اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد:

آمادگی پرداخت بیش از یک هزار500 مورد وام اشتغال زایی را داریم

آمادگی پرداخت بیش از یک هزار500 مورد وام اشتغال زایی را داریم
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته 28 میلیارد تومان وام اشتغال زایی پرداخت شد، گفت: امسال با افزایش اعتبارات آمادگی پرداخت وام اشتغال زایی برای بیش از 1500 نفر را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) به توانمندسازی خانواده های مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در کمیته امداد بحث مربوط به توانمندسازی خانواده ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,


وی ادامه داد: این توانمند سازی از نظر فکری، اقتصادی و فرهنگی انجام می شود که کمیته امداد برای هر کدام از این موارد برنامه هایی راتدارک دیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بیان داشت:  این سه موارد در بحث توانمندسازی به هم پیوسته است لذا در مرحله اول مجموعه فرهنگی در خصوص موضوعات فکری و فرهنگی خانواده ها و بصیرت افزایی آنها مخصوصا در حوزه آموزش مهارت های زندگی و ارتقا سطح زندگی ، ایجاد فرهنگ
کار و تلاش و تشویق برای کسب درآمد حلال برنامه هایی را دارد و برای هر کدام از مددجویان در طول سال آموزش های منظمی را برگزار می کند.

وی عنوان داشت: بیشتر این آموزش ها در کانون های فرهنگی بصورت تجمعی برگزار می شود و در صورتی که برخی خانواده ها نیازهای بیشتری داشته باشند مبلغین و مربیان خبره به منازل آنها بصورت حضوری اعزام می شوند .

میرشکار اضافه کرد: در مرحله بعد سعی شده است توانمندی افراد را شناسایی کنیم افرادی که از نظر جسمی توانمندی لازم را دارند و افرادی که مهارت فنی و حرفه ای لازم را دارند و یا افرادی که مهارت لازم را ندارند و نیاز به آموزش فنی و حرفه ای دارند شناسایی می شوند.

راه اندازی اولین مرکز راهبردی شغلی در قم
وی گفت: برای اولین بار در سال گذشته یک مرکز راهبردی شغلی در استان قم به صورت پایلود در کشور راه اندزی کردیم که این مرکز متشکل از مشاورین و افراد متخصصی هستند که مددجویانی که به آنها معرفی می شوند را تحت مشاوره های شغلی بسیار دقیق و کارشناسی قرار می دهند و استعداد های آنها را شناسایی می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد:  از این مرکز افرادی که مهارت دارند و توانایی ایجاد اشتغال در آنها وجود دارد برای دریافت وام اشتغال زایی معرفی می شوند و افرادی هم به مراکز کاریابی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را جذب کنند بسته تشویقی دارند که کمیته امداد تا دوسال بیمه فرد را پرداخت و به ازای هر نفر 50میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارفرما می دهد.

پرداخت 28میلیارد تومان وام اشتغال زایی در سال گذشته
میرشکار بااشاره به اینکه در سال 97 از حدود 1200نفر 945 نفر موفق به دریافت وام شدند ، گفت: در سال گذشته حدود 28میلیارد تومان وام اشتغال زایی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال جاری هم آمادگی داریم به بیش  از 1500 نفر وام اشتغال زایی 50میلیون تومانی پرداخت کنیم.

برگزاری جشن توانمندسازی برای هزار خانواده
مدیرکل کمیته امداد استان قم به جشن توانمندسازی اشاره کرد و گفت: امسال در شب 17 ربیع بعد از ماه صفر جشن توانمندسازی هزار خانواده را که در سال گذشته وام گرفته اند و از چرخه فقر خارج می شوند را خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه اندازی اولین مرکز راهبردی شغلی در قم ,
,
,
,
,
,
,
, پرداخت 28میلیارد تومان وام اشتغال زایی در سال گذشته,
,
,
,
,
, برگزاری جشن توانمندسازی برای هزار خانواده ,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه