اخبار داغ

جانشین ستاد امربه‌معروف استان قم خبر داد؛

تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌ها و اصناف استان / قداست شهر مقدس قم باید حفظ شود

تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌ها و اصناف استان / قداست شهر مقدس قم باید حفظ شود
جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در اتحادیه‌ها و اصناف شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده و علاوه بر این‌یک شورای تخصصی در اماکن گردشگری و هتل‌ها نیز داریم که موجب نظارت بهتر بر روی این اماکن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا،  سید محمدتقی حسینی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در کشور، اظهار داشت: امام حسین (ع) اصلی‌ترین هدف از قیام خودشان را امربه‌معروف و نهی از منکر را عنوان کردند که نشان‌دهنده‌ای اهمیت این فریضه در جامعه‌ای اسلامی است.

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب نیز همواره بر روی احیای این دو فریضه تأکید شده است اما در عمل اتفاق چندانی نیفتاده است.

حسینی به آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر از دیروز اشاره کرد و گفت: نهضت حسینی مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی به‌عنوان شعار این هفته انتخاب‌شده است.

وی بابیان این برای هر یک از این روزها یک عنوان انتخاب‌شده است، ابراز داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان، امربه‌معروف و نهی از منکر و مطالبه گری، امربه‌معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی، امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی، امربه‌معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه، امربه‌معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی و امربه‌معروف و نهی از منکر و رونق تولید ازجمله عناوینی است که برای هفته انتخاب‌شده است.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: برنامه‌های خاصی نیز برای این هفته در نظر گرفته‌شده است که یکی از برنامه‌ها همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر داریم که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های شهرداری برگزار می‌شود.

وی به دیدار با علما اشاره کرد و گفت: در همین راستا فردا با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار خواهیم کرد و علاوه بر این به‌تمامی وعاظ، ائمه جمعه و جماعات اعلام‌شده است که بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را در بین سخنرانی‌های خودشان مطرح کنند.

حسینی ادامه داد: سخنران قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم نیز یکی از اعضای ستاد خواهد بود که قطعاً موجب افزایش توجه مردم به این فریضه خواهد بود.

وی بابیان این‌که قداست شهر مقدس قم باید حفظ شود، افزود: در تمامی ادارات و بخش‌های استان شورای امربه‌معروف تشکیل‌شده است که زیر نظر امام‌جمعه این بخش‌ها فعال هستند.

حسینی بابیان این‌که در یک سال گذشته اقدامات خوبی درراه اندازی شوراهای امربه‌معروف شده است، تأکید کرد: در اتحادیه‌ها و اصناف شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است و یک شورای تخصصی در اماکن گردشگری و هتل‌ها نیز داریم که موجب نظارت بهتر بر روی این اماکن شده است.

وی افزود: علاوه بر این دو دفتر ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر در حرم و مسجد مقدس جمکران قرار دارد که طلایه داران حضور فعالی در این دو مرکز دارند.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ابراز داشت: عمده فعالیت ستاد تذکر لسانی است که در مراکز شلوغ شهر آمران به معروف این وظیفه را بر عهده‌دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جایگاه حرم حضرت معصومه بحث حافظان حرم را راه‌اندازی کرده‌ایم که مشغول تذکر لسانی است که عمده این فعالیت توسط خواهران اجرا می‌شود.

حسینی تأکید کرد: درزمینهٔ آموزش نیز طلایه داران و افرادی که در حال امربه‌معروف هستند دوره‌هایی را گذرانده‌اند که بتوانند در کار خود موفق‌تر باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای اقناع مردم درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود که بازخوردهای مناسبی نیز داشته است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،  , قم فردا, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه