اخبار داغ

مسئول علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور:

تحقق مرجعیت علمی ملی باید جزو اولویت‌های نخبگان علمی باشد

تحقق مرجعیت علمی ملی باید جزو اولویت‌های نخبگان علمی باشد
در نشست و میزگردی که با حضور مدال‌آوران المپیادهای جهانی و به میزبانی خبرگزاری علم و فناوری برگزار شد، رحیمی از حمایت سازمان بسیج علمی از نخبگان در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیمی معاونت علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور در حاشیه نشست فعالین و جریان‌سازان رسانه‌ای که با حضور مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی در خبرگزاری علم و فناوری برگزار شد، با ابراز امیدواری از آینده کشور به جهت وجود نخبگان داخلی، گفت: ما باید شکرگزار باشیم که در کشورمان چنین استعدادهایی داریم و همچنین نخبگان هم باید بخاطر داشتن استعداد نخبگی شکرگزار باشند و از این استعداد در جهت پیشبرد اهداف جامعه اسلامی باید استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رحیمی فعالیت نخبگان در کشور را یک اقدام جهادی خواند و عنوان کرد: فعالیت نخبگان در کشور دارای ارزش زیادی است و اهدای مدال‌های المپیاد توسط نخبگان به مقام معظم رهبری بیشتر از ارزش مادی، ارزش معنوی داشت. اقدام جهادی نخبگان باید در طول مسیر جامعه ادامه داشته باشد و تا زمانی که کشورمان به مرجعیت علمی نرسیده، نخبگان علمی کشور باید کوشش کنند که این تلاش و کوشش باید با دلیل و منطق همراه باشد.

, اقدام جهادی نخبگان باید در طول مسیر جامعه ادامه داشته باشد و تا زمانی که کشورمان به مرجعیت علمی نرسیده، نخبگان علمی کشور باید کوشش کنند که این تلاش و کوشش باید با دلیل و منطق همراه باشد.,

وی از لزوم شناخت نیازهای جامعه توسط نخبگان خبر داد و اظهار داشت: با فراهم کردن امکانات توسط مسئولین و حمایت آن‌ها از نخبگان، آن‌ها باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در جهت رفع این نیازها گام بردارند.

, با فراهم کردن امکانات توسط مسئولین و حمایت آن‌ها از نخبگان، آن‌ها باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در جهت رفع این نیازها گام بردارند.,

رحیمی با اشاره به فراهم‌سازی پایه‌های تمدن اسلامی در دوران حاضر و نقش نخبگان در این مهم بیان کرد: با تمرکز بر حوزه علمی و پژوهشی می‌توانیم تمدن اسلامی را احیا کنیم، زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب این بوده است.

,

مسئول علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور با توجه به پیشرفت علمی کشور در چند سال اخیر، اظهار داشت: جنبش علمی در چند سال اخیر در کشورمان قابل مشاهده است، به صورتی که رتبه علمی کشور ما در سال 1996 از 53 جهانی به 16 جهانی در سال 2016 رسیده است و امروزه شاهد کسب رتبه اول علمی در منطقه هستیم که این مهم رسیدن به جنبش علمی را نشان می‌دهد.

, رتبه علمی کشور ما در سال 1996 از 53 جهانی به 16 جهانی در سال 2016 رسیده است و امروزه شاهد کسب رتبه اول علمی در منطقه هستیم,

وی بر لزوم تحقق مرجعیت علمی در داخل کشور تاکید کرد و ادامه داد: جریان علمی در کشور باید به روز باشد و متناسب با نیازهای بومی کشور سیاست‌گذاری شود. استناد به منابع داخلی و الگو قرار دادن مقالات و نشریات داخلی باید مدنظر سیاست‌گذاران علمی کشور قرار بگیرد تا ما بتوانیم از سلطه علمی غربی‌ها خارج شده و به یک مرجعیت علمی ملی برسیم.

, جریان علمی در کشور باید به روز باشد و متناسب با نیازهای بومی کشور سیاست‌گذاری شود.,

رحیمی در رابطه با راه ایجاد مرجعیت علمی داخلی عنوان کرد: ما با حضور نخبگان علمی همچون مدال‌آوران المپیادهای جهانی می‌توانیم یک شبکه علمی در داخل کشور راه‌اندازی کنیم. سیاست‌های کلان علمی باید به سیاست‌های جزئی تبدیل شده که این مهم کار بسیار سختی است که از عهده نخبگان برمی‌آید.

, سیاست‌های کلان علمی باید به سیاست‌های جزئی تبدیل شده که این مهم کار بسیار سختی است که از عهده نخبگان برمی‌آید.,

وی با تاکید بر شناخت نیازهای روز جامعه توسط نخبگان گفت: نخبگان علمی باید نیازهای جامعه را از کف بازار شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند. و اینگونه است که ما به مرجعیت علمی بومی می‌رسیم.

,

رحیمی با اشاره به قدرت ملی در سایه رسیدن به مرجعیت علمی، اظهار داشت: دشمنان با ایجاد نیروهای اغتشاش و تحریم‌ها سعی در سنگ‌اندازی جلوی راه به مرجعیت علمی رسیدن کشورمان داشته‌اند. همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند که "دعوای ما با دشمنان یک دعوای تمدنی است"، نخبگان باید با تلاش و پشتکار خود کشور را به سمت مرجعیت علمی بومی سوق دهند.

, همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند که "دعوای ما با دشمنان یک دعوای تمدنی است"، نخبگان باید با تلاش و پشتکار خود کشور را به سمت مرجعیت علمی بومی سوق دهند., دعوای ما با دشمنان یک دعوای تمدنی است,

مسئول علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور از اقدامات این سازمان در جهت حمایت از نخبگان و برنامه‌های این سازمان در جهت حمایت از مدال‌آوران المپیادهای جهانی خبر داد و عنوان کرد: سازمان بسیج علمی برای حمایت از نخبگان راهبردهای پنجگانه‌ای درنظر دارد که شامل تبدیل ایده به علم، علم به فناوری، فناوری به تولید و تولید به ثروت را مدنظر دارد.

, راهبردهای پنجگانه‌ای درنظر دارد که شامل تبدیل ایده به علم، علم به فناوری، فناوری به تولید و تولید به ثروت را مدنظر دارد.,

وی افزود: ما در این راهبردها حمایت‌های مادی و معنوی و ارائه تسهیلات مالی را برای نخبگان درنظر داریم. همچنین این سازمان با شناسایی نخبگان و سرآمدان علمی در مناطق مختلف کشور سعی در حمایت و تقویت بدنه علمی و فناوری کشور دارد. لذا در این خصوص اساتید مجرب و تیم‌هایی جهت شناسایی نخبگان حتی در مناطق محروم را فراهم کرده‌ایم.

, این سازمان با شناسایی نخبگان و سرآمدان علمی در مناطق مختلف کشور سعی در حمایت و تقویت بدنه علمی و فناوری کشور دارد.,

رحیمی در پایان به علوم نافع مرجع‌ساز اشاره کرده و گفت: اگر می‌خواهیم مسائل را حل کنیم، باید نظام مسائل را در بازار و دانشگاه را شناسایی کنیم. لذا این سازمان در حمایت از نخبگان علمی، نیازهای مهم کشور را اولویت‌بندی کرده و در کنار نخبگان قدم در راه رسیدن به مرجعیت علمی داخلی گذاشته است.

, اگر می‌خواهیم مسائل را حل کنیم، باید نظام مسائل را در بازار و دانشگاه را شناسایی کنیم.,

منبع: علم و فناوری نیوز

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه