اخبار داغ

فرمانده انتظامی ویژه کیش:

توقیف 5 شناور صیادی غیرمجاز و کشف 4000 کیلوگرم انواع آبزیان در کیش

توقیف 5 شناور صیادی غیرمجاز و کشف 4000 کیلوگرم انواع آبزیان در کیش
فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: با برخورد با عوامل صید غیرمجاز و قاچاق ماهی اوایل هفته گذشته عوامل گشت دریابانی کیش پنج شناور که اقدام به صید غیرمجاز در آب های کیش کرده بودند را توقیف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سرهنگ علی اصغر جمالی،فرمانده انتظامی ویژه کیش ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر هوشیاری و بیداری گشت های دریابانی مرزی جزیره کیش اظهار کرد: در گشت زنی های اخیر پرسنل گشت پایگاه دریابانی کیش در عمق نوار مرزی و آب های انحصاری و اقتصادی کیش، نیروهای دریابانی موفق به توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: از این شناور 32 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد که در این رابطه شش نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به بندرگاه کیش منتقل و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی جهت اعمال قانون معرفی شدند.

,

به گفته فرماندهی انتظامی ویژه کیش از ابتدای سال 1398 در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت در آب های مرزی کیش، تعداد 16 فروند شناور حامل سوخت توقیف و در این رابطه تعداد 154 از خدمه شناورها دستگیر و 180 هزار لیتر سوخت توقیف شده است.

,

توقیف 5 شناور صیادی غیرمجاز و 4 هزار کیلوگرم انواع ماهی

, توقیف 5 شناور صیادی غیرمجاز و 4 هزار کیلوگرم انواع ماهی,

 جمالی در رابطه با برخورد با عوامل صید غیرمجاز و قاچاق ماهی نیز اظهار کرد: اوایل هفته گذشته عوامل گشت دریابانی کیش موفق به توقیف پنج شناور که اقدام به صید غیرمجاز در آب های کیش کرده بودند توقیف شدند.

,

وی افزود: از این شناورها که اقدام به صید غیرمجاز انواع آبزیان با استفاده از تورهای منوفلامنت و ترال که استفاده از آن ها در آب های کیش غیرمجاز بود حدود چهار هزار کیلوگرم انواع ماهی کشف و ضبط شد.

,

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به توقیف بیش از 11 هزار متر تور غیرمجاز از این شناورها افزود: در این رابطه 27 خدمه این شناورها که اقدام به صید غیرمجاز و قاچاق ماهی کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

,

وی  تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 48 فروند شناور صیادی غیرمجاز و حدود 30 هزار کیلوگرم انواع آبزیان که به روش غیرمجاز صید شده بوند به همراه 28 هزار متر انواع تورهای منوفلامنت و ترال که معروف به تور اسرائیلی بوده و قاتل انواع آبزیان دریایی است کشف شده و در این رابطه 148 صیاد غیرمجاز نیز دستگیر و به مقامات قضایی جهت اعمال قانون سپرده شده اند.

,

جمالی با اشاره به اینکه ماهی های کشف شده با دستور مقامات قضایی به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی سپرده می شود تا به مصرف افراد تحت پوشش این نهادها برسد خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه اینگونه اقدامات غیرقانونی سود نامشروع بسیاری برای متخلفان دارد برخی افراد هنجارشکن در این حوزه ورود می کنند که البته پلیس نیز در برخورد با این افراد با قاطعیت تمام همواره در صحنه حاضر است و امیدوارم با مجازات هایی که توسط مقام قضایی برای این افراد تعیین و اعمال می شود در آینده شاهد کاهش بازدارندگی مجازات ها و عدم ورود متخلفان به این حوزه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه