اخبار داغ

یادداشت؛

عاشورا؛ نتیجه سقوط خواص

عاشورا؛ نتیجه سقوط خواص
امام حسین(ع) در شرایطی رهبری و امامت را پذیرفتند که بعد حدود چهل سال از رحلت پیامبر(ص) جامعه به قهقرا رفته بود و مسئولینی که روزی افتخارشان ساده‌زیستی بود تبدیل به حکام صاحب اشرافی قدرت و ثروت شده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رحلت پیامبر(ص) نهال اسلام را دچار طوفان ها و هجمه شدید قرار داد، زنده شدن تعصبات و کینه های جاهلیت و نفوذی ها بخصوص با جریان بنی امیه به رهبری ابوسفیان و هدایت یهود جریان سقیفه رقم خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با حضور حضرت علی(ع) و گذشتن مدتی کوتاه از حکومت ایشان  و در گیری‌های داخلی فرصت اصلاح پیدا نشد و شهادت حضرت و زدوبند بزرگان و شیوخ عرب و سکه‌های معاویه چشمشان را کور و دین و ایمان نداشته شان را به باد داد.

,

سلطه بنی امیه و معاویه بر جهان اسلام که هیچ اعتقادی به دین خدا و پیامبر نداشتند جامعه را برد به جاهلیت لذا معاویه که در جریان صلح امام حسن(ع) تعهد داده بود بعد ساقط شدنش حکومت را به شورا واگذار کند، با دسیسه امام حسن(ع) را به شهادت رساند و خیلی زود پای روی تعهدات خود گذاشت.

,

معاویه که حدود شصت وپنچ سالگی رسیده بود به پیشنهاد اطرافیان و خواسته خودش براین شد که برای یزید بعد مرگش جهت خلافت از مردم بیعت بگیرد به کارگزاران نامه نوشت و آنها هم با تهدید و تطمیع و وحشت از بزرگان و و مردم بیعت گرفتند به جز چند نفر که از بزرگان.

,

هر چه تلاش کرد به نتیجه نرسید تا اینکه معاویه هلاک شد و یزید خلیفه شد و جایگاهی که روزی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بر آن به امر خدا تکیه زده و احکام الهی را جاری می کردند و زندگیشان از محروم ترین افراد جامعه پایین تر بود را تبدیل به کاخ کردند که کاخ های کسری و قیصر در مقابل ان حقیر بود.

,

درست مانند انقلاب اسلامی که امام(ره) در خانه محقر و اجاره ای زندگی می کردند و نفوذ کلامش دل مسلمانان و مستضعفان جهان را امیدوار و کاخ های جهان‌خواران را می لرزاند.

,

یک دهه استقامت و ایثار مردم در مقابل جهان خواران و ستمگران و شیاطین دشمن از راه نفوذ وارد شد و تحت عناوین مختلف چنان ضربه‌ای زد که خود دشمن هم باور نمی‌کرد که چنان راحت و آرام بتواند به خواسته های شیطانی خود برسد.

,

در همین دوره بعد پیروزی انقلاب اسلامی اشرافی گری جدید شکل می گیرد و عده‌ای که عموما با پای برهنه از دهات و شهرستان ها آمده بودند، صاحب قدرت و ثروت های افسانه ای شدند.

,

کسانی که روزی افتخارشان مبارزه با امریکا و لیبرال سرمایه داری کفتار پیر انگلیس بود فرش قرمز جلوی همین اجانب پهن کردند بازار ایران شد نمایشگاه کالاهای غربی و فرزنداتشان شدند مقیم امریکا و اروپا.

,

با دلارهای دولتی تحت عنوان تحصیل و لیکن عیاشی و خوش گذرانی و این قشر تازه به دوران رسیده چون طاعون افتاد به جان انقلاب و ولایت و کشور و مردم و بدتر از آن قدرت گرفتن نفوذی ها بخصوص در فرهنگ و اقتصاد.

,

امام حسین(ع) در شرایطی عبای رهبری و امامت را به دوش گرفتند که بعد حدود چهل سال از رحلت پیامبر(ص) جامعه به قهقرا رفته بود و مسئولینی که روزی افتخارشان ساده زیستی بود تبدیل به حکام صاحب قدرت و ثروت شده بودند.

,

بنی امیه ایی که روزی توسط پیامبر(ص) کنار رانده شده بود از دوره خلیفه دوم در شامات به قدرت رسیده بود و امروز قدرت مطلق شده و معاویه خود را پادشاه جهان اسلام می دانست.

,

همچنان که امروز غرب زده های جامعه غرق در فساد و تباهی بزرگان صاحب ثروت‌های افسانه ای که از کاخ های قیصر و کسری بدست آورده بودند شده بودند.

,

حاکمان برای حفظ و بقای خود و سرکوب‌گری لشکری قشونی تشکیل و هرگونه حرکتی را در نطفه خفه می کردند.

,

سپاه جنگ روانی، به شدت فعال بود تخریب و هجمه به اهل بیت(ع) توسط بنی امیه و دستگاه جنگ روانی شان که به فرمایش امام حسین(ع)گوشت و پوستشان از حرام پر شده بود در چنین شرایطی امام قیام بی نظیر و الهی خود که الگوی تاریخی برای بشریت را شروع کردند.

,

وقتی برادرش محمد حنفیه او را از رفتن باز می دارد می فرماید ای برادر اگر در کره زمین جای امنی نباشد هرگز با ظالمی چون یزید ابن معاویه بیعت نخواهم کرد.

,

امام خمینی(ره) نیز در همین راستا و شاخص ظلم ستیزی می‌فرماید اگر لازم باشد فرودگاه به فرودگاه می روم ولی دست از مبارزه برنمی دارم  و امام خامنه ای که وقتی خواستند در دولت اصلاحات و مجلس ششم سیطره و سلطه استکبار و شیطان را برکشور تحمیل کنند چون جدش امام حسین(ع) به صحنه آمد و فرمود دوره صلح گذشته اگر قرار به انجام کاری باشد من کاری حسینی می کنم.

,

امروز عظمت و جایگاه امام حسین(ع) به جایی رسیده که الگوی تمام اقوام و ادیان شده که در این زمینه سخن بسیار است و یکی چون گاندی از قیام کریلا درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم می آموزد و دیگری درس مذاکره.

,

امروز که صاحبان قدرت و ثروت وطن فروشان جاسوسان و و نوکر غرب و اجانب از هیچ خیانتی دریغ نمی کنند و با هزینه های گزاف رسانه ای و کمک اربابانشان و بلندگوهای بی بی سی و رادیو امریکا و هزاران بوق چی دیگر، تلاش می کنند جامعه را گمراه کنند و گناه ناتواتی و خیانت و رذالت هایشان در کشور را به پای نظام ولایت و نیروهای انقلابی بیندازند.

,

به فرمایش علامه شهید مطهری باید شمر زمان را شناخت چراکه گویی فقط ترامپ و سردمداران کاخ سفید نبودند که به این باور احمقانه رسیده بودند که این انقلاب چهل سالگی را نمی بیند بلکه درون کشور هم عده ای خائن به این باور رسیده بودند.

,

به فرموده رهبر معظم انقلاب، سقوط خواص و تبیعت عوام فاجعه عظیم کربلا را بوجود آورد.

,

حسین عباسی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه