورد.

,

, ,

تاثیر انتخاب رشته بر آینده داوطبین

, تاثیر انتخاب رشته بر آینده داوطبین,

علی صباحی گراغانی رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با راه آرمان گفت : انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر فردی در مسیر زندگی خود با آن مواجه است بویژه کسانی که فارغ التحصیل دوره متوسطه هستند این انتخاب می تواند بر گوشه گوشه زندگی آینده آنان تاثیر گذار باشد .

,

وی افزود: در چنین مواقعی برای داوطلبین و والدین آنان دغدغه جدی است که همراه آن اضطراب و استرس جدی نیز وجود دارد متاسفانه به نظر می رسد حتی مؤسسات سود جو نگاه انتفاعی دارند و از این اضطراب سو استفاده و تبلیغات کاذبی را برای جلب مشتری و انتفاع بیشتر راه اندازی می کنند.

,

داوطلبین مراقب تبلیغات کاذب افراد سودجو باشند

, داوطلبین مراقب تبلیغات کاذب افراد سودجو باشند,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن هشدار به داوطلبین و والدین آنان، ادامه داد: داوطلبان متقاضی گزینش رشته های دانشگاهی، انتخاب رشته دانشگاه مبتنی بر اصولی است که نیاز به تخصص خاص دارد لذا مراقبت کنید که تحت تاثیر تبلیغات کاذب افراد سودجو قرار نگیرید.

,

صباحی گراغانی بیان کرد: برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد، آموزش و پرورش در کنار وزارت علوم و سازمان سنجش کشور باید خدماتی ارائه نمایند.

,

وی تصریح کرد: در سطح استان کرمان پایگاه هایی وجود دارند که تحت نظارت آموزش و پرورش قرار دارند که داوطلبین می توانند به این مراکز مراجعه نموده و با کمترین هزینه و یا رایگان صحیح ترین انتخاب را داشته باشند.

,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و پرورش مراکز مشاوره ای در سطح کرمان وجود دارد که دارای مجوز رسمی از سازمان روانشناسی و بهزیستی هستند که صلاحیت ارائه این خدمات را دارند.

,

4 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در سطح استان فعال هستند

, 4 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در سطح استان فعال هستند,

صباحی گراغانی با تاکید بر اینکه انتخاب رشته باید آگاهانه و صحیح باشد، اذعان داشت: در سطح استان کرمان پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پروش فعال است و داوطلبین می توانند بدون هیچ دغدغه ای با کمترین هزینه خدمات خود را دریافت نمایند.

,

وی از کلیه داوطلبین درخواست کرد که تحت تاثیر برخی تبلیغات کاذب مبنی بر اینکه انتخاب رشته تضمینی با هر رتبه ای که شما دارید می توانیم به شما کمک کنیم بهترین رشته دانشگاهی و موفق را برای شما انتخاب نماییم، قرار نگیرند.

,

4 پایگاه در 4نقطه شهر کرمان آماده ارائه خدمات به داوطلبین هستند

, 4 پایگاه در 4نقطه شهر کرمان آماده ارائه خدمات به داوطلبین هستند,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: 4 پایگاه در 4 نقطه شهر کرمان آماده ارائه خدمات هستند که اولین پایگاه در خیابان شهید مصطفی خمینی "مرکز مشاوره مهر"، پایگاه دوم در اداره کل آموزش و پرورش واقع در خیابان معلم و سومین پایگاه در بلوار جمهوری اسلامی جنب هنرستان رسالت و مرکز رفاهی آموزش و پرورش عشایری در چهارراه کار وجود دارد و ضمن اینکه یک پایگاه موقت فعال کردیم که در خیابان پاسداران جنب آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان قرار دارد و در شهرستان ها نیز با وجود متقاضیان حداقل یک پایگاه فعال است.

,

وی هزینه دریافتی توسط پایگاه ها را هر جلسه مبلغ 30 هزار تومان اعلام کرد و گفت: چون آموزش و پرورش ارائه دهنده این خدمات است عمدتا باید رایگان باشد و چون خودگران است حداقل هزینه هایی از داوطلبین صرفا جهت تامین هزینه های آب و برق و هزینه مشاورین که در پایگاه ها دعوت می شوند دریافت می شود ولی هزینه آنان حداقل تعرفه ای است که وجود دارد.

,

صباحی گراغانی عنوان کرد: اشخاصی که ارائه خدمات می دهند از مشاورین تخصصی هستند که سال ها تجربه مشاوره در این زمینه و در بدنه آموزش و پرورش داشته اند و در دوره های تخصصی کارگاه گذرانده اند و از فیلترهای مختلف عبور کرده اند لذا اطمینان می دهم که دغدغه ای در این رابطه نیست.

,

داوطلبین در اولویت بندی رشته محل ها به مشاور متخصص مراجعه نمایند

, داوطلبین در اولویت بندی رشته محل ها به مشاور متخصص مراجعه نمایند,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: انتخاب رشته یک چارچوبی است و نکات فنی دارد لذا تاکید می کنم داوطلبین حداقل در یک اولویت بندی رشته محل ها برای یک بار شده به مشاور متخصص در این زمینه مراجعه کنند.

,

وی افزود: به طور کلی انتخاب رشته بر خلاف تصور پیچیده ای که در ذهن ما ایجاد کرده است هر چند بریک اصولی مبتنی است اما اگر داوطلبان از قبل زمینه آن را ایجاد کرده و مطالعه کرده باشند خودشان می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

,

داوطلبین، رشته های دانشگاهی را بشناسند

, داوطلبین، رشته های دانشگاهی را بشناسند,

صباحی گراغانی چند توصیه جهت راهنمایی داوطلبین نیز داشت: داوطلبین لطفا برای انتخاب رشته به نمره و رتبه کلی توجه نکنند بلکه برای انتخاب رشته به نمره و رتبه در زمینه تخصصی هر گروه آزمایشی دقت نمایند چون رشته ها تخصصی و دسته بندی است و نمره آن زیرگروه برای داوطلب تاثیرگذار است.

,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به نکته دوم و مهم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: داوطلب تلاش کند که رشته های دانشگاهی را بشناسند زیرا این رشته است که سرنوشت آینده شما رقم می زند لذا به عنوان مهمترین شاخص و معیار انتخاب، تلاش نمایند که رشته های دانشگاهی، معاونت رشته و شرایط ادامه تحصیل در رشته اطلاعاتی کسب نموده بعد اقدام به انتخاب رشته نمایند.

,

, ,

وی اذعان داشت: داوطلبینی که از دیگران مشاوره می گیرند و یا اینکه خود اقدام می کنند حتما دفترچه هایی که در اختیارشان قرار گرفته به دقت مطالعه نمایند، چرا که گزینش نهایی سهمیه ها و استان بومی هم تاثیر گذار است لذا عزیزان دقت نمایند در چه سهمیه ای گزینش و انتخاب می کنند و استان بومی اشان کجاست و نکته آخر اولویت بندی رشته محل ها است.

,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از داوطلبین نگران این هستند رشته ای که دوست دارند توی انتخاب صد بگذارند یا اینکه در انتخاب ده یا اول، با اطمینان می گویم که تمامی داوطلبین انتخاب 150 رشته را دارند لذا چیدمان آنها در قالب انتخاب رشته هیچ تاثیری در شانس قبولی آنها نخواهد داشت این ترتیب علاقمندی آنان است یعنی همه انتخاب ها را سازمان سنجش بررسی خواهد کرد اما اولین انتخابی که نمره علمی اش در آن شرایط سهمیه باشد برای آن اعلام خواهد شد.

,

انتخاب 150 رشته وجود دارد

, انتخاب 150 رشته وجود دارد,

وی گفت: لذا داوطلبین بدون دغدغه به این فکر کنند که اگر این رشته را در رتبه دهم قرار دهند ممکن است شانس قبولی را کم کند چیدمان 150 رشته در پایان انتخاب رشته هیچ تاثیر خاصی در شانس قبولی آنان ندارد مگر اینکه میزان علاقمندی اشان را به رشته یا دانشگاهی نشان داده باشند.

,

صباحی گراغانی تصریح کرد: انتخاب رشته اصولی دارد که اگر داوطلبین حداقل زحمت را به خود دهند و دفترچه شماره یک و دو را خوب مطالعه نمایند و در یک جلسه تخصصی از یک مشاور هم کمک بگیرند کفایت می کند اما هیچ گاه راضی نیستیم که داوطلبی به خاطر پرداخت هزینه بالا از انتخاب رشته باز بماند آموزش و پرورش این آمادگی را دارد به عزیزانی که فکر می کنند حتی پرداخت حداقل ها را هم ندارند حتما با هماهنگی که با پایگاه انتخاب رشته انجام می دهیم رایگان پذیرش خواهد شد.

,

ساماندهی کلاس های کنکور و آموزشگاه های آزاد و جلوی گیری از مافیای سودجویی

, ساماندهی کلاس های کنکور و آموزشگاه های آزاد و جلوی گیری از مافیای سودجویی,

رئیس آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی داشته است، در ادامه اظهار داشت: آموزش گاه های علمی آزادی که زیر نظر آموزش و پرورش با مجوز رسمی فعالیت می کنند و خدماتی که ارائه می دهند علمی است و با تعرفه های تعریف شده و با نظارت است.

,

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که متاسفانه برای اولین بار دغدغه را در بحث کنکوربه دلایل مختلف تجربه می کنند و بعضا نادرست و خیلی اوقات تحت تاثیر آن فضا قرار می گیرند خودشان این آمادگی را پیدا می کنند و به دیگران این فرصت را می دهند که سواستفاده نمایند در حالیکه داوطلبین باید بدانند هیچ منبع و مرجعی بهتر از کتاب درسی نیست همه محتوای آزمون کنکور از از کتب درسی است و گاهی اوقات اتفاق می افتد برخی از مباحث کتب درسی شاید به دلایل اینکه حجم کتب درسی محدود است ممکن است از یک کتاب کمک آموزشی هم فقط یک بار استفاده نمایند.

,

صباحی گراغانی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه دانش آموزان تحت تاثیر شرایط بدون مشاوره از آموزش و پرورش اقدام می کنند که البته من فکر می کنم که همه دستگاه های متولی برای ساماندهی موضوع باید فکر جدی تری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه