اخبار داغ

قصه تلخ نرخ پایین محصول خیار؛

نگرانی کشاورزان دهگلانی از افت شدید قیمت محصول خیار/ وقتی « دور ریختن » محصولات کشاورزی راه اعتراض می‌شود

نگرانی کشاورزان دهگلانی از افت شدید قیمت محصول خیار/ وقتی « دور ریختن » محصولات کشاورزی راه اعتراض می‌شود
بازاریابی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از دیرباز معضلی برای بخش کشاورزی به حساب می آمده که هنوز راه حل جامع و پایداری برای آن اندیشیده نشده است و این شرایط باعث شده، در شرایط رکود که تولید بیشتر از تقاضا باشد شاهد کفران نعمت و ضرر تولیدکننده باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خیارکاران دهگلانی از ابتدای سال با هزاران امید و آرزو کار آماده سازی اراضی کشاورزی را آغاز کردند به امید اینکه بتوانند روزی حلال به دست آورند و نیاز‌های زندگی خود را تأمین کنند و در این مدت با اخذ وام وهزینه کرد سرمایه‌های زیاد تلاش کردند تا محصول خود را آماده و به بازار عرضه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,

حدود چند روزه از فصل برداشت خیار گذشته، اما مردم و کشاورزان با نگرانی این ایام را سپری می‌کنند و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، قیمت خیار به کمترین مبلغ رسیده که این قیمت جوابگوی تلاش‌ها و سرمایه گذاری آنان نیست.

,

 

,

 

,

کشاورزان شهرستان در سال جدید با همتی بیش از پیش دست به کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، خیار و دیگر محصولات زدند اما قیمت محصول خیار به شدت کاهش یافته تا جایی که به گفته خود کشاورزان خیار کار اگر به این قیمت محصول آنان که خریدار هم ندارد به فروش برسد دچار ضرر و زیانی جبران ناپذیر خواهند شد.

,

 

,

, ,

 

,

با توجه به اینکه هنوز چند روز از برداشت این محصول که در شهرستان به وفور در حال برداشت است نگذشته است کاهش چشمگیری در بخش فروش این محصول به چشم می‌خورد به‌طوری که باعث نگرانی اکثر خیار کاران شهرستان شده است.

,

 

,

کشاورزان شهرستان از زحمتکش‌ترین اقشار این استان هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و بیداد کردن گرانی در همه حوزه‌ها، اکنون شاهد کاهش شدید قیمت این محصول هستیم.

,

 

,

متاسافانه کشاورزان روستاهای کروندان و قروچای  با توجه به کاهش قیمت خیار و عدم فروش این محصول مجبور به ریختن محصول چند ماهه خود شدند.

,

 

,

   محمد حسین پناهی کشاورز خیار کار ساکن روستا قروچای در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود 15 ساله به کشت محصول خیار مشغول هستم و اینکار تنها در آمد خانواده است.

,



وی افزود: متاسفانه کاهش قیمت خیار باعث می شود که علاوه برنداشتن در آمد دچار ضرر و زیان بخاطر هرینه این محصول شویم.

,
,
,

 

,

 حسین پناهی گفت: ما 4 خانواده یک هکتار خیار کشت کرده ایم که قیمت این محصول پارسال که قیمت بذر و کود مرغی ارزانتر بود اما امسال قیمت بذر به 4 میلیون و کود مرغی از تنی 300 هزار تومان به 700 هزار تومان رسیده امسال با وجود 3 برابر شدن قیمت بذر و کود مرغی قیمت هر کیلو خیار به 1800 تومان رسیده که در مقایسه با پارسال بسیار به ضرر کشاورز است همین باعث شده کشاورزان به علت عدم فروش محصول خود آنرا دور بریزند.

,

 

,

, ,


حیسن پناهی دیگر کشاورز روستای قروچای گفت: با وجود کاهش این محصول ما کمتر از در آمد یک کار گر درآمد داریم بطوریکه با فروش ناچیز و ارزان در مقایسه با هزینه ها در آمد روزانه ما کمتر از 50 هزار تومان است.

,
,

 

,

 وی بیان داشت: از مسئولین درخواست داریم در این موقعیت  بحران اقتصادی ما را حمایت کنند که متاسفانه تاکنون هیچ کسی از ماحمایت نکرده وجوابگو نبوده است.

,


نادری یکی از کشاورزان روستای کروندان هم می گوید ما به حمایت نیاز داریم اگر سال حمایت از رونق تولید است چرا کسی از ما حمایت نمی کند در واقع عدم حمایت از ما وضعیت اقتصادی کشاورزان به خطر می افتد زیرا دراین منطقه بغیر از کشاورز هیچ کارخانه ای که جوابگوی در آمد مردم باشد وجود ندارد.

,
,

 

,

 توفیق نادری یکی دیگر از کشاورزان خیار کار ساکن روستا کروندان گفت: من خودم زمین ندارم و در روستای قروچای زمین برای کشت خیار اجاره کرده ام که با پسرم هر روز حدود 50 هزار تومان در آمد از فروش خیار داریم زیرا  کاهش قیمت به شدت باعث ضرر وزیان به کشاورزان شده است.

,


 
نادری دیگر خیار کار روستا کروندان هم بیان داشت: کاهش قیمت را سوء استفاده دلالان عنوان کرد وگفت: دلالان روزی اقدام به خرید کرده و روز بعد سراغ خرید نمی آیند و دیگر مشکل ما عدم حمایت جهاد کشاورزی است ما باید تا 10 مهر اقدام به برداشت این محصول کنیم هنوز دور روز ار برداشت نگذشته با کاهش شدید قیمت روبرو شده ایم که مجبور به دور ریختن این محصول شدیم.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه