اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اعلام کرد

رشد ۳۰ درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال

رشد ۳۰ درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از رشد 30.84 درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال در استان در راستای طرح نذر خون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طی دهه اول ماه محرم امسال هزار و 162 نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 772 نفر موفق به اهدای خون شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصر اترک,

زارع افزود: 50 نفر از این اهداکنندگان خون در استان، بانوان بودند همچنین 211 نفر از اهداکنندگان خون در استان نیز برای بار اول خون اهدا کردند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان هم استانی برای اهدای خون 32.4 درصد رشد داشته است.

,

وی همچنین گفت: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته نیز تعداد اهداکنندگان خون در استان 30.84 درصد و تعداد بانوان خون دهنده 35.13 درصد و تعداد اهداکنندگان بار اولی خون نیز 54.1 درصد رشد داشته اند.

,

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که نیاز به خون نیازی همیشگی است و بیماران در طول سال به دریافت خون نیاز پیدا می کنند، تصریح کرد: از تمامی هم استانی ها درخواست می کنیم که همچون گذشته با خون دهی یاری گر بیماران باشند.

,

زارع در خاتمه بیان کرد: اهداکنندگان خون، طرح نذر خون را به طور مستمر در طول سال ادامه دهند تا ذخایر خون و فرآورده های خونی به درستی مدیریت شوند و از انباشت یکباره خون در مناسبت های خاص در پایگاه های انتقال خون جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه