اخبار داغ

به بهانه روز آتش‌نشان و تجمع آتش‌نشانان سمنانی مقابل شهرداری؛

آتشِ بی‌مهری بر جان آتش‌نشان‌ها/آقایان مسئول! با آتش‌نشانانِ شهرمان مهربان‌تر باشید

آتشِ بی‌مهری بر جان آتش‌نشان‌ها/آقایان مسئول! با آتش‌نشانانِ شهرمان مهربان‌تر باشید
این روزها و در آستانه هفتم مهر، روز آتش‌نشان، آتش‌نشانان سمنان دلِ خوشی از حال و روزشان ندارند و نسبت به بی‌مهری‌ها معترض‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حدود سه سال قبل بود که چهارراه استانبول تهران، شاهد حادثه‌ای هولناک بود که احساسات میلیون‌ها ایرانی را جریحه‌دار کرد؛ فروریختن ساختمان پلاسکو. در این حادثه، شماری از شهروندان جان خود را از دست دادند اما خبری که توده مردم آن را در آغوش کشیدند، شهادت تنی چند از آتش‌نشانانی بود که برای یاری مردم خود را به صحنه حادثه رسانده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این واقعه موجی از احساسات را نسبت به آتش‌نشانان برانگیخت. ما بار دیگر به یاد آوردیم که کسانی، جان خود را کف دست گرفته‌اند و هر لحظه آماده‌اند تا از ما در برابر حوادث محافظت کنند. این شد که در سراسر کشور گروه‌های مردمی به صورت خودجوش خود را به ایستگاه‌های آتش‌نشانی رساندند تا به همکاران شهدای پلاسکو ادای احترام کنند.

,

مسئولان هم به تبع مردم با این موج همراه شدند! چه بسا قول‌هایی هم برای بهبود اوضاع معیشتی آتش‌نشانان دادند. اما فراموشکاری ظاهرا عادت دیرینه ماست و مسئولان زودتر از ما مردم فراموش کردند که حرمت آتش‌نشانان را نگاه‌داشتن زمان‌مند نیست!

,

الغرض؛ این روزها و در آستانه هفتم مهر، روز آتش‌نشان، آتش‌نشانان سمنان دلِ خوشی از حال و روزشان ندارند و نسبت به بی‌مهری‌ها معترض‌اند. هفته قبل شماری از آتش‌نشانان در دفتر معاون شهردار سمنان تجمع کردند تا صدای اعتراضشان را به گوش او برسانند. شهرداری با حذف حق مسکن و جمعگی و تعطیلات آتش‌نشانان، در این شرایط اقتصادی، عرصه را بر آنان تنگ کرده است. هرچند ظاهرا مسئولان شهرداری وعده کرده‌اند که این مشکل را برطرف کنند اما کاش همین وعده دادن‌ها هم پیش از بلند شدن صدای اعتراض آتش‌نشانان صورت می‌گرفت.

,

به راستی کدام حقوق و مزایا می‌تواند جای خالی پدری را پر کند که برای حفظ جان هم‌وطنش به دل آتش زد و هرگز به خانه برنگشت؟

,

اما چرا این دست پرسش‌ها برای برخی از مسئولان اهمیتی ندارد؟ بگذارید تنها به یک مصداق اشاره کنیم. سال‌هاست که مرکز استان از فقدان ماشین نردبان‌دار آتش‌نشانی رنج می‌برد. شمار زیاد ساختمان‌های مرتفع در سمنان، داشتن این خودرو را ناگزیر کرده است؛ چراکه بدون این خودرو، از یک‌سو عملیات امدادرسانی به شهروندان با مشکل روبرو می‌شود و از سوی دیگر جان آتش‌نشانان در خطر جدی قرار می‌گیرد.

,

جای شگفتی است که مسئولان شهرداری می‌توانند نیاز به لوکس‌سواری را با خرید خودروی 600 میلیونی شاسی‌بلند ارضا کنند اما نمی‌توانند این مشکل دیرپای آتش‌نشانان را حل کنند! بگذریم...

,

آتش‌نشانان از تبعیض‌ها گلایه دارند؛ از شکاف عمیق میان حقوق و مزایای مدیران بالادستی و مردانِ در صحنه. سخن بر سر آن است که وقتی برخی مدیران بالادستی قانونی و احتمالا گاه غیرقانونی، می‌کوشند تا بر حقوق خود بیفزایند، چرا تلاش می‌شود تا از حقوق آتش‌نشانان کاسته شود؟

,

آقایان مسئول! با آتش‌نشانانِ شهرمان مهربان‌تر باشید...!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه