اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

حضور جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف، سد راهی برای تجاوز دشمنان/ اردوهای جهادی زمینه‌ای برای خودسازی بسیجیان

حضور جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف، سد راهی برای تجاوز دشمنان/ اردوهای جهادی زمینه‌ای برای خودسازی بسیجیان
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی زمینه ای برای خودسازی بسیجیان می باشد، گفت: حضور جهادگران بسیجی در عرصه های مختلف، سد راهی برای تجاوز دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین مهدوی‌نژاد امام جمعه موقت سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص فعالیت جهادگران در اردوهای جهادی، گفت: جهاد با دشمن به وسیله سلاح و جهاد فرهنگی که همان جهاد کبیر می باشد، در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) به جهاد اکبر، تاکید داشته که در لسان قرآن این کلمه وجود ندارد.

,

مهدوی نژاد با بیان اینکه در اصطلاح دینی زمانی که مسئله جهاد را مطرح می کنیم یعنی باید برای خدمت و رفع مشکلات مردم تلاش کرد، بیان داشت: جهادگر کسی است که با تلاش وکوشش باز هم خستگی ناپذیر است.

,

وی مطرح کرد: با توجه به تفسیر آیه "و جاهدو فی سبیل الله اموالکم و انفسکم"، انفاق کردن مردم، یک نوع جهاد تلقی می شود.

,

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر اینکه حرکت جهادگران بسیجی، یک حرکت فداکارانه است، گفت: تلاش و فعالیت بسیجیان در همه ی نقاط کشور به خصوص در مناطق آسیب دیده از طریق بلایای طبیعی و مناطق محروم که به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و اقتصادی می پردازند یک نوع تلاش وصف نشدنی است که ثواب جهاد را دارد.

,

مهدوی نژاد اذعان کرد: اردوهای جهادی از سوی بسیجیان یک کار ارزشمندی است که در سراسر کشور و در زمان های مختلف انجام می شود که خواهران و برادران بسیجی استان سمنان هم در حال حاضر و با شرایط سخت مشغول فعالیت هستند.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود به جهاد بسیار تاکید دارند و مسئله مهمتر آنکه برای کار ها و مشکلات مملکت، نیروهای جهادگونه می خواهند یعنی افرادی که در سیر حکومتی کشور حرکت جهادی انجام می دهند.

,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه حرکت جهادی یعنی فرد در هنگام مشکلات به امید دیگران نباشد، تاکید کرد: یک جوشش درونی به دنبال هدف و نتیجه باید در جهادگران ایجاد شود که مقام معظم رهبری در کارهای مختلف، مسئله فرهنگ و برنامه جهادی را مطرح کرده و به دنبال یک فکر انقلابی هستند.

,

مهدوی نژاد با بیان اینکه اردوهای جهادی چند هدف را دنبال می کنند که مهم ترین هدف آن ها خودسازی بسیجیان است، افزود: این اردوها منافع بسیار بزرگ و ارزشمندی برای مردم مناطق محروم و آسیب دیده از جمله منافع اقتصادی، درمانی، فرهنگی دارد.

,

وی بیان کرد: در زمان جنگ اگر نیروهای رزمنده نبودند که به دفاع از کشور بپردازند خلاء احساس می شد، و کشور به خطر می افتاد، به طوری اگر در حال حاضر حضور یکپارچه بسیجیان و جهاد گران انقلابی نباشد دشمن زمین جنگ را بدون مانع دیده و زمینه های انحرافی را در کشور ایجاد می کند.

,

امام جمعه موقت سمنان افزود: حضور جهادگران در جبهه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سد راهی برای نیروهای دشمن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه