اخبار داغ

آیا وعده‌های مسئولان محقق می‌شود؟

مردم رامسر چشم انتظار افتتاح باند جدید فرودگاه/ رعایت ضوابط جدید برای حل مشکل ساخت‌وسازها

مردم رامسر چشم انتظار افتتاح باند جدید فرودگاه/ رعایت ضوابط جدید برای حل مشکل ساخت‌وسازها
با توجه به وعده مسئولان ارشد مازندران مبنی بر افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر در سال جاری مردم این شهرستان منتظر تحقق این وعده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، استاندار مازندران روزهای گذشته در جلسه شورای اداری استان مازندران، افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان دانست.

فرودگاه رامسر از سال ۱۳۳۲ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۸۸ساخت باند جدید آن آغاز شد ولی وقفه ۱۰ساله این پروژه مشکلات متعددی را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

مدیران زیادی در این سالها تنها با مصاحبه و وعده و البته گاها پیگیری‌های بی‌نتیجه از کنار این ظرفیت گذشتند اما از دو سال گذشته مجدداٌ با فشار افکار عمومی و رسانه‌های شهرستانی تقویت و راه‌اندازی باند جدید فرودگاه رامسر در دستور کار مسئولان ارشد استانی و کشوری قرار گرفت.

ظرفیت فرودگاه رامسر در منطقه غرب مازندران به عنوان یک کریدور هوایی یکی از پتانسیل‌های موجود و بالقوه‌ای است که می‌تواند نقش بزرگی در صنعت توریسم ایفا کند.

این مهم اگر چه مورد وثوق همه مسئولان ذیربط بوده است اما در مقام عمل به واسطه عدم دغدغه‌مندی در این بخش مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

اما با همه اینها، حال پروژه فرودگاه رامسر در روزهای پیش رو، وارد فاز اجرایی می‌شود و مردم نیز منتظرند تا این وعده بزرگ در سال جاری محقق شود.

باند جدید فرودگاه رامسر آذرماه امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سفر اخیر به مازندران گفت: باند جدید فرودگاه رامسر در آذر ماه سال جاری آماده بهره برداری می شود و برای آماده سازی باند جدید دو ماه باند قدیم قابل بهره برداری نبوده و در تاریخ معین بمدت دو ماه فرودگاه رامسر تعطیل می شود.

سیاوش امیر مکری درباره طرح توسعه فرودگاه رامسر گفت: با پیگیری مسئولین و طبق توافقات انجام شده پروژه بهره داری باند جدید فرودگاه رامسر تا اواخر آذر عملیاتی و پس از بهره برداری، فرودگاه رامسر آمادگی پروازها تا تایپ ایرباس ۳۲۰ را دارد.

وی افزود: در راستای افزایش پروازهای فرودگاه رامسر با توجه به زیر ساخت های فرودگاهی که شامل بهره برداری و افتتاح باند جدید است امکان پروازهای جدید با تایپ بالا طبق توافق با شرکت های هواپیمایی برقرار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: با پیگیری ها و دستور وزیر راه و شهرسازی پروژه های فرودگاه های مازندران، فرودگاه های ساری و نوشهر با توسعه زیر ساختی و ترمینالی پروازها بدون هیچ خطری برقرار خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلی که مطرح شده، فرودگاه های کشور بعنوان زیر ساخت‌های مهم در توسعه مناطق نقش مهمی دارند و در استان مازندران و رامسر با توجه به زیر ساخت های گردشگری فرودگاه نقش مهمی در توسعه گردشگری و جذب توریست دارد.

امیر مکری با اشاره به اینکه در پروزاها رعایت مسائل ایمنی و ضوابط با توجه به نیاز شهر به تعادل برسد گفت:  با پیش بینی عملیاتی شدن باند جدید فرودگاه محدودیت ها اعمال شد و با تعیین طرح های جدید برای پرواز های  فرودگاه محدودیت ها برطرف می شود‌.

وی افزود: طبق توافقات سازمان هواپیمایی کشوری و حضور شهرداران منطقه با رعایت ضوابط جدید مشکل مردم رامسر و کتالم و ساداتشهر  در ساخت و ساز برطرف می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, باند جدید فرودگاه رامسر آذرماه امسال افتتاح می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه