اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی:

مدارس سنگی خراسان شمالی تا پایان آبان ۹۸ برچیده می‌شوند

مدارس سنگی خراسان شمالی تا پایان آبان ۹۸ برچیده می‌شوند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تعداد مدارس سنگی استان را 17 مدرسه عنوان کرد و گفت: طبق وعده داده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی مدارس سنگی تا آبان ماه از سطح استان برچیده می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهار کرد:  استاندار خراسان شمالی مهلت 4 ماهه ای برای  برچیده شدن مدارس سنگی در خراسان شمالی تعیین کرد که این مهلت آبان ماه جاری به اتمام می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

فلاح تعداد مدارس سنگی خراسان شمالی را 17 مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: علی رغم تمامی مسائلی که در مسیر حرکت و اجرای پروژه ها وجود دارد، 12 پروژه مدارس سنگی در مراحله عملیات اجرایی قرار دارند و طبق وعده داده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی مدارس سنگی تا آبان ماه از سطح استان برچیده می شوند.

,

این مقام مسئول دریافت تاییده و مجوز تخریب مدارس از راه و شهرسازی، دریافت مجوز برکف، دریافت مجوز موقعیت مکانی از لحاظ رعایت حریم رودخانه و جاده، برگزاری مناقصه و تایید توسط استانداری، ابلاغ اعتبارات، واگذاری عملیات اجرایی بنا به پیمانکار را از مراحل ضروری برای تخریب یک مدرسه سنگی و ساخت بنای جدید خواند.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: یکی از اولویت های در دستور اجرای سازمان نوسازی مدارس کشور حذف مدارس خشت و گلی و بخاری های نفتی از سطح مدارس است که خراسان شمالی در این دو مورد پیش از ابلاغهای کشوری اجرای عملیات کرده و هیچ مدرسه خشت و گلی و بخاری نفتی در خراسان شمالی وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه 42 پروژه با 122 کلاس درس در مدارس خشت و گلی استان وجود داشت که با سازه های مقاوم جایگزین شده اند و بنای نو احداث شده است، گفت: در بخش مدارس عشایری باتوجه به شرایط جابه جایی مکانی عشایر، مدارس به صورت کانکس های چرخدار سیار  در نظر گرفته شده است.

,

فلاح با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیتی عشایر خراسان شمالی در شهرستان مراوه تپه اسکان دارند و از 15 آبان جابجایی آغاز و تا اوایل فروردین به استان باز می گردند، گفت: در حال حاضر 80 کانکس در اختیار جمعیت عشایری استان قرار دارد.

,

وی اظهار کرد: همچنین تمهیدات لازم برای خرید 28 کانکس جدید شامل چهار کانکس برای مانه و سملقان و 24 کانکس برای عشایر شیروان در مراوه تپه انجام شده که تا قبل از آغاز کوچ عشایر به آنها تحویل داده شود.

,

وی با بیان اینکه برای مهرماه مشکلی در حوزه مدارس وجود ندارد، گفت: در سال تحصیلی جدید دانش آموزان در مدارس مستحکم تحصیل می کنند و همچنین اگر در مناطق دورافتاده ضرورت وجود داشته باشد، مدارس به صورت دو شیفت برای دانش آموزان برگزار می شود، اما مدارس خشت و گلی نداریم.

,

فلاح 11 درصد از مدارس خراسان شمالی را تخریبی اعلام کرد و افزود:  بناهای بدون استحکام لازم در مقابل زلزله نیز در گروه مدارس تخریبی قرار می گیرند، که این آمار نسب به میانگین کشوری که 26 درصد است، جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص داده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدارس سنگی نیز در گروه مدارس تخریبی قرار می گیرند، گفت: با برچیده شدن مدارس سنگی در موعد مقرر بخشی از مدارس تخریبی استان نیز حذف می شوند.

,

وی همچنین از افتتاح 14 پروژه با 22 کلاس درس در هفته دولت خبر داد و گفت: در مهرماه امسال حدود 21 پروژه با 120 کلاس درس به بهره برداری می رسد که البته این آمار قابل تغییر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه