اخبار داغ

بزرگراه یا جاده بهسازی شده ناایمن؛

«گذرگاه خونین» همچنان قربانی می‌گیرد/ ۱۳ سال از تصویب دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر می‌گذرد/ ایمنی جاده ساخته شده در حد بزرگراه نیست

«گذرگاه خونین» همچنان قربانی می‌گیرد/ ۱۳ سال از تصویب دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر می‌گذرد/ ایمنی جاده ساخته شده در حد بزرگراه نیست
با گذشت ۱۳ سال از تصویب دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر و با وجود توسعه منطقه و قرار گرفتن این جاده در مسیر زائران علی بن موسی الرضا (ع)، همچنان در همان وضعیت نابسامان قبلی است و پاسخگوی میزان تردد نیست و ایمنی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ راه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است و هم‌زمان با توسعه شاهد بهبود وضعیت زیرساخت‌های راه نیز هستیم و در استان خراسان رضوی نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای این مهم صورت گرفته است و بسیاری از محورهای مواصلاتی استان تبدیل به بزرگراه شده‌اند که این موضوع در کاهش خطرات رانندگی و کم کردن تلفات جاده‌ای نقش بسیار مهمی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جاده کاشمر به شادمهر یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان و همچنین منطقه ترشیز است که مسیر تردد زائران زیادی به مشهد الرضا و بالعکس محسوب می شود؛ تبدیل این مسیر به بزرگراه سال‌ها است که مصوب شده اما تا هنوز عملی نشده است.

,

هر چند کار دوبانده شدن 15 کیلومتر ابتدایی از سمت کاشمر انجام شده ولی وعده‌های تکمیل این بزرگراه هنوز به صورت کامل عملی نشده و این مسیر هم‌اکنون ایمنی لازم را برای مردم، رانندگان و اهالی مناطق اطراف ندارد.

,

جاده 55 کیلومتری کاشمر به سه راهی شادمهر که به دلیل بروز تصادفات رانندگی به «گذرگاه خونین» شهرت یافته، اصلی ترین محور مواصلاتی این شهرستان با بیشترین میزان تردد است که به دلیل بروز حوادث دل‌خراش و خونین رانندگی در سال 85 به درخواست مردم و مسئولان وقت شهرستان در سفر دولت نهم به خراسان رضوی اجرای باند دوم در این محور به تصویب رسید، اما با وجود پیگیری های مستمر مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون این خواسته مهم محقق نشده است به طوری که همچنان شاهد بروز حوادثی  در این جاده هستیم.

,

 ظاهراً وعده های محقق نشده مسئولان برای بهره برداری از قسمتی از باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر که به گذرگاه خونین شهرت یافته است پایانی ندارد و خبری از افتتاح باند دوم گذرگاه خونین در 14 کیلومتر ابتدای این جاده که نیست.

,

 

,

, ,

دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر آرزوی همه مردم و رانندگان است

, دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر آرزوی همه مردم و رانندگان است,

یکی از رانندگانی که همه روزه در این محور تردد می کند در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: جاده کاشمر به شادمهر از مهم‌ترین و پرخطرترین راه های مواصلاتی منطقه ترشیز است و دو بانده شدن این جاده آرزوی تمام مردم و به‌خصوص رانندگان وسایل نقلیه سنگین و سبک است.

,

وی با بیان اینکه این جاده از نظر امنیت و رفت و آمد، جاده ای حادثه خیز محسوب می شود به‌خصوص که دوبانده هم نیست و هر لحظه ممکن است حادثه ای رخ دهد، خاطرنشان کرد: این جاده شلوغ و کم عرض است که حادثه های زیادی را برای رانندگان وسایل نقلیه سبک ایجاد می کند.

,

وی در ادامه به مشکلات جاده اشاره کرد و افزود: عدم آسفالت مناسب، نبود حریم استاندارد در جاده، نبود پارکینگ های استاندارد و نبود خط کشی های مناسب از جمله مشکلات اساسی این جاده محسوب می شود که خسارت های زیادی را به وسایل نقلیه وارد می کند.

,

این راننده با بیان اینکه جریمه های سرسام آوری که به واسطه وجود دوربین های این مسیر متوجه رانندگان می شود می توانست تا به امروز این جاده را دوبانده کند، تصریح کرد: سرعت های اتوبوس را بسیار کاهش دادند و هر 1500 متر سبقت ممنوع شده که ترافیک های بزرگی را ایجاد می کند.

,

وی با تأکید بر اینکه شهرستان کاشمر که به عنوان دومین شهر زیارتی استان محسوب می شود نباید امکانات جاده ای ضعیفی داشته باشد، اذعان کرد: ماهی نیست که پلیس راه خبر فوت عزیزان و همشهریان را ندهد و این حکایت تلخی است که سلامت روانی تعداد زیادی از هم‌وطنان به خطر می اندازد.

,

وی با اشاره به اینکه در سال 85 بود که موضوع دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر در دولت نهم تصویب شد ولی متأسفانه با گذشت 13 سال هنوز این جاده بی سرو سامان است، عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر مسئولان استان و شهرستان با پیگیری های مداوم خود فکری به حال این جاده مرگ بردارند تا شاهد لحظات خوب و سفرهای آرام و بی خطر برای همه مردم در این جاده باشیم.

,

 

,

, ,

15 کیلومتر ابتدایی باند دوم جاده کاشمر به شادمهر اوایل مهر افتتاح می شود

, 15 کیلومتر ابتدایی باند دوم جاده کاشمر به شادمهر اوایل مهر افتتاح می شود,

عابدی، رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص وضعیت محور کاشمر به شادمهر، اظهار داشت: تقریباً 15 کیلومتر از محور کاشمر به شادمهر دوبانده شده و برای 20 کیلومتر دیگر این محور مناقصه برگزار شد و پیمانکار آن مشخص شده است و در اوایل مهرماه کلنگ زنی خواهد شد و 15 کیلومتر ابتدایی آن افتتاح می شود.

,

وی با بیان اینکه برای تکمیل 15 کیلومتر از باند دوم محور کاشمر به شادمهر قریب به 30 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: 35 کیلومتر از این محور در حوزه راه و شهرسازی کاشمر است و برای 20 کیلومتر دیگر 66 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و الباقی آن در حوزه تربت حیدریه قرار دارد.

,

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر تصریح کرد: تکمیل 20 کیلومتر حوزه کاشمر نیز در گرو تخصیص اعتبار است و اگر اعتبار به موقع تخصیص یابد اجرای آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

,

 

,

, ,

15 کیلومتر ابتدایی محور کاشمر به شادمهر باید بعد از تأیید ایمنی افتتاح شود

, 15 کیلومتر ابتدایی محور کاشمر به شادمهر باید بعد از تأیید ایمنی افتتاح شود,

سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در خصوص محور کاشمر به شادمهر اذعان کرد: یکسری مسائل به راهداری در خصوص محور کاشمر به شادمهر اعلام شده که باید تأمین کنند تا ایمنی آن تأیید شود.

,

وی همچنین گفت: به دلیل جداسازی نشدن فیزیکی دو باند نمی توانیم اجازه افزایش سرعت در این محور را بدهیم و ناچاریم حداکثر سرعت 95 کیلومتر را اعمال کنیم.

,

وی با تأکید بر این که ایمنی جاده ساخته شده در حد بزرگراه نیست، بیان کرد: اکنون بخشی از این جاده که عملیات عمرانی در آن انجام شده، عنوان بزرگراه ندارد و تعریف آن جاده ارتقا یافته و به سازی شده است، بنابراین بهره برداری از این مسیر منوط به انجام حداقل های ایمنی است.

, .,

وی در خصوص اینکه اعلام شده که 15 کیلومتر ابتدایی این محور افتتاح می شود، عنوان کرد: افرادی که این محور را بدون شرایط ایمنی مد نظر پلیس راه افتتاح کند باید جوابگوی تصادفات باشد.

,

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به شرایط مد نظر پلیس راه در این محور، تشریح کرد: نصب سرعتکاه، گارد، اصلاح خط کشی، تقاطع ها، حاشیه سازی و... از جمله موارد مد نظر پلیس راه در جهت تأیید ایمنی این محور بود که در صورت تأمین، ایمنی آن تأیید خواهد شد.

,

وی ضمن تأکید بر لزوم دوبانده شده محور کاشمر به شادمهر، بیان کرد: جداسازی محور شادمهر به کاشمر با توجه به حجم تقاضای سفر آن و نوع وسایل نقلیه ای که تردد دارند، باید انجام شود تا به صورت بزرگراه مورد استفاده قرار گیرد ولی وضعیت اعتبارات و بودجه هایی که اختصاص می دهند و برنامه ریزی ها آن طور نیست که بتواند به انجام آن سرعت دهد.

,

 

,

بسیاری از اساتید مطرح به دلیل دوبانده نبودن شادمهر به کاشمر از سفر به ترشیز خودداری می کنند

, بسیاری از اساتید مطرح به دلیل دوبانده نبودن شادمهر به کاشمر از سفر به ترشیز خودداری می کنند,

حسن اعمی، رئیس شورای شهر کاشمر در این خصوص اظهار داشت: در سال 85 که دکتر پویان، جراح مغز و اعصاب در محور کاشمر به شادمهر در پی تصادف فوت می کند، جو شهرستان را تحت تأثیر قرار می دهد و در آن زمان در نشست شورا مسائلی مطرح می شود.

,

وی ادامه داد: در آن نشست مقرر می شود که 2 کیلومتر ابتدایی با کمک شهرداری دوبانده شود ولی با توجه به آمادگی شهردار وقت و شورای چهارم، این میزان به 8.9 کیلومتر افزایش پیدا می کند و تفاهم نامه ای امضاء می شود.

,

رئیس شورای شهر کاشمر با بیان اینکه در تفاهم نامه قید می شود که این محور با مبلغ 5 میلیارد تومان زیر سازی شود و طبق وعده شهردار باید طی 6 ماه تحویل داده می شد، خاطرنشان کرد: شهرداری این پروژه را به پیمانکار واگذار کرد و پیمانکار با ابزار آلات شهرداری آن را پیش برد.

,

وی تصریح کرد: عملیات زیرسازی این محور در خرداد 98 بر اساس فشارهایی که از سمت استان، شورا و نماینده، طبق گفته شهردار کاشمر با 90 درصد آمادگی تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

,

اعمی همچنین در ادامه اذعان کرد: این پروژه قرار بود به هفته دولت برسد ولی این اتفاق رخ نداد و طی پیگیری هایی که بنده انجام داده ام، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد که پیگیر نصب علائم باند دوم هستیم تا 15 کیلومتر ابتدایی آن افتتاح شود.

,

وی ضمن تأکید بر ضرورت دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر، عنوان کرد: سال گذشته جمعی از اساتید و مشاوران مطرح را برای حضور در کاشمر دعوت کردیم که به دلیل دوبانده نبودن این جاده از این سفر خودداری کردند.

,

رئیس شورای شهر کاشمر تشریح کرد: وظایف شورای شهر در محدوده شهر خلاصه می شود ولی می توانیم با ارتباطی که با نماینده و فرماندار و حتی استان صورت می گیرد درخواست های مردم را انعکاس دهیم.

,

وی با بیان اینکه علاوه بر شورای شهر کاشمر باید شورای شهرهای هم‌جوار نظیر خلیل آباد و بردسکن به این مسئله ورود کنند و پای کار باشند، تأکید کرد: باید فشارها و اهرم های مردمی در این قسمت بیشتر شود تا بحث استاندارد سازی محور کاشمر به شادمهر سرعت بیشتری بگیرد.

,

 

,


 

, ,
,

۹ کیلومتر ابتدای جاده کاشمر به شادمهر بدلیل مشکلات مالی با نواقص افتتاح میشود

, ۹ کیلومتر ابتدای جاده کاشمر به شادمهر بدلیل مشکلات مالی با نواقص افتتاح میشود,

مسئول نظارت بر راه های استان خراسان رضوی در این خصوص اظهار داشت: اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی با بدهی چندین میلیاردی درحال ساخت ۱۴ کیلومتر از جاده کاشمر به پلیس راه است که بدهی های این محوردر حال حاضر ازطریق اوراق ۲ساله از سوی دولت پرداخت می‌شود.

,

پور محمدی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تامین بوجه بخشی از ۱۴کیلومتر ابتدای این جاده از جرایم بوده است که به دستور استاندار وقت زیرسازی ۹کیلومتر از این جاده بصورت مشارکتی به ارگانی نیمه دولتی همانند شهرداری واگذار شده است.

,

وی در پاسخ به نامه های منتشر شده در خصوص تذکرات متعدد اداره راه وشهرسازی به شهرداری کاشمر گفت: این نامه ها طبیعی است و شاید ۸۰درصد کار خوب باشد ۱۰یا ۲۰درصد دارای اشکال باشد.

,

وی افزود: ساخت این محورپس از تحویل موقت دارای ضمانت ۵ ساله است اگر نواقصی دارد و مشکلی رخ دهد باید پیمانکار به تعهدات خود عمل کند در خصوص تغییر صورت وضعیت مالی جدید مبلغ قرارداد فی مابین راه وشهرسازی و شهرداری کاشمر هنوز تایید نشده است.

,

پور محمدی اظهار کرد: ازجمله نواقص این محور جابجا نشدن تیر های برق بدلیل عدم مالکیت در باغات وتعریض نشدن حریم جاده و نبودشانه خاکی است و برای رفع این مشکلات در حین ویا بعد افتتاح پروژه باید نواقص بصورت موازی رفع شود واکنون پولی نداریم.
 

,
,

, ,

جاده دوبانده 50 درصد تصادفات را کاهش می دهد

, جاده دوبانده 50 درصد تصادفات را کاهش می دهد,

حسن شاکری، رئیس پلیس راه کاشمر در خصوص محور کاشمر به شادمهر اظهار داشت: هر جاده دوبانده 50 درصد تصادفات را کاهش می دهد و برخی از تصادفات در این جاده ها رخ نمی دهد.

,

وی با بیان اینکه محور شادمهر یکی از محورهای اصلی و ارتباطی است که اکثر وسایل نقلیه نظیر سواری، موتورسیکلت، کامیون و تریلی در این مسیر عبور و مرور دارند، خاطرنشان کرد: دوبانده شدن این محور یک ضرورت جدی است و مسئولان باید پیگیر این موضوع باشند تا این موضوع که از خواسته های مردم است جامعه عمل بپوشانند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه