اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان کرمان:

خبرنگاران در مقطعی درس مقاومت را به ملت ایران و ملل مسلمان جهان آموختند/ رسانه ها مهمترین نقش در پیشگیری از جرائم را به عهده دارند

خبرنگاران در مقطعی درس مقاومت را به ملت ایران و ملل مسلمان جهان آموختند/ رسانه ها مهمترین نقش در پیشگیری از جرائم را به عهده دارند
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت : اصحاب رسانه در برهه زمانی امروز درس مقاومت را که مهم ترین درس در عرصه فعلی است به ملت ایران و ملل مسلمان جهان آموخته اند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: شهید صارمی با خون خود قلم را متبرک ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : اصحاب رسانه در برهه زمانی امروز درس مقاومت را که مهم ترین درس در عرصه فعلی است به  ملت ایران و ملل مسلمان جهان آموخته اند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: با توجه به گسترش و فناوری ها و شبکه های مجازی در حوزه امنیت، امنیت ابعاد تازه ای  به خود گرفته است.

,

ناظری ادامه داد: توسعه شبکه های اجتماعی در هر یک از مقوله های امنیت  کار را بسیار پیچیده کرده است و در این شرایط همکاری اصحاب رسانه تاثیر گذار و ارزشمند خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: رسانه ها نقش های متعددی را در جامعه ایفا می کنند و شاید مهمترین نقش آنها، صحنه ای است که در آن صحنه حیات سیاسی به نمایش درآمده، فرهنگ بال می گشاید و سطرها و هنجارهای زندگی رخ می نماید.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: رسانه ها با شناخت آسیب های اجتماعی و گزارش آن  به کنش گران سطح جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ناامنی را هشدار می دهند که می توان گفت مهمترین عامل در پیشگیری جرائم لقب دارد.

,

ناظری خاطرنشان کرد: رسانه ها با حضور به موقع  در صحنه و شفاف سازی، نقش مهمی در شناساندن  ناهنجاری ها به قشر جوان این نظام دارد .

,

وی تصریح کرد:  رسانه ها همچنین در دوران دفاع مقدس  و موفقیت های 40 ساله نظام جمهوری اسلامی  و گام دوم نفش آفرینی  کردند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: انتظار کنونی از رسانه ها نقش آفرینی ارزشمند آنها در برهه های تاریخی و لحظه های حساسی است که نظام باید از این مراحل عبور کند.

,

ناظری با بیان اینکه بلوغ جمهوری اسلامی فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: حال که توسعه فناوری و فضای مجازی و تهدیدات دشمن علیه جوانان و اخلاقیات نظام را نشانه رفته است نقش رسانه ها در روشنگری و شناساندن آسیب هایی که دشمنان با کج روی ها ترویج می دهد،  بی بدیل است.

,

وی گفت: قطعا اطلاع رسانی در زمان خودش یکی از صفات فرا زمانی و فرامکانی است که باید برای انتشار خبر شفاف سازی شود که جامعه خبری در کرمان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: وظیفه اصلی اصحاب رسانه است که در این حوزه جامعه خبرنگاری و رسانه در سرعت شناسی و به موقع گفتن و امانتداری در انتشار اخبار با اقتدار عمل نماید.

,

ناظری افزود: کیفرشناسی و قانون شناسی یکی دیگر از وظایف شما رسانه ها است چنانچه جوانان و نوجوانان از قوانین موضوعه در حوزه های مختلف آگاهی داشته باشند و از کیفرو مجازات قانونی آن مطلع باشند هرگز طرف آن جرائم نخواهند رفت.

,

وی خاطرنشان کرد: در مصاحبه های متفاوتی که با مرتکبین جرائم صورت گرفته است  اکثرا از بی اطلاعی و عدم آگاهی به سمت این جرم رفته بودند.

,

بالاترین مقام انتظامی دراستان کرمان، شناساندن صحیح قوانین به جوانان و نوجوانان از وظایف دیگر رسانه ها ابراز کرد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: هنوز افرادی هستند که اقدامات هنجارشکنانه را جرم نمی دانند و عملکرد نیروی انتظامی را زیر سوال می برند ولی وقتی آگاهی داشته باشند با نیروی انتظامی همکاری خواهند کرد.

,

وی ادامه داد: شما رسانه ها علاوه بر اطلاع سانی و آگاه سازی در رابطه با قانون کیفری باید روحیه قانون گرایی را در بین مردم و به ویژه جوانان نهادینه کنید.

,

ناظری بیان کرد: رسانه ها باید کاری کنند که مرتکبین جرائم و قانون گریزان احساس شرم داشته باشند و اگر ناخودآگاه دچار ارتکاب جرم شدند نادم از عمل خود باشند.

,

این مقام انتظامی افزود: کیفر بسیار مهم است و عمل بازدارندگی از آن در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر دو واژه فراموش شده را باید شما رسانه ها در جامعه ترویج دهید.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از جرم نقش رسانه ها بسیار مهم است ، ابراز داشت: نقش رسانه ها  مهمتر از مقابله نیروی انتظامی در پیشگیری از جرائم است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اذعان داشت: اطلاع رسانی و شفاف سازی وقایع مهم است ولی گاهی اوقات خشونت را برای جامعه عادی می کند و ارتکاب به جرم را ترویج می دهد، برخی اوقات پرداختن به خبر و بولد کردن آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی برای جلب مخاطبین  ممکن است هنجارشکنی  را اشاعه دهد یعنی باید گفت انتشار برخی از خبرها ممکن است اثر سوء ایجاد نماید.

,

ناظری افزود: این امنیت و اقتداری که امروز نیروی انتظامی در کشور دارد به واسطه حضور و همکاری شما رسانه ها است.

,

وی پیش بینی، پیشگیری و مقابله با جرایم اخلاقی به ویژه در جرائم سازمان یافته، توسعه و ارتقا آمادگی توان عملیاتی یگان ویژه و تکاوری و تحول در کلانتری و پاسگاه ها ، مقابله با قاچاق کالا، سوخت و ترانزیت مواد مخدر ، مبارزه با سرقت های خرد و کلان ، ترویج ارتقا نظم و انضباط و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی، پیش بینی و پیشگیری از مفاسد اخلاقی در فضای مجازی ، تحقق پلیس هوشمند با توسعه فناوری و سامانه های نوین را از اولویت های پلیس برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه