اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان:

انقلاب اسلامی با قیام عاشورا پیوند دارد/ بیانه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است

انقلاب اسلامی با قیام عاشورا پیوند دارد/ بیانه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است
ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید شور و شعور عاشورا و حسینی را در کنار هم داشته و ملت را رشد دهند، گفتند: شور عاشورا را باید با شعور حسینی بیان کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید شور و شعور عاشورا و حسینی را در کنار هم داشته و ملت را رشد دهند، گفتند: شور عاشورا را باید با شعور حسینی بیان کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بیانه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است

, بیانه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است,

حجت‌الاسلام‌ عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با بیان اینکه برای حفظ بیت المال باید همگی تلاش کنند، گفت: هیچ فردی نباید گوشه چشمی به بیت المال داشته باشد و در پاسداری از آن باید دستورات بزرگان دین را سرلوحه امور قرار داد.

,

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به تقوا اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: تقوا اقتصادی یعنی یک مومن حقوق و تکالیف الهی و انسان ها را در زمین ادا و رعایت کند و تقوای سیاسی یعنی امر ولی و حاکم اسلامی نه تنها بر ما واجب است بلکه لازم الاجرا بوده و باید به آن عمل کنیم.

,

عبادی زاده با تاکید بر اینکه بیانه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: برای اینکه در گام دوم انقلاب صاحب موفقیت های فراوانی باشیم باید گذشته خود را به درستی بشناسیم؛ امروزه جوانان در فضای مجازی که بیشتر محتوایش توسط دشمنان تولید می شود روی آورده اند.

,

جوانان چهل سال تجربه گرانسنگ انقلاب اسلامی را در اختیار دارند

, جوانان چهل سال تجربه گرانسنگ انقلاب اسلامی را در اختیار دارند,

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌هایی توسط دشمنان ایجاد می‌شود که جوانان ما را از دین دور کنند، بیان کرد: دشمنان با تربیت و ایجاد گروه‌های مختلفی همچون مجاهدین و فرقان بزرگان انقلاب اسلامی را مورد هدف قراردادند در این میان جوانان نباید به هر صدایی که در هر جا بلند شد حتی از دین، بدون بررسی هدف و نیت آن و به‌طورکلی پی بردن به باطن آن گوش فرا دهند.

,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جوانان چهل سال تجربه گرانسنگ انقلاب اسلامی را در اختیار دارند، بیان کرد: هر چند که انقلاب اسلامی از نقطه صفر شروع شد اما در حال حاضر جوانان باید راه خود را پیدا کرده و تجربیات انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند.

,

عبادی زاده تاکید کرد: امروز کشورمان کانون توجهات جهانی است به طوری که  بدون در نظر گرفتن ایران اسلامی نمی‌توانند معادلات منطقه را حل کنند.

,

وی با بیان اینکه سرمایه گزاری که با کار سالم خود به کشور خدمت می کند رزمنده جبهه اقتصادی است، گفت: همان گونه که در جنگ دفاع مقدس دشمنان را ازپای در آوردیم در جنگ اقتصادی نیز باید تروریسم های اقتصادی را نابود ساخت.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید شور و شعور عاشورا و حسینی را در کنار هم داشته و ملت را رشد دهند، خاطر نشان کرد: شور عاشورا را باید با شعور حسینی بیان کنیم.

,

هدف غرب از مذاکره تضعیف مبانی انقلاب است

, هدف غرب از مذاکره تضعیف مبانی انقلاب است,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک افزود: متأسفانه عده ای در داخل کشور جاهلانه یا عامدانه، سعی می کنند مذاکره با غرب را راه حل مشکلات کشور معرفی کنند، در حالی که هدف غرب از مذاکره تضعییف مبانی انقلابی و به قول خودشان تغییر رفتار ایران است.

,

وی بیان کرد: کلید حل مشکلات کشور، خارج از این مرزها نیست، بلکه تکیه بر توان داخل و استفاده از ظرفیت های سرشار الهی است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: انقلاب ما با تأسی از مکتب عاشورا به وقوع پیوست و همیشه در همه زمان ها، مکتب عاشورا چراغ راه انقلاب بوده است وامروز هم عاشورا برای ما پیام دارد.

,

وی تصریح کرد: مکتب عاشورا به ما یاد می دهد که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و مستکبر در قاموس اسلام و اهل بیت جایی ندارد، امام حسین علیه السلام فرمود: «مثلی لایبایع مثله: هرکس در مسیر امام حسین باشد با هیچ حاکم ظالمی بیعت نخواهد کرد ، امام حسین علیه السلام به ما یاد داد که ایستادگی در برابر دشمنان اسلام، همان طور که امام حسین علیه السلام هزینه داد، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد، همان طور که ملت ایران در ۱۷ شهریور سال ۵۷ برای انقلاب خود هزینه دادند و توسط رژیم پهلوی در میدان شهدای تهران به خاک و خون کشیده شدند.

,

وی با اشاره به مذاکره امام برای لغو تحریم و از روی نیاز نبود، بلکه سخنرانی امام برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده تا آخرین لحظات بود اظهار کرد: امام حسین علیه السلام به ما یاد داد، سربلندی دنیا و آخرت مؤمنان در گرو مقاومت و پایداری است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک ابراز کرد: عزاداری سرور و سالار شهیدان بسیار ارزشمند می باشد اما نباید منجر به آفات شود، نباید ترویج معارف اهل بیت حاشیه ای شود،‌ بلکه منبر و روضه باید مهمترین برنامه هیئت باشد، در مداحی و تعزیه خوانی، دستورات شرعی کاملا رعایت شود و محبت امام حسین علیه السلام، مجوز گناه و زیرپاگذاشتن دستورات شرعی نیست، نظم و مسائل امنیتی و حقوق دیگران را باید رعایت کنیم و نباید مراسم تا پاسی از شب طول بکشد که هم موجب آزار دیگران شود و هم فریضه نماز صبح قضا شود ،در مداحی و تعزیه خوانی شأن و حرمت اهل بیت حفظ شود و از الفاظ سبک و نامناسب با شأن آنها اجتناب شود.

,

بیان کرد: روحانیون گرامی  مستقر در روستاها بر رعایت مسائل شرعی در هیئت نظارت کنند تا ان شاء‌ الله مجالس ما مورد رضایت اهل بیت علیهم السلام و خداوند متعال باشد.

,

امام جمعه شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: بعد از خروج امریکا از برجام و عهد شکنی های اروپایی ها، مسئولین کشور تصمیم بر کاهش تعهدات برجامی گرفتند که این اقدام هرچند دیر، ولی شایسته تقدیر بود و امروز در آستانه گام سوم کاهش تعهدات هستیم.

,

اسرائیل باید هنوز در حالت ترس و انتظار کُشنده بماند

, اسرائیل باید هنوز در حالت ترس و انتظار کُشنده بماند,

حیدری افزود: هرچند دو گام قبلی میتوانست محکمتر برداشته شود تا اروپایی ها بیشتر متوجه اراده ایران شوند که ملت ایران حاضر به پذیرش برجام به هر قیمتی نیست ولی به هر حال انتظار این است که گام سوم محکمتر برداشته شود.

,

وی با اشاره به توجه به عهد شکنی های اروپایی ها، دستگاه دیپلماسی نباید به لبخندها و مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه آنها اعتماد کنند و هرگونه وعده باید مکتوب و تضمین شده باشد اظهار کرد: تجربه نشان داده که آنها عملا کنار آمریکا هستند و به وعده های خود عمل نمیکنند و طرح کانال مالی اینتستکس که قرار بود فروش نفت ایران را تضمین کند، علیرغم اینکه هدف را تأمین نمیکند، باز هم از طرف اروپا اجرا نشد و نشان از عدم عزم جدی آنها دارد.

,

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به آیات قرآن کریم که می فرماید که اگر به ظالمان تکیه کنید و به آنها تمایل پیدا کنید،‌در آتش اعتماد به آنها خواهید سوخت اضافه کرد: نکته تأسف برانگیز این است که علیرغم همه بدعهدی اروپایی ها، برخی مسئولین همچنان به اروپا خوش بین هستند که ان شاء الله خدا آنها را از خواب غفلت بیدار کند.

,

حیدری یادآور شد: متأسفانه بخاطر روحیه سازش و کوتاه آمدن برخی مسئولین، کار را به آنجا رسانده که وزیر خارجه آمریکا با کمال وقاحت، برای مذاکره با ایران، شرط میگذارد که ایران باید دست از مبانی انقلابی بردارد، شتر در خواب بیند،‌ پنبه دانه! هیهات از اینکه ملت ایران دست از آرمانهای انقلابی خود بردارد و تنها راه پیروزی بر استکبار، مقاومت و ایستادگی است و امروز به فضل الهی جریان مقاومت دست برتر را دارد.

,

وی با اشاره به‌ حزب الله لبنان که روز یکشنبه، در جواب ترور ناجوانمردانه دو جوان رزمنده حزب الله در سوریه، با موشک ضد تانک، یک خودروی نظامی اسرائیل را منهدم کرد و همه سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند گفت: این اولین جواب بود و اسرائیل باید هنوز در حالت ترس و انتظار کُشنده بماند تا جوابهای دیگر را دریافت کند ، امروز به فضل الهی اقتدار و پیروزی های انصار الله یمن موجب شده که آمریکا به مذاکره مستقیم با آنها روی آورد که اینها نشان از تأثیر مقاومت و ایستادگی دارد.

,

انقلاب اسلامی با قیام عاشورا پیوند خورده است

, انقلاب اسلامی با قیام عاشورا پیوند خورده است,

حجت الاسلام و المسلمین غلامپور، امام جمعه موقت پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: یکی از نکات قابل تامل که باید روی آن مانور داده شود گره خوردن انقلاب اسلامی با قیام امام حسین(ع) است.

,

غلامپور ادامه داد: انقلاب اسلامی در روز عاشورا چراغ خود را روشن کرده است و اولین پشتوانه این انقلاب خون هایی بود که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ریخته شد و پایه های آن را مستحکم کرد.

,

وی تغییر و تحولات در انقلاب اسلامی را به ضرر دشمن قلمداد و اظهار کرد: در سال ۸۸ همگان شاهد آن بودند که دشمن پیشرفت های انقلاب اسلامی را برنتابید و با بی حرمتی به ماه عزای حسینی گمان نابودی انقلاب را کرد که با حضور پرشور مردم در روز ۹ دی این رشته ها پنبه شدند و نقشه های دشمن بر ملا شد.

,

امروز ابن سعدها در مقابل نظام صف آرایی کرده اند

, امروز ابن سعدها در مقابل نظام صف آرایی کرده اند,

امام جمعه موقت پارسیان با اشاره به اینکه امروز ابن سعدها در مقابل نظام صف آرایی کرده اند، تصریح کرد: امروز باید از فرصت ها استفاده کرد و محرم بهترین زمان برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است.

,

غلامپور مذاکرات سیاسی را نتیجه بخش نخواند و تاکید کرد: صحنه های عاشورایی در یمن، فلسطین، بحرین و … چهره دشمنان پلید ما را نشان می دهد و باید مراقب بود تا در سپاه سلیمان صرد خزایی صف آرایی نکنیم.

,

وی خطاب به مسئولان کشور در رابطه با استفاده از فرصت ها و منابع کشور، خاطرنشان کرد: کشور هلند با جمعیت ۱۶ میلیون نفری که تنها راه درآمد آن از راه کشاورزی است با جمعیت ۳ استان شمالی ما برابری میکند، میزان بارش این سه استان شمالی بیشتر از هلند است اما درآمد این کشور از کل کشور ما بیشتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه