اخبار داغ

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خبر داد:

آغاز انتقال تجهیزات مواکب اربعین از ۲۸ محرم/ ۶۰ درصد موکب‌ها در مرزها مستقر می‌شوند

آغاز انتقال تجهیزات مواکب اربعین از ۲۸ محرم/ ۶۰ درصد موکب‌ها در مرزها مستقر می‌شوند
دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب به زائران اربعین‌ و‌ زمان آغاز انتقال تجهیزات موکب‌ها گفت: ۶۰ درصد موکب‌ها در داخل کشور و به ویژه مرزها مستقر می‌‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو‌با فارس با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌ها به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در سامانه مواکب امسال ۳ هزار و ۷۳۸ موکب به ثبت رسید که از این بین پروانه فعالیت یک هزار و‌۸۰۰ موکب تاکنون صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
فعالیت ۲۵۰۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۹۸
,
 
,
وی با بیان اینکه پروانه فعالیت ۸۳ موکب نیز در کمیسیون در حال بررسی است،افزود: امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ موکب به صورت قطعی در اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند که البته ممکن است تعداد این موکب‌ها پس از بررسی درخواست‌ موکب‌داران افزایش یابد.
,
 
,
۶۰ درصد‌موکب‌ها در مرزها مستقر می‌شوند
,
 
,
افضلی به تعداد موکب‌های مستقر در ایران و عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی، امسال علاوه بر مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، در مرز خسروی نیز موکب‌ها مستقر خواهند شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها حدود ۶۰ درصد موکب‌ها در کشور و به ویژه نزدیک مرز به زائران خدمت می‌کنند.
,
 
,
دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تعداد موکب‌های مستقر در مرز بیشتر است اما خدمت‌رسانی این موکب‌ها در عراق بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت‌رسانی به زائران ۷۰ درصد موکب‌ها در عراق و ۳۰ درصد در کشور مستقر می‌شوند، به طوری که خدمت‌رسانی در عراق بیشتر از مرزها است درحالی که ۶۰ درصد موکب‌ها در مرزها مستقر خواهند بود.
,
 
,
توزیع روزانه‌ ۳ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امسال در بحث تغذیه و اسکان شاهد رشد خوبی خواهیم بود، گفت: در اربعین سال جاری موکب‌ها به صورت روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع می‌کنند. همچنین تعداد موکب‌های اسکان اربعین ۹۸ نیز افزایش یافته، به طوری که برای اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر برنامه‌ریزی شده است.
,
 
,
انتقال تجهیزات‌ موکب‌های اربعین به عراق در یک هفته
,
 
,
افضلی از آغاز انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق از ۲۸ محرم خبر داد و افزود: موکب‌داران از ۲۸ محرم تا ۵ صفر یعنی از ۶ تا ۱۲ مهرماه می‌توانند تجهیزات و امکانات خود را از مرزهای ایلام، کرمانشاه و شلمچه به عراق منتقل کنند.
,
 
,
وی با اشاره به برخی مشکلات موکب‌داران در اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال تجهیزات موکب‌ها پیش‌بینی شده و امیدواریم امسال بتوانیم رضایت‌ موکب‌داران را به همراه داشته باشیم. البته مشکلات اربعین سال گذشته نیز از سوی طرف عراقی ایجاد شده بود که امیدواریم امسال شاهد  تردد روان و بدون‌ مشکل باشیم.
,
 
,
آغاز خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین از ۷ صفر/ آمادگی صحن حضرت زهرا (س) برای پذیرایی از زائران
,
 
,
دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به زمان آغاز ارائه خدمات موکب‌های کشورمان به زائران حسینی اشاره کرد و گفت: موکب‌های مستقر در کشور از ۷ تا ۲۸ صفر به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند. موکب‌های داخل خاک عراق نیز از ۱۰ تا ۲۵ صفر فعالیت خواهند کرد.
,
 
,
افضلی در پایان به آمادگی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و‌ صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به تکمیل صحن حضرت زهرا (س) امکانات بهتری به زائران ارائه می‌شود. همچنین در کربلا بخشی از فضای صحن عقیله بنی‌هاشم (س) میزبان زائران پیاده‌روی اربعین می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه