اخبار داغ

گزارش/

سگ های ولگرد سوهان روح شهروندان پلدختری/امکانات زنده گیری و بی هوشی سگ های ولگرد در پلدختر وجود ندارد+فیلم

سگ های ولگرد سوهان روح شهروندان پلدختری/امکانات زنده گیری و بی هوشی سگ های ولگرد در پلدختر وجود ندارد+فیلم
وجود سگ های ولگرد به یک معظلی در شهرهای لرستان تبدیل شده به طوریکه شهروندان شهرستان پلدختر نسبت به این موضوع که آسایش و آرامش آنها را سلب کرده گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  بیان روز، وجود سگ های ولگرد به یک معظل در شهرها تبدیل شده است و با توجه به اینکه این حیوان یکی از عوامل اصلی حمله و گزش به انسان است و در بسیاری از موارد هم گزش انسان توسط سگ باعث بیماری هاری می شود توجه به اتلاف آنها امری ضروری به نظر می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز، ,

هر چند در بهمن ماه 87 دستور العملی در مورد کنترل جمعیت سگ های ولگرد در ستاد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب شد ولی به نظر می رسد در راستای اجرای برنامه معدوم سازی سگ های ولگرد مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

,

این در حالی است که با شروع فصل کوچ عشایر ،جمعیت سگ های ولگرد در مناطق شهری مثل پلدختر افزایش پیدا می کند به طوریکه در برخی از مناطق حاشیه شهر ،این حیوانات جولان می دهند.

,

اهالی منطقه مرکز بهداشت شماره 2،کوی پاسداران و برخی دیگر از این مناطق در مورد وجود سگ های ولگرد در درب منازل خود گلایه مند هستند.

,

مسعود قنبری از شهروندان پلدختری گفت:از ساعت 12شب به بعد تا صبح سرو صدای سگ های ولگرد باعث سلب آسایش و آرامش منطقه شدند.

,

وی افزود:در صورتیکه دانشجو یا مسافری بخواهد نیمه های شب به یکی از منازل مسیر مرکز بهداشت شماره 2 یا اطراف پارک رضوان مراجعه کند با ترس و دلهره از حمله  سگ های ولگرد در این مسیر تردد می کنند.

,

سگ ولگرد

, سگ ولگرد,

احمدی از دیگر شهروندان با بیان اینکه وجود سگ های ولگرد در منطقه کوی پاسداران جنب هواشناسی و محیط زیست به یک معضل تبدیل شده است بیان کرد: در برخی از کوچه ها،حرکت سگ های ولگرد با سرو صدای زیاد خود باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم شده است.

,

وی بیان کرد: این حیوانات شب تا صبح در زمان استراحت خانواده ها با سرو صدای زیاد بر سر زباله ها و پس ماندها درگیر شده و این مسئله خواب و آسایش را از مردم سلب کرده است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید سگ های ولگرد بایستی بصورت زنده گیری و بی هوشی اتلاف شوند افزود:با توجه به این دستور العمل جدید شهرداری و مرکز بهداشت وظیفه دارند و نیروی انتظامی هم در صورت نیاز آماده همکاری است.

,

سرهنگ رضا داودی  با اشاره به اینکه  امکان زنده گیری و بی هوشی در پلدختر وجود ندارد اظهار کرد: نیروی انتظامی همچنان آماده همکاری با کمیته اتلاف سگ های ولگرد است.

,

وی تصریح کرد:هر زمانی که شهرداری برای معدوم سازی سگ های ولگرد تقاضا کند ،نیروی انتظامی طبق روال قبلی ودستورالعمل ها آماده همکاری است.

,

جهانگیر اکبری شهردار پلدختر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به حال حدود 100سگ ولگرد اتلاف شده است افزود:کمیته ای متشکل از شهرداری،شبکه بهداشت و درمان،نیروی انتظامی و محیط زیست بصورت هفتگی در سطح شهر و حومه اقدام به گشت زنی و اتلاف سگ های ولگرد می کنند.

,

وی بیان کرد:از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده مواردی از وجود سگ های ولگرد ،موضوع را از طریق شماره تلفن32222510حوزه خدمات شهری اطلاع رسانی کنند.

,

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه امکانات زنده گیری و بی هوشی در شهرستان پلدختر وجود ندارد، مجبور به استفاده از روش سنتی برای اتلاف حیوانات موذی هستیم.

,

مسئول شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه 800نوع بیماری قابل انتقال بین انسان وحیوان وجود دارد بیان کرد:با توجه به شیوه زندگی برخی از استانهای کشور که در میان کوههای زاگرس قرار دارند و با دام  ها بیشتر ارتباط دارند، شیوع این بیماری های مشترک وجود دارد.

,

کرموند اضافه کرد:کمیته مبارزه با حیوانات زیان کار مثل سگ و گربه های مشکوک به بیماری هاری در شهرستان پلدختر تشکیل شده است.

,

وی با اشاره به وظیفه شبکه بهداشت و درمان در قبال اتلاف سگ های ولگرد عنوان کرد:شبکه بهداشت و درمان از لحاظ واکسینه شدن ضد هاری افرادی که مسئول اتلاف هستند و بر جمع آوری و دفن لاشه های این حیوانات نظارت دارد .

,

وی با بیان اینکه مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان است تصریح کرد:بیماری‌هایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک از جمله بیماری هایی هستند که احتمال انتقال آن از طریق سگ های ولگرد وجود دارد .

,

امیدواریم متولیان امر در کمیته اتلاف حیوانات زیان کار با توجه به حساسیت موضوع و تامین سلامت مردم و این بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پلدختر بیش ازپیش توجه داشته باشند.

,

, ,

برای دانلود کلیپ اینجا دانلود کنید

, دانلود کنید,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه