اخبار داغ

پاسخ مسئولین به مردم روستای قلعه بالا شاهرود؛

حل مشکلات هزینه دارد؛ نمی توانیم رفع کنیم!

حل مشکلات هزینه دارد؛ نمی توانیم رفع کنیم!
چرخ اقتصاد یک استان به وسیله روستاها در گردش است اما همین مناطق مشکلاتی دارد که کمتر به آن توجه می‌شود، روستای قلعه بالا شاهرود یکی از این روستا ها است که مردم آن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، چرخ اقتصاد یک استان به وسیله روستاها در گردش است اما همین مناطق مشکلاتی دارد که کمتر به آن توجه می‌شود. قلعه بالا، یکی از روستاهای شهرستان شاهرود استان سمنان است که به مشکلات آن پرداخته ایم.این روستا به دلیل گردشگری بودن و داشتن مناطق تاریخی دارای اهمیت فراوانی است. قلعه بالا نام یک روستای زیبا و پلکانی در 140 کلیومتری جنوب شرقی شاهرود و 24 کیلومتری شهر بیارجمند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کوهپایه ای بودن این روستا سبب شده تا ساخت و ساز مناطق مسکونی و زمین های زراعی و باغات به صورت پلکانی درآید و این امر در کنار کاربرد مصالح سنتی و بومی در ساخت خانه ها با اقلیم کوهپایه ای بر فراز پهنه ای از کویر منظره زیبایی را بوجود آورده و نظر هر تازه واردی را به خود جلب می کند.

,

حسن کیقبادی دهیار روستای قلعه بالا در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه 140 خانوار و با جمعیت بالغ بر 450 نفر در روستای قلعه بالا زندگی می کنند، گفت: هرچه این روستا با مشکلات زیادی رو به رو است ولی به دلیل گردشگری بودن روستا اکثر مردم زندگی در روستا را ترجیح می دهند.

, مرآت,

دهیار روستای قلعه بالا از گردشگری بودن روستا خبر داد و افزود: بیشتر مردم روستا از طریق حضور گردشگران امرار معاش و کسب درآمد می کنند.

,

بازدید سالانه 5 هزار گردشگر خارجی

, بازدید سالانه 5 هزار گردشگر خارجی,

کیقبادی با اشاره به اینکه گردشگری بودن این روستا باعث ارتقا و رشد اقتصادی روستای قلعه بالا می شود، عنوان کرد: سالیانه 5 هزار گردشکر ایرانی و خارجی از کشورهای لهستان، اروپا و..  از روستا دیدن می کنند.

,

وی ادامه داد: با وجود اقلیم گرم و خشک، آب و خاک شیرین روستا ی قلعه بالا بادام، گردو، پسته، زردآلو، انگور و انجیر از باغات و زمین های کشاورزی برداشت می شود.

,

دهیار روستای قلعه بالا افزود: در روستای قلعه بالا پسته های محلی با گونه ای بسیار ریز کشت می شود که روستائیان به اندازه مصرف خود از آن استفاده کرده و به فروش نمی رسانند.

,

کیقبادی از کمبود آب کشاورزی در روستا خبر داد و مطرح کرد:  آب شرب روستای قلعه بالا با 5 روستای دیگر مشترک بوده و فرسودگی لوله ها باعث  شده است که با کمبود آب مواجه شویم.

,

وی در خصوص پیگیری مشکلات روستا و پاسخ مسئولین، اظهار کرد:  پاسخ مسئولین این است که حل مشکلات هزینه زیادی دارد و نمی توان آن را حل کرد.

,

دهیار روستای قلعه بالا گازرسانی نامناسب در روستا را از دیگر مشکلات دانست و مطرح کرد: برخی مناطق روستا از گاز استفاده و مناطق دیگر از نعمت گاز محروم هستند، از طرفی دیگر لوله های گاز بر روی دیوار ها چهره روستا را مخدوش کرده است.

,

کیقبادی مطرح کرد: معابر روستا سنگ فرش بوده که  برای نصب شبکه اصلی گاز و علمک ها حفاری شده اند که باید بهسازی معابر انجام شود.

,

وی دوبانده نبودن جاده متصل به روستا را از دیگر مشکلات روستای قلعه بالا دانست و افزود: دوبانده نشدن جاده باعث تصادفات زیادی می شود که برای حل آن تامین اعتباری صورت نگرفته است.

,

دهیار روستای قلعه بالا تصریح کرد: بارش باران شدید بر روی بافت قدیمی خانه ها باعث خسارت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه