اخبار داغ

مدیرکل راه آهن شرق عنوان کرد؛

صادرات ۱۲۵ هزار تن سیمان به کشورهای آسیای میانه

صادرات ۱۲۵ هزار تن سیمان به کشورهای آسیای میانه
مدیر کل راه آهن شرق از صادرات ۱۲۵ هزار تن سیمان از پایانه ریلی تربت حیدریه در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا چنگانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲میلیون و ۵۰ هزار تن مواد معدنی شامل سنگ آهن وگندله ازمبادی معادن سنگ آهن سنگان خواف به مقاصد فولاد اصفهان و فولاد خوزستان و بندرعباس بارگیری و حمل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی از جذب بیش از ۷۰۰ هزار تن بار جدید از معادن سنگ آهن سنگان خواف با راه اندازی قطار باری برنامه ای دوم سنگان – قم خبر داد و گفت: در طرحی مبتکرانه با استفاده از حمل ترکیبی، قطار باری برنامه ای دوم از مبدا سنگان به مقصد ایستگاه قم راه اندازی  و روزانه به طور متوسط ۴۰ واگن به وزن ۳۲۰۰ تن به ظرفیت بارگیری راه آهن شرق افزوده شد که امیدواریم با تداوم این روند تا پایان سال بیش از ۷۰۰ هزارتن بار جدید جذب راه آهن شده و ۸۰ درصد مجموع بار مورد نیاز صنایع فولادسازی خوزستان با شبکه ریلی حمل شود.

,

مدیر کل راه آهن منطقه شرق بیان داشت: طی مدت مذکور، ۲میلیون و ۵۰ هزار تن مواد معدنی شامل سنگ آهن وگندله ازمبادی معادن سنگ آهن سنگان به مقاصد فولاد اصفهان و فولاد خوزستان و بندرعباس بارگیری و حمل شد.

,

وی افزود: در ۵ ماهه ابتدای سال ۱۲۵ هزار تن محموله سیمان جهت صادرات به کشورهای آسیای میانه از پایانه ریلی تربت حیدریه بارگیری و ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴۰درصدی داشته همچنین ۳۲۰ هزار تن ذغالسنگ از معادن پروده با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به ۵ ماهه ابتدای سال ۹۷ بارگیری و به مقصد ذوب آهن اصفهان حمل شد .

,

چنگانی خاطر نشان کرد، در ۵ ماهه مذکور، مقدار ۱۲۹ هزار تن محموله از قبیل کنستانتره و دیگر اقلام نیز در این اداره کل تخلیه شده است.

,

معادن سنگان در شرق کشور با ذخیره بیش از ۱/۲ میلیارد تن سنگ آهن بعنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه به شمار می آید که در افق ۱۴۰۴ می بایست بیش از ۲۷ میلیون تن مواد معدنی از این معادن توسط شبکه ریلی بارگیری و حمل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه